ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نکاتی که باید پیش از شروع بازی Call of Duty: WWII بدانید

به نظر می رسد که سری کال او دیوتی با قسمت جدید خود یعنی Call of Duty: WW2 دوباره تا حد زیادی در بدست آوردن دل هواداران قدیمی این مجموعه موفق عمل کرده است. سفر به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

به نظر می رسد که سری کال او دیوتی با قسمت جدید خود یعنی Call of Duty: WW2 دوباره تا حد زیادی در بدست آوردن دل هواداران قدیمی این مجموعه موفق عمل کرده است.

سفر به جنگ جهانی اول برای سری بتلفیلد خوش یمن بود و بتلفیلد 1 در سال گذشته میلادی به یکی از جذاب ترین گزینه ها برای افرادی که انجام شوتر اول شخص آنلاین علاقه دارند، تبدیل شد.

حال به نظر می رسد که بازگشت به جنگ جهانی دوم نیز تاثیرات مثبتی را روی سری کال او دیوتی گذاشته و این فرانچایز محبوب را از ورطه تکرار خارج کرده است. کال او دیوتی جدید همزمان با ارائه چند ایده نوین در سبک اکشن اول شخص، ایده های قدیمی که پیش از این در این سری استفاده می شد را مدرنیزه کرده و این تغییرات تا حدود زیادی نیز تاثیر گذار بوده اند.

با توجه به تفاوت هایی که نسخه جدید این سری با قسمت های اخیر این مجموعه دارد، سعی کردیم تا در این مقاله، نکاتی را قبل از شروع کال او دیوتی جدید برای شما ذکر کنیم.

بسته های کمک های اولیه و اهمیت آن ها

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، نسخه جدید سری کال او دیوتی سیستم احیای سلامتی خودکار را که رسم این مجموع در چند قسمت اخیر بوده را کنار گذاشته و از روش جدیدی برای بازیابی سلامت کاربران استفاده می کند.

این روش که آن چنان هم جدید نیست و از قسمت های پیشین این سری الهام گرفته شده، در پیدا کردن بسته های سلامتی مختلف برای بهبود وضعیت سرباز شما خلاصه می شود.

بسته به درجه سختی که شما در بازی انتخاب کرده اید، میزان پراکندگی این بسته های سلامتی در نقاط مختلف نقشه متفاوت خواهد بود. یک نکته مهم در رابطه با استفاده از این بسته ها به آن جایی بر می گردد که باید مواظب زمانبندی استفاده از آن ها باشید.

در صورت دریافت تیری از سمت دشمن، این بسته ها از بین رفته و دیگر توانایی استفاده از آن ها را نخواهید داشت. این موضوع به بحثی حساس در مچ های آنلاین بازی تبدیل شده و تاثیر زیادی روی تعین برنده هر دست دارد، پس بهتر است تا به این موضوع و کاورگیری مناسب در هنگام بهبود سلامتی، دقت ویژه ای داشته باشید.

به جوخه خود اهمیت بدهید

سری کال او دیوتی هیچ وقت یک عنوان اکشن تاکتیال نبوده است اما به نظر می رسد که همکاری با سیر اعضای تیمتان در Call of Duty: WW2، معنای دوباره ای پیدا کرده است.

چه در طول بخش داستانی و چه در قسمت چندنفره بازی، کمک کردن به جوخه خود با انجام کارهایی مانند اهدای بسته های سلامتی و کاور کردن آن ها، تاثیر زیادی در نتیجه ماموریت های شما خواهد گذاشت.

دوستان شما در صورت برخورد مناسب شما با آن ها، عکس العملی مشابه نسبت به شما نشان خواهند داد و در مواقعی سختی که ذخیره بسته های سلامتیتان رو به اتمام بوده یا خشاب تفنگتان تمام شده است، حسابی کارتان را راه خواهند انداخت.

البته هوش مصنوعی بازی در بخش تک نفره بازی کمی در این قسمت لنگ زده و ممکن است تا حدودی آن طور که انتظارش را دارید، کمک کردن و کمک گرفتن از اعضای تیمتان، طبیعی از آب در نیامده باشد اما قطعاً امتحان این قابلیت نیز ضرری برای شما نخواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های قسمت جدید کال او دیوتی نسبت به نسخه های قبلی، امکان کمک کردن به سایر سربازان زخمی در جنگ است. در هرکدام از مراحل بخش داستانی بازی، سرباز هایی روی زمین افتاده و زخمی شده اند.

در صورتی که خوب نقشه بازی را جست و جو کنید، قطعاً در هر مرحله با چند مورد از این سرباز ها برخورد خواهید کرد. کمک کردن به آن ها و کشاندنشان به جایی امن باعث می شود تا امتیازی دریافت کرده و بخش داستانی را با درصد بالاتری به اتمام برسانید.

دیویژن ها و تاکتیک های جدید بخش چندنفره

همانطور که احتمالاً می دانید، سازندگان بازی تلاش های زیادی برای نو کردن بخش چندنفره آخرین نسخه از سری کال او دیوتی انجام داده اند. یکی از این مهم ترین تغییرات این بخش به حذف شدن کلاس های کلاسیک موجود در این سری بر می گردد.

به جای کلاس های مختلف، دیویژن های در بازی حضور داشته که هر کدام از آن ها عملکرد مختلفی را از خود به نمایش گذاشته و نقاط ضعف و قدرت خود را داراست. نمی توان به طور خاص دیویژنی را برای شروع بخش چندنفره بازی پیشنهاد کرد اما تجربه کلی ما در بازی های چند نفره این سبکی به ما می گوید که بهتر است تا پس از امتحان تمام دیویژن ها، یکی را برگزیده و تا انتها به آن وفادار بمانید تا در آن مهارت کافی را پیدا کنید.

با پیشرفت در بازی و افزایش توانایی های شما با گذشت زمان و بازی کردن مچ های مختلف، توانایی های مرتبط با سرباز شما نیز افزایش خواهد یافت. او خواهد توانست تا بیش از یک تفنگ را حمل کرده یا اسلحه های سنگین تری را با خود جا به جا کند.

دفاع و اهمیت آن به عنوان مهم ترین بخش بازی

بر اساس تغییرات به وجود آمده در بازی نسبت به نسخه های پیشین، دفاع کردن در قسمت جدید کال او دیوتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تقریباً تمام تاکتیک های شما برای پیروزی در این مسابقات به ایجاد یک چینش دفاعی و همکاری تیمی عالی خلاصه می شود.

یک نکته در رابطه با دفاع کردن در بازی به انعطاف پذیر بودن سبک بازی شما بر می گردد. بهتر است تا جای ممکن، با کلاس های متفاوتی که در بازی حضور دارند بازی کرده باشید تا نسبت به شرایط مختلف در بازی و اتفاقاتی که در طول یک دست مسابقه می افتد، بتوانید تا سبک بازی خود را تغییر دهید.

مهارت های شما در استفاده از اسلحه های مختلف نیز حسابی در طول مسابقات به کارتان خواهد آمد. بنابر دوره زمانی که بازی در آن رخ می دهد، اسلحه های مختلفی در بازی حضور دارد که هر کدام از آن ها نقاط ضعف و قدرت خود را دارند.

بعضی از اسلحه ها دور زن بوده، بعضی ها در فاصله های نزدیک بهتر عمل می کنند و بعضی از آن ها نیز به واسطه وزن خود دسته بندی می شوند. جدا از آشنایی با انواع اسلحه های بازی که با تجربه بخش چند نفره میزان مورد نیاز آن برطرف می شود، نحوه مدیریت در تعداد اسلحه هایی که با خود حمل می کنید نیز تاثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد گذاشت.

بهتر است تا بدون هیچ تعصبی و بر اساس نیاز هایی که ممکن است در یک نقشه بزرگ یا کوچک با آن برخورد کنید، اسلحه های مختلف خود را دسته بندی کرده و از آن ها به درستی استفاده کنید.

همچنین همانند آن چه که پیش از این به آن اشاره کردیم، Call of Duty: WW2 تاکتیکال تر از نسخه های معمول این سری بوده و باید استراتژی های دقیق تری برای پیروزی در مچ های مختلف بازی داشته باشید.

نقاط مختلفی برای ساخت یک بستر دفاعی محکم در بازی وجود دارند که از پیش آماده نبوده و برای فعال شدن نیاز به همکاری تیمی شما و سایر بازیکنان تیمتان دارند.

بعضی از مواقع نیاز است تا بعضی از بازیکنان تیم به عنوان یار پشتیبان عمل کرده تا سایر سربازان کار ساخت بستر دفاعی را به اتمام برسانند. ساخت هر چه بیشتر این بستر ها عرصه را بر دشمن تنگ تر کرده و در نهایت باعث پیروزی شما خواهد شد.

استفاده درست از بمب های دودی

شاید عجیب برسد اما استفاده از این سبک نارنجک ها که تاثیری مستقیم جانی روی حریف مقابل شما ندارند نیز در تعین برنده هر راند از بخش چندنفره بازی نقش زیادی خواهد داشت.

نارنجک های مختلفی در بازی وجود دارند که بنابر قابلیت های متفاوت و منحصر به فرد خودشان، در موقعیت های مختلفی به کار شما خواهند آمد. مدیریت انتخاب نارنجک ها، تا حدود زیادی به سلیقه خود شما بستگی دارد اما بهتر است تا در این بین استفاده از بمب های دودی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

این نارنجک های در اغلب حالت ها به هنگام شکستن دیوار دفاعی و خط دشمن به کار شما آمده می توانید تا با استفاده از آن ها، در موقعیت مناسبی برای از بین بردن سربازهای تیم حریف قرار بگیرید.

حتماً از این موضوع مطمئن شوید که حداقل یکی از بسته های کوله پشتی سرباز شما به نارنجک دودی اختصاص دارد. همچنین یکی دیگر از نکاتی در هنگام استفاده از این نارنجک ها اهمیت دارد، به هماهنگی های میان شما و هم تیمی های شما بر می گردد.

بهتر است تا از این موضوع مطمئن شوید که در هنگام استفاده از این نارنجک ها، اعضای تیم شما در جای خوبی حضور داشته و از این موضوع نیز مطلع باشند، زیرا  در صورت عدم استفاده درست از این قابلیت، شما با همین نارنجک ها تیم خودی را نیز از جریان بازی خارج خواهید کرد.

بازی Call of Duty: WW2 در بخش زامبی خود به خوبی درخشیده و دانستنی های زیادی برای بهبود عملکرد شما در این بخش نیز وجود دارد که سعی میکنیم تا در مقاله ای جدا به صورت مفصل به آن نیز بپردازیم.

Call of Duty: WW2 با وجود ضعف هایی که در بخش تک نفره و چند نفره خود دارد، با آن تم جنگ جهانی دوم خود و مراحل بیادماندنی اش که کارگردانی عالی نیز دارند، برای چند ساعتی شما از تجربه یک بازی اکشن اول شخص سینمایی، سیراب خواهند کرد.

جدا از بخش تک نفره و پس از اتمام آن، می توانید تا برای سرگرمی بیشتر به بخش چندنفره بازی سری بزنید. بازی توانسته تا حد زیادی عقب ماندگی های که سری کال او دیوتی در بخش چندنفره خود نسبت به سری بتلفیلد داشته را جبران کرده و در ارائه یک تجربه چندنفره سرگرم کننده، موفق عمل کند.

ممکن است تا مکانیک های جدید بازی در این بخش تا حدودی در ابتدا کار برای شما گمراه کننده باشند اما قطعاً و پس از کمی تمرین و خواندن مقالاتی از این دست و پیدا کردن مهارت های کافی در بخش چندنفره بازی، به سرگرمی لذت بخش برای شما تبدیل خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • shiva
    shiva | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    زیاد جالب نبود من بازی هایی که خیلی خوشم اومد gta v بود و tekken 7

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    مسخره ترین بازی ای که تو عمرم بازی کردم کالاف قبلی از این بهتر بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی