ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آلفارومئو رسما به رقابت های فرمول یک بازگشت

هنگام صحبت کردن پیرامون شرکت کنندگان مسابقات اتومبیل رانی همواره یکی از تیم هایی که جای خالی آن به شدت احساس می شد تیم آلفارومئو بود. این خودروساز ایتالیایی در سال 1911 تولید خودروهای مسابقه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

هنگام صحبت کردن پیرامون شرکت کنندگان مسابقات اتومبیل رانی همواره یکی از تیم هایی که جای خالی آن به شدت احساس می شد تیم آلفارومئو بود.
این خودروساز ایتالیایی در سال 1911 تولید خودروهای مسابقه ای را آغاز کرده و در سال 1950 به عنوان یک تیم یکپارچه در اولین مسابقه فرمول یک خود شرکت کرد. در اواخر دهه 1980، آلفا رومئو از شرکت در این سری مسابقات خسته شده و در پایان فصل 1988 آن را ترک کرد. حالا بعد از گذشت سه دهه ما شاهد بازگشت این سازنده خوش نام هستیم.


آلفارومئو با یک تیم سوئیسی با نام سائوبر قرارداد همکاری استراتژیک بسته است. طبق این قرارداد چند ساله که آغاز آن از سال 2018 خواهد بود، این دو گروه علاوه بر همکاری در زمینه مسابقات فرمول یک در راستای اطلاعات فنی و تبادل تکنولوژی و فن آوری نیز با یکدیگر همکاری خواهند کرد.


سائوبر C37 از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد که محصول مشترک بین دو کمپانی خواهر آلفارومئو و فراری است.
پیش از این قرار بود که تیم سائوبر برای فصل آینده از قوای محرکه هیبریدی هوندا استفاده کند که این همکاری به دلیل تصمیم ناگهانی مدیریت تیم در ژوئیه 2017 لغو شد.

در ابعاد بزرگتر همکاری آلفارومئو و تیم سائوبر یک اتفاق برد برد برای هر دو طرف قرارداد است. از یک طرف تیم شرکت کننده فرمول یک به لطف همکاری با فراری و حداقل استفاده از یک راننده جدید (به عنوان نمونه، چارلز لکلرک با استعداد) قویتر و رقابتی تر خواهد شد و از طرف دیگر آلفارومئو نیز طرافداران و مخاطبان خود را افزایش خواهد داد.


احتمالا حضور سائوبر در مسابقات پیش رو فرمول یک به عنوان نماینده این کمپانی خودروسازی ایتالیایی و با نام آلفا رومئو سائوبر، تولید و تقاضای این خودروساز را افزایش داده و کمک فراوانی به بهبود رکورد و اعتبار تجاری آن خواهد کرد.


سرجیو مارکیونه، مدیر ارشد کمپانی فیات که در تحقق این قرارداد نقش عمده و اصلی به عهده داشت معتقد است مهندسان و تکنسین های کمپانی آلفا رومئو پیش از این قابلیت های خود را با تولید مدل های جدیدی مثل هاچبک جولیا و شاسی بلند استلوویو ثابت کرده اند.

این همکاری امکان در اختیار قرار گرفتن تجربیات این مهندسان و تکنسین ها را برای تیم فرمول یک سائوبر فراهم می کند. در عین حال، طرفداران و علاقه مندان آلفارومئو نیز بار دیگر این فرصت را بدست خواهند آورد که از این کمپانی در مسابقات فرمول یک حمایت کرده و شاهد اراده فوق العاده خودروسازی باشند که مصمم به شروع یک فصل جدید هیجان انگیز در تاریخ ورزشی منحصر به فرد و افسانه ای خود است.


مهمترین نکته ای که در اخبار مربوط به این موضوع منتشر شده قصد آلفارومئو برای ایجاد یک بازار تجاری و مارک خاص خود است. البته هنوز جزئیات دقیق این موضوع مشخص نشده است.
1983 بهترین سالی است که این سازنده خودروهای فرمول یک پشت سر گذاشته است. در این سال آلفارومئو موفق شد که در پشت سر مک لارن در جایگاه ششم قرار بگیرد. مسابقات فرمول یک 2017 هفته گذشته در حالی در ابوظبی به پایان رسید که تیم سائوبر با عملکرد ناامیدکننده خود نتوانست جایگاهی بهتر از رتبه دهم کسب کند.

این تیم سوئیسی اخیرا از یک طرح مفهومی برای فصل آتی رونمایی کرده که در واقع پیش نمایشی از شکل ظاهری خودروهای این تیم در فصل 2018 محسوب می شود.

همانطور که مشاهده می فرمایید، در این طرح لوگوی کمپانی آلفارومئو بر روی دماغه و پوشش موتور دیده می شوند. با توجه به همکاری با آلفارومئو، ارتباط سائوبر با فراری بیش از پیش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad
    mehrdad | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    در فصل پیش رو از موتور ۲۰۱۸ فراری هم استفاده میکنن و میتونن با یه طراحی عالی در شاسی مدعی قهرمانی بشن

مطالب پیشنهادی