ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Clever Volume؛ تنظیم کننده هوشمند حجم صدا بسته به موقعیت

گوش دادن به موزیک هنگام جابجایی دردسرهای خاص خودش را دارد. وقتی دور و برتان ساکت می شود، ناچارید صدا را کم کنید و موقع ورود به یک جای پر سر و صدا دوباره باید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

گوش دادن به موزیک هنگام جابجایی دردسرهای خاص خودش را دارد. وقتی دور و برتان ساکت می شود، ناچارید صدا را کم کنید و موقع ورود به یک جای پر سر و صدا دوباره باید آن را تا آخر بالا ببرید، و این کم و زیاد کردن صدا تا وقتی که یک جا مستقر شوید ادامه پیدا می کند.

اما اندروید برای آن که از فشردن دکمه های کم و زیاد کردن صدا خلاص شوید، راهکار ساده ای در اختیارتان قرار داده: اپلیکیشن Clever Volume که همین کار را به طور هوشمندانه و در واکنش به آلودگی صوتی اطراف انجام می دهد.

این اپلیکیشن دو مگابایتی از الگوریتم ساده ای برای تنظیم صدا استفاده می کند تا تشخیص دهد که بسته به صداهای دور و بر، حجم صدای موزیک تا چه حد باید بلند باشد.

Clever Music برای انجام وظیفه اش نیاز به یک سری تنظیمات اولیه دارد که باید به طور دستی انجام شوند. برای همین اول از همه باید هدفون تان را به موبایل بزنید و این تنظیمات را انجام دهید.

تنظیماتی که می گوییم شامل صدای مینیموم، ماکسیمم و درجه حساسیت اپلیکیشن به صداهای اطراف می شوند. بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید، باید برای Clever Music یک بازه تغییر صدا در نظر بگیرید. مثلا تعیین کنید که موقع ورود به خیابان صدا بین دو حد مینیمم و ماکسیمم 10 و 15 جابجا شود یا اینکه در فضای سربسته هیچ وقت از درجه 9 عبور نکند.

این تنظیمات می توانستند در پروفایل های مجزا ذخیره شوند، ولی متأسفانه نسخه رایگان اپ امکان چنین کاری را به شما نمی دهد. با این حساب برای هر موقعیت یا هر هدفون، باید تنظیمات صدا را از نو انجام بدهید و در غیر این صورت چاره ای جز خرید نسخه کامل اپلیکیشن ندارید.

اما مرحله بعدی، تنظیم میزان حساسیت به صداست. با کم و زیاد کردن اسلایدر Constant می توانید حساسیت اپ به صداهای محیطی را بالا و پایین ببرید تا نسبت به هر موقعیت واکنش درست و به موقعی نشان بدهد. در واقع با این گزینه می توانید رفتار اپ نسبت به تغییرات صدای اطراف را کنترل کنید تا زودتر به حجم صدای مطلوب دست یابید.

به توصیه توسعه دهندگان اپ دقیق ترین عملکرد را بین 25 تا 40 درصد مشاهده می کنید، هر چند با تستی که انجام دادیم توصیه می کنیم این مقدار را پایین تر از 10 بگذارید.

وقتی که اعمال تنظیمات به اتمام رسید، کافیست سوییچ Optimise Volume را روشن کنید تا اپلیکیشن موقع پخش موزیک به طور خودکار صدا را برایتان کم و زیاد کند؛ به همین سادگی و همین قدر مفید و کاربردی. Clever Music تنظیم خودکار صدا را با یک ویجت در نوار ابزار به اطلاع تان می رساند، و هر زمان که خواستید می توانید با اشاره روی آن مجددا به حالت تنظیم دستی برگردید.

در مجموع باید بگوییم شاید کمی زمان ببرد که در تنظیمات صدا و حساسیت Clever Music ماهر شوید، و همیشه هم واکنش های سریع و به موقعی از آن نبینید، اما شکی نیست که اپلیکیشن می تواند زمانی که مشغول جابجایی و گوش کردن موزیک هستید، به نحو تأثیرگذاری زحمت کم و زیاد کردن صدا را از دوش تان بردارد.

دانلود از گوگل پلی 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    زحمت کم‌ و زیاد کردن صدا!!!! ?

مطالب پیشنهادی