ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل داده های Face ID را با توسعه دهندگان به اشتراک می گذارد

پس از معرفی سیستم Face ID بحث و جدل های بسیاری بر سر امنیت یا عدم آن به راه افتاد و هر طرف نیز استدلال های خاص خود را دارند. از انجایی که داده های Face ID ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۶

پس از معرفی سیستم Face ID بحث و جدل های بسیاری بر سر امنیت یا عدم آن به راه افتاد و هر طرف نیز استدلال های خاص خود را دارند.

از انجایی که داده های Face ID مثل سنسور اثر انگشت در خود موبایل ذخیره می شوند (یا حداقل باید اینگونه باشد) می توان این سیستم را تا حد زیادی ایمن دانست. در واقع این داده ها به گونه ای در موبایل رمزنگاری می شوند که خود اپل یا حتی دولت نمی توانند بدون اطلاع و تائید کاربر به آن دسترسی داشته باشند.

اگرچه این سیستم امنیت بالایی دارد اما به اذعان خود اپل یادگیری مصنوعی آن که برای شناسایی تغییرات چهره کاربر از قبیل اصلاح مو و ریش طراحی شده را می توان مانند چاقویی دولبه برای نفوذ به سیستم مورد سوءاستفاده قرار داد.

از طرف دیگر بر کسی پوشیده نیست که اپل به برنامه های شخص ثالث اجازه دسترسی به این اطلاعات را می دهد، اما چگونگی دسترسی این اپ ها و میزان اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار داده می شود می تواند نگران کننده باشد.برای مثال اپلیکیشن های شخص ثالث به مدلی سه بعدی از ساختار کلی چهره کاربر دسترسی داشته و توانایی خواندن حرکات چشم، دهان و غیره و ذخیره سازی مدل چهره در سرورهای توسعه دهندگان را نیز دارند.

در حالت تئوری اپلیکیشن ها با استفاده از این اطلاعات توانایی تشخیص نژاد، جنسیت، حالت چهره و غیره را دارند.

از نظر برخی متخصصان امنیتی کمپانی آمریکایی هیچ کار خاصی را برای محدود کردن اطلاعات ارائه شده به توسعه دهندگان انجام نداده و در راستای نمایش قابلیت های سیستم شناسایی چهره نسبت به ارائه داده های آن به برنامه نویسان کمی شتاب زده عمل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی