ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار مالیات معوق خود به ایرلند موافقت کرد

وال استریت ژورنال خبر می دهد که اپل بالاخره بعد از مقاومت های فراوان موافقت کرده تا مالیات معوق ۱۴.۶ میلیارد دلاری (۱۳ میلیارد پوندی) خود را به ایرلند بپردازد. ایرلند با ارائه نرخ مالیات ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

وال استریت ژورنال خبر می دهد که اپل بالاخره بعد از مقاومت های فراوان موافقت کرده تا مالیات معوق ۱۴.۶ میلیارد دلاری (۱۳ میلیارد پوندی) خود را به ایرلند بپردازد. ایرلند با ارائه نرخ مالیات ۰.۰۰۵ درصدی طی دهه گذشته برای بسیاری از شرکت ها نظیر اپل تبدیل به یک بهشت مالیاتی شده بود و بخش اعظمی از سرمایه شرکت ها به این کشور منتقل می شد تا از مالیات به نحوی بگریزند.

البته این مسئله محدود به ایرلند نیست. اتفاق مشابهی بین آمازون و کشور لوکزامبورگ رخ داد و آمازون ۱۵۰۰ شغل برای شهروندان آن کشور ایجاد کرد تا به صورت همزمان فشار مالیات حدود ۷۵ درصد از روی واحدهای اجرایی اش در اروپا برداشته شود.

اما طبق قانونی که در سال ۲۰۱۶ توسط اتحادیه اروپا به تصویب رسید، شرکت های تکنولوژی از سراسر جهان که اروپا را مقصد مناسبی برای انباشتن سرمایه خود و فرار از پرداخت مالیات در کشور خود می دیدند حالا مجبورند در اروپا هم به مقادیر قابل توجهی مالیات پرداخت کنند.

توافق روز گذشته اپل و ایرلند حالا به پرداخت ۱۴.۶ میلیارد دلار توسط آمریکایی های مقیم کوپرتینو انجامیده و مقامات ایرلندی نیز امیدوارند که اولین پرداخت اوایل سال ۲۰۱۸ صورت پذیرد. کمیسیون اروپا نیز گفته که پرونده دادگاهی تا پرداخت کامل همه پول ها باز می ماند.

اگرچه اپل در حال حاضر راهی جز قبول حکم دادگاه ندارد اما امیدوار است که بعدها اتفاقی متفاوت رخ دهد. این شرکت در بیانیه ای به وال استریت ژورنال گفته: «ما مطمئن هستیم که دادگاه عمومی اتحادیه اروپا تصمیم کمیسیون را به محض بررسی همه شواهد تغییر خواهد داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی