ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جوهر زنده، راه حل جدید دانشمندان برای ترمیم بافت های آسیب دیده پوست

باکتری ها توانایی های مختلفی مانند تجزیه ترکیبات سمی و یا سنتز ویتامین ها را دارند؛ به همین دلیل همواره مورد توجه پژوهشگران هستند و هر از گاهی روش های جدیدی برای بهره برداری مفید ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

باکتری ها توانایی های مختلفی مانند تجزیه ترکیبات سمی و یا سنتز ویتامین ها را دارند؛ به همین دلیل همواره مورد توجه پژوهشگران هستند و هر از گاهی روش های جدیدی برای بهره برداری مفید از این میکروارگانیسم ها ابداع می شود.

در یکی از تازه ترین موارد، دانشمندان دانشگاه ETH زوریخ جوهری را اختراع کرده اند که محتوی باکتری خاصی با نام «Pseudomonas putida» بوده و می تواند پس از قرارگیری روی بافت های آسیب دیده پوست، آنها را ترمیم کند.

محققان با ترکیب باکتری و مواد پلیمری جوهری با امکان پرینت توسط چاپگرهای 3D را به وجود آورده اند

ویژگی مورد بحث به دلیل تولید ماده خاصی تحت عنوان «سلولوز باکتری» توسط باکتری ها به وجود آمده که خاصیت ترمیم کنندگی داشته، و می تواند زخم ها را بهبود دهد. البته پیش از این نیز از ماده مذکور برای درمان آسیب های پوستی استفاده می شد اما در روش های موجود، سلولوز مورد نیاز روی ورقه های مخصوصی رشد می یابد که استفاده از آنها تنها روی بخش های صاف پوست بدن تأثیرگذار خواهد بود.

اما در متد جدید، محققان با ترکیب باکتری ها و مواد پلیمری ویژه، جوهری را به وجود آورده اند که امکان پرینت آن با چاپگرهای سه بعدی وجود داشته و می توان آن را به شکل های مختلف و ویژه ای (مانند صورت انسان) درآورد.

گفتنی است بر اساس اظهارات پژوهشگران، در صورت استفاده از انواع مختلف باکتری های مفید، کاربردهای دیگری نیز برای روش جدید وجود خواهد داشت که از آن جمله می توان به امکان پاکسازی آلودگی های زیست محیطی و تولید انرژی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sarah
    Sarah | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    در حالیکه پسر ها را ختنه می کنید ، و پوستشان را میبرید ، اشک تمساح ها فایده ندارد ، اون پوستشان را نبرید این کارها و راه حل ها پیشکش

    • ssdi
      ssdi | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      سلام
      نظر شما در تضاد با علم پزشکی است.
      بر اساس مطالعات مختلف، احتمال ابتلا به سرطان های مرتبط با دستگاه ژنیتال و همچنین عفونت های باکتریال و وایرال در مردانی که بر روی ان ها ختنه صورت نگرفته بسیار بیشتر است.
      علت این امر به شگل قرارگیری پوست این ناحیه و فعالیت و ترشحات فلوباکتریایی این منطقه است، که در صورت عدم ختنه کردن رعایت بهداشت آن به خوبی صورت نمی گیرد و سبب آسیب رساندن به بافت های اطراف و ابتلا به سرطان و سایر عفونت های باکتریال و وایرال می شه.
      همچنین مشاهده شده است که احتمال ابتلای همسران این افراد به عفونت های وایرال و باکتریال و سرطان های مرتبط با رحم و گردن رحم بسیار بیشتر از سایر افراد است.
      پیروز باشید.

مطالب پیشنهادی