ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هنسی برخی از تصاویر مربوط به کابین سوپر اتومبیل ونوم F5 را منتشر کرد

هنسی ونوم اف 5 ابرخودروی قدرتمند آمریکایی امسال در نمایشگاه خودرو سما بدون مشخص شدن جزئیات مربوط به فضای داخلی معرفی شد. این خودرو می تواند با موتور توربو ۸ سیلندر و ۷.۴ لیتری خود ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

هنسی ونوم اف 5 ابرخودروی قدرتمند آمریکایی امسال در نمایشگاه خودرو سما بدون مشخص شدن جزئیات مربوط به فضای داخلی معرفی شد. این خودرو می تواند با موتور توربو ۸ سیلندر و ۷.۴ لیتری خود سرعتی معادل با 482 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. موتور این خودرو توانایی تولید قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور  ۱۷۶۲ نیوتن‌متر را دارد.

نکته جذاب در مورد این خودرو شتاب فوق العاده آن است. مطابق با اطلاعاتی که هنسی منتشر کرده، رسیدن به سرعت بالای 400 کیلومتر در ساعت توسط این خودرو تنها 20 ثانیه طول می کشد که این عدد بسیار شگفت انگیز است.

در واقع در نمایشگاه سما امسال هنسی بر روی قوای محرکه و نمای خارجی خودرو مانور داده و تنها به واسطه یک عکس مشخص شده بود که جنس داشبورد این خودرو فیبرکربن است.

در حال حاضر قطعات بیشتری از پازل ونوم اف5 در دسترس قرار گرفته و علاقه مندان می توانند در مورد صفحه آمپر و فرمان این خودرو نیز اطلاعات بدست بیاورند. با توجه به تصاویر احتمالا جنس تجهیزات داخلی این خودرو ترکیبی از فیبر کربن و پوشش چرم آلکانترا است.

به واسطه برش افقی و فرم تختی که در قسمت بالا و پایین غربیلک فرمان این خودرو شاهد آن هستیم دیگر نمی توان ادعا کرد که این فرمان سه پره دایره ای شکل است.

بر روی فرمان دکمه های کنترلی بسیاری قرار گرفته که به نظر می رسد مربوط به سیستم روشن و خاموش، انتخاب کننده دنده، تنظیمات صوتی/رادیوئی، برف پاک کن، چراغ نور بالا، راهنما و بوق باشد. همچنین در قسمت پایین در سمت چپ فرمان یک دکمه قرمز رنگ با نام Boost برای استفاده از حداکثر توان خودرو نیز به چشم می خورد.

از آنجا که کیفیت تصاویر پایین است در مورد سایر دکمه های روی فرمان از جمله دکمه هایی که در گوشه سمت راست بالا قرار دارند نمی توان با قاطعیت صحبت کرد. هنسی وعده داده است که تصاویر فضای داخلی این خودرو را با کیفیت و وضوح بالا به زودی منتشر کند.

با دقت در تصاویر مربوط به فرمان خودرو متوجه یک نوار قرمز رنگ بر روی قسمت بالایی فرمان خواهید شد. هنوز مشخص نشده است که این نوار قرمز رنگ یک دورسنج دیجیتالی مشابه با دورسنج های مخصوص موتور خودروهای مسابقه ای است یا تنها یک خلاقیت در راستای افزایش جذابیت فرمان است.

در پشت فرمان پدال شیفتر و صفحه آمپر کاملا دیجیتال به همراه لوگوی ERS به چشم می خورد. این کلمه مخفف شده عبارت " energy recovery system" به معنی سیستم بازیابی انرژی است. در واقع وظیفه این سیستم بازگرداندن انرژی جنبشی حاصل از ترمز به شکل الکتریکی به چرخه قدرت و بکارگیری مجدد آن است. نبود این سیستم سبب می شود که انرژی جنبشی حاصل از ترمز به گرما تبدیل شده و هدر برود.

این تصاویر به ما اجازه داد تا نیم نگاهی نیز به داشبورد کربنی و سه دریچه مرکزی ورودی هوا خودرو بیاندازیم. این سه دریچه هوا تقلیدی از سیستم اگزوز سه گانه ونوم اف5 است.


در زیر دریچه های دایره ای شکل تهویه هوا، سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی عریضی قرار دارد که به نظر نمی رسد دکمه های فیزیکی در اطراف آن وجود داشته باشد. این موضوع با توجه به قرار گرفتن اکثر دکمه ها بر روی فرمان خودرو و امکان انجام عمده ی کارها توسط این دکمه ها منطقی به نظر می رسد.

این کمپانی خودروساز آمریکایی وعده داه است که مجموعه ای کامل از تصاویر درون و بیرون کابین را در آینده منتشر کند. بنابراین همراه ما باشید تا به محض انتشار تصاویر بهتر و واضح تر از این خودروی 1.6 میلیون دلاری، جزئیات بیشتری از کابین آن را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    فرمونش زشته اگه دی کات بود جالبتر میشد

مطالب پیشنهادی