ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهندگان USB: از همان اول می دانستیم در تشخیص سمت درست دچار مشکل می شوید

پارادوکس USB یکی از تجربیات مشترک کاربران است و اغلب اوقات هنگام اتصال کابل یا فلش به درگاه USB ابتدا آن را از سمت اشتباه در دست می گیرند. استاندارد USB در سال 1994 توسعه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

پارادوکس USB یکی از تجربیات مشترک کاربران است و اغلب اوقات هنگام اتصال کابل یا فلش به درگاه USB ابتدا آن را از سمت اشتباه در دست می گیرند.

استاندارد USB در سال 1994 توسعه داده شد و ظاهرا اعضای تیم توسعه از همان زمان می دانستند که کاربران مکن است با تشخیص سمت درست آن دچار مشکل شوند، با این حال در این زمینه کار خاصی انجام ندادند..

حالا یکی از توسعه دهندگان این فناوری به نام «آجای بهات» در مصاحبه ای با سایت «Design News» ادعا می کند که حل این مشکل نیازمند دوطرفه سازی این درگاه بوده که به افزایش دوبرابری پیچیدگی مدار ها و هزینه ها منجر می شد:

این مساله مستلزم دو برابر شدن پیچیدگی مدار و هزینه های پیاده سازی آن بود، در حالی که در ابتدای طراحی و توسعه هر پروژه ای کاهش هزینه ها بزرگترین دغدغه است. چرا که شما پیش از معرفی یک فناوری جدید از میزان موفقیت آن آگاهی ندارید.

امروزه شما این درگاه را با فناوری های فعلی مقایسه کرده و فکر می کنید که USB چندان خوب از آب در نیامده، اما با مقایسه این درگاه با پورت های سریال و موازی زمان ما که دارای کابل ها و سیم های فراوان بوده و مثل USB پلاگ اند پلی نبوده اند، می بینید که USB به مراتب از آنها بهتر است.

با این حال او اذعان دارد که اگر از ابتدا روی دوطرفه سازی یا افزایش سرعت USB تمرکز می کردند امروزه کاربران از آن رضایت بیشتری داشتند.گفتنی است برای تشخیص سمت درست کابل یا فلش USB کافی است به شکاف روی آن که در تصویر بالا مشخص شده دقت کنید، چرا که این شکاف هنگام اتصال باید در سمت پایین قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    خیر نبینی ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی