ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمایش های مخوف پنتاگون برای تبدیل سربازان به ماشین کشتار

وزارت دفاع آمریکا در دوران جنگ سرد طی برنامه ای محرمانه به نام «عملیات دلیریوم» صدها ماده شیمیایی مختلف از قبیل LSD را بر روی داوطلبان آزمایش می کرد و حالا گزارش هایی مبنی بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

وزارت دفاع آمریکا در دوران جنگ سرد طی برنامه ای محرمانه به نام «عملیات دلیریوم» صدها ماده شیمیایی مختلف از قبیل LSD را بر روی داوطلبان آزمایش می کرد و حالا گزارش هایی مبنی بر راه اندازی مجدد این برنامه در سال های اخیر به گوش می رسد.

این خبر در مستند تلوزیونی «What on Earth» شبکه «سایِنس» منتشر شده و بر اساس آن پنتاگون در مرکزی محرمانه واقع در «خلیج چساپیک» بر روی داروهایی تحقیق می کند که سربازان را به ماشین های کشتار بدون احساس ترس تبدیل می کند.در سال 2012 اسنادی را منتشر شد که نشان می داد پنتاگون بین سال های 1948 تا 1975 در پایگاه نظامی «Edgewood Arsena» مریلند بیش از 250 نوع ماده شیمیایی را روی 7هزار سرباز داوطلب آزمایش کرده است

اکنون برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این برنامه هنوز هم در حال اجرا است. برای مثال در یکی از قسمت های این مستند محققی به نام «هوپ  هریسون» که در بررسی اسناد این آزمایش ها مشارکت داشته، می گوید:

ما مطئنیم که دولت ایالت متحده در حال توسعه داروهایی است که سربازان را به ماشین های جنگی ابرقهرمانی تبدیل می کند. این داروها باعث می شود که سربازان به خواب و غذا نیاز چندانی نداشته و با مفاهیمی از قبیل ترس بیگانه شوند.

تصویری مستند ازسربازانی که LSD مصرف کرده بودند

این آزمایش ها در دوران جنگ سرد توفیق چندانی را در پی نداشته، برای مثال استفاده از گاز اشک آور باعث اختلالات بینایی و تنفسی شده است.

از طرف دیگر در سربازانی که LSD مصرف کرده بودند واکنش های عجیبی مثل تمسخر دستور فرماندهان، رژه نامنظم و افسردگی مشاهده شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    به نظرم به جای صرف هزینه روی انسانها باید روی رباتهای سرباز هزینه کنن. ربات نه میترسه نه ترحم داره نه خانواده و دوست که دلش براش تنگ بشه.

  • WithoutBrain1994
    WithoutBrain1994 | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    تا وقتی هیچ هدفی برای زندگی و جنگیدن نداشته باشن نمیتونن بدون ترس بجنگن. این همه دارو فایده نداره

  • mohammad_0fficial
    mohammad_0fficial | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    من داوطلب میشم رو من تست کنید

مطالب پیشنهادی