ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با این روش زمان بندی متفاوت، بهره وری خود را افزایش دهید

اکثر افراد زمان های تلف شده بسیاری در بین ساعات کاری خود دارند؛ در حالی که برنامه ریزی صحیح فعالیت های روزانه می تواند این وقت های بیهوده را به حداقل برساند و بهره وری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اکثر افراد زمان های تلف شده بسیاری در بین ساعات کاری خود دارند؛ در حالی که برنامه ریزی صحیح فعالیت های روزانه می تواند این وقت های بیهوده را به حداقل برساند و بهره وری را افزایش دهد.

رویکرد «زمان بندی تقویم بر اساس صفر» که توسط دو کارآفرین موفق «کاترین لوِری» و «آلن براوِر» ارائه شده، روشی است که بر اساس آن برای تک تک ساعت های روز برنامه ریزی می شود. بدین ترتیب هیچ زمان بیهوده ای در طول روز باقی نمی ماند.

اگر تلاش کنید با این روش زمان بندی خود را انجام دهید، می توانید اوقات بی فایده را به حداقل برسانید و کارایی خود را افزایش دهید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا شرح دهیم که چطور می توان به بهترین نحو برای انجام فعالیت ها در طول روز برنامه ریزی کرد.

هر موردی را رزرو کنید

معمولاً همه ما عادت داریم از تقویم برای برنامه ریزی وظایفی که باید در مدت مشخصی انجام شوند، استفاده نماییم. از جمله این موارد می توان به قرار های ملاقات، یادآوری برای تماس تلفنی و ... اشاره کرد.

ولی برای از بین بردن زمان های بیهوده باید تمامی فعالیت های مربوط به زندگی یا شغل را در تقویم زمان بندی کرد. این موارد شامل مدت فعالیت ورزشی در باشگاه، معاشرت با دوستان یا خانواده یا حتی شام خوردن و دوش گرفتن می شود.

این نحوه برنامه ریزی موجب می شود که دقیقاً بدانید چه کاری قرار است انجام دهید. همچنین در آینده می توانید میزان پیشرفت خود را بررسی نمایید. بدین ترتیب به مرور یاد می گیرید که چطور به بهترین نحو از زمان خود استفاده کنید و در عین حال از میزان وقت های بی فایده بکاهید.

زمان های مرده را کاهش دهید

وقتی تمام روز خود را به مکالمات یا ملاقات های پراکنده اختصاص دهید، زمان های مرده 30 تا 60 دقیقه ای بین آنها ایجاد می شود. این اتفاق سبب می شود تمرکز بر فعالیت هایتان را از دست بدهید.

اگر زمان بندی وظایف خود را به درستی انجام دهید، بلوک های خالی کمتری در برنامه زمان بندی تان ایجاد می شود و میزان اوقات مرده نیز کاهش می یابد. در نتیجه در مدت مشابه می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید.

به دقت زمان را تخمین بزنید

شاید بارها این جمله را شنیده باشید: «کارها به اندازه ای که برایشان زمان در نظر می گیرید، طول می کشند». این موضوع کاملاً درست است و به خصوص برای فعالیت هایی که مستعد بی نظمی و طولانی شدن هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ به عنوان مثال می توان به ارائه درخواست استخدام برای گرافیست از طرف شرکت اشاره کرد. اگر برای این گونه موارد، زمان شروع و پایان دقیقی مشخص نکنید، قطعاً انجام آنها بیش از مدت پیش بینی شده طول خواهد کشید.

به زمان بندی خود پایبند باشید

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی برای زمان تان برنامه ریزی می کنید، به سادگی در هنگام انجام وظایف از مدت تخصیص داده شده فراتر می روید و بدین ترتیب فعالیت های بعدی تان نیز عقب می افتد.. در این صورت برای خود یا دیگران بهانه می آورید که سرتان شلوغ است و به همین دلیل از همه کارهایتان عقب افتاده اید.

دلیل این اتفاق ساده است. شما حد و مرز بین فعالیت هایتان را به درستی مشخص نکرده اید. در واقع نباید به خود اجازه دهید که از مرز زمان تعیین شده برای یک فعالیت بگذرید و وارد مرز کار بعدی شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی