ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پول های مجازی، تهدیدی برای حاکمان اینترنتی

به تازگی دو شرکت سرمایه گذاری در مصاحبه با خبرنگار CNBC اعلام کرده اند که افزایش بدون وقفه ارزش بیتکوین در نهایت می تواند به ایجاد نوعی «اینترنت غیرمتمرکز» بیانجامد و قدرت شرکت های عظیم اینترنتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

به تازگی دو شرکت سرمایه گذاری در مصاحبه با خبرنگار CNBC اعلام کرده اند که افزایش بدون وقفه ارزش بیتکوین در نهایت می تواند به ایجاد نوعی «اینترنت غیرمتمرکز» بیانجامد و قدرت شرکت های عظیم اینترنتی را از آنها بگیرد.

همانطور که احتمالا می دانید اینترنت از سرویس های عظیم و متمرکزی نظیر دارندگان سرور، ارائه دهندگان خدمات ابری، موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی تشکیل شده که به دست شمار محدودی شرکت اداره می شوند و می توان گفت که در انحصارشان قرار دارند.

اما یک اینترنت غیرمتمرکز مدیریت و اجرای این سرویس ها را میان کاربران توزیع می کند. به این ترتیب تعدادی دستگاه و ماشین آلات مستقل را خواهیم داشت که پیاده سازی و ارائه این سرویس ها را بر عهده دارند.

طبق گفته Hemant Taneja، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری General Catalyst پولی هم که حالا صرف ارزهای مجازی نظیر بیت کوین می شود منابع لازم برای ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز را فراهم می آورد.

علت اصلی شکل گیری پول های مجازی ایجاد نوعی اینترنت غیرمتمرکز است

به اعتقاد وی، علت اصلی شکل گیری پول های مجازی ایجاد نوعی اینترنت غیرمتمرکز است.

او ادامه می دهد:

بنابراین وقتی به این شرکت های بزرگ می اندیشید که اینچنین قدرتمند شده اند آیا به نظرتان خوب نیست که شما نیز بتوانید از آنچه این شرکت ها فراهم میکنند سود ببرید اما بدون حضور آنها؟

Taneja باور دارد که صنعت هنوز به تکنولوژی های لازم برای تحقق چنین آینده ای دست نیافته اما حباب پول های مجازی کمک خواهد کرد که نبوغ و سرمایه لازم برای توسعه یک اینترنت غیرمتمرکز فراهم گردد.

Albert Wenger مدیر شرکت سرمایه گذاری دیگری به نام Union Square Ventures نیز دقیقا همین نظر را دارد اما تایید کرد که کاهش قدرت غول های اینترنتی مسیری طولانی و پر فراز و نشیب است.

او ادامه داد:

من فکر میکنم این هدف نهایی ماست، هرچند به نظرم عرصه به این زودی ها برای غول های تکنولوژی تنگ نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی