ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لوتوس با کمک جیلی به مصاف پورشه و فراری می رود

با توجه به روند کنونی که کمپانی لوتوس در پیش گرفته، به نظر می رسد هر از چند گاهی باید شاهد ارایه نسخه ارتقا یافته تر از مدل های Elise، Exige و Evora باشیم. اگر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

با توجه به روند کنونی که کمپانی لوتوس در پیش گرفته، به نظر می رسد هر از چند گاهی باید شاهد ارایه نسخه ارتقا یافته تر از مدل های Elise، Exige و Evora باشیم. اگر چه این رویه شاید برای طرفداران این مدل ها خوشایند باشد، اما با چنین سیاستی نمی توان شرایط را برای برندی که از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی به سر نمی برد، بهبود داد.

برای مقابله با این شرایط، کمپانی جیلی - که با در اختیار گرفتن 51% از سهم لوتوس، مالک فعلی آن محسوب می شود – تصمیم گرفته لوتوس را به یک رقیب قدرتمند برای فراری تبدیل کند.

در حال حاضر این خودروساز انگلیسی به جز تولید رقیبی برای پورشه ماکان برنامه ای برای آینده نزدیک ندارد. آقای کونگ هوی (Cong Hui) مدیر عامل جیلی در گفتگویی که با نشریه Autocar داشته، با اشاره به این موضوع گفته:

لوتوس قبلا در کنار فراری و پورشه رتبه بندی می شد، ما نیاز داریم که دوباره به آن جایگاه بازگردیم.

جیلی که پیش از این با حمایت های همه جانبه خود کمپانی ولوو را احیا نموده، احتمالا بازگردندان لوتوس به جایگاه قبلی را ماموریتی مشابه قلمداد می کند. اما مسلما رقابت با بزرگانی مثل فراری و پورشه که هر ساله بودجه های کلانی را صرف تحقیق و توسعه می کنند، به این راحتی ها نخواهد بود.

البته با توجه به سرمایه های عظیمی که چینی ها در اختیار دارند، تزریق بودجه هنگفت به لوتوس کار غیرممکنی نیست. آقای کونگ هوی در ادامه مصاحبه خود افزوده:

ما در حال برنامه ریزی هستیم؛ ما می خواهیم لوتوس را همانند گذشته پر افتخار، به عنوان سازنده خودروهای اسپرت لوکس مطرح کنیم.

با فرض موفقیت جیلی در تامین بودجه، یک سوال مهم پیش می آید و آن اینکه آیا کسی با وجود 911 به سراغ Evora خواهد رفت؟

جواب این سوال واضح است، بنابراین جیلی برای موفقیت کامل، نیازمند توسعه محصولات سریع و قدرتمند جدید با برند لوتوس بوده و برای مقابله با فراری باید یک انقلاب اساسی ایجاد کند.

توسعه موتورهای پربازده V8 یا V12 یکی از پیش نیازهای اصلی برای رقابت با فراری است؛ بعد از آن جیلی می تواند با تکیه بر تخصص لوتوس در توسعه شاسی، به فکر ارتقای وجهه این برند افتاده و محصولاتی قابل رقابت با بزرگان ایتالیا و آلمان ارایه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی