ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ به کمک KardiaBand نوار قلب می گیرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای نخستین بار یک وسیله جانبی اپل واچ را به عنوان ابزار پزشکی تأیید کرد. این بند ساعت هوشمند اپل که «کاردیابند» (Kardiaband) نام دارد، با ترکیب نرم افزار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای نخستین بار یک وسیله جانبی اپل واچ را به عنوان ابزار پزشکی تأیید کرد. این بند ساعت هوشمند اپل که «کاردیابند» (Kardiaband) نام دارد، با ترکیب نرم افزار مخصوص خود و سیستم عامل اپل، ضربان قلب و فعالیت جسمانی کاربر را زیر نظر می گیرد.

هوش مصنوعی کاردیابند، نرخ ضربان قلب فرد در وضعیت های مختلف فعالیت جسمانی را با پروفایل شخصی او ترکیب می کند تا موارد غیرعادی را شناسایی نماید. در صورتی که ضربان نامعمولی تشخیص داده شد، کاردیابند از کاربر می خواهد تا با آرام گرفتن و قرار دادن انگشت شست روی حسگر مخصوص، نوار قلب دیجیتالی تهیه کند. در ویدیوی زیر نحوه کارکرد این دستگاه را می بینید:


می دانید که گجت های مختلفی با توانایی تشخیص ضربان قلب در بازار وجود دارند اما هیچکدام از آنها به اندازه کافی دقیق نیستند. سازمان FDA با همکاری 9 شرکت مختلف از جمله اپل، سامسونگ و فیت بیت (Fitbit) در تلاش است تا دقت دستگاه ها را افزایش دهد اما شرکت AlivCor با افزودن «کاردیابند» به اپل واچ توانست این روند را تسریع کند و مجوز FDA را دریافت دارد.

نرم افزار هوشمند شرکت AlivCor با سنجش دقیق ضربان قلب بیمار در شرایط مختلف از طریق حسگرهای اپل واچ، شرایط نرمال و عادی او را تشخیص داده و سپس به راحتی می تواند موارد نامعمول را شناسایی کند.

به گفته پزشکان متخصص، توانایی ثبت نوار قلب و تشخیص دقیق یکی از رایج ترین انواع آریتمی قلبی یعنی «فیبریلاسیون دهلیزی» (AF) می تواند جان افراد زیادی را نجات دهد. قیمت کاردیابند 199 دلار تعیین شده و همراه آن، باید اشتراک سالانه 99 دلاری از شرکت AlivCor را هم تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی