ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت می خواهد تمام دنیا به بازى هاى ویدیویى دسترسى داشته باشند

در هفته ای که گذشت، فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس طی مصاحبه ای حرف های جالبی در مورد آینده بازی های ویدیویی و رویکرد مایکروسافت نسبت به این موضوع زد. او در این مصاحبه کمی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

در هفته ای که گذشت، فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس طی مصاحبه ای حرف های جالبی در مورد آینده بازی های ویدیویی و رویکرد مایکروسافت نسبت به این موضوع زد. او در این مصاحبه کمی از شغل خود سخن گفت و حرفایی در مورد فلسفه و هدف کنسول فعلی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان زد.

او در ابتدا حرف های جالبی در مورد فلسفه نام گذاری کنسول های اخیر مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس زد. او در این رابطه گفت: «در ابتدا تیم تحقیق ایکس باکس نام هایی را به من پیشنهاد کرده و به جست و جوی خود برای پیدا کردن نام مناسب ادامه دادند. آن ها اسامی زیادی را به این لیست اضافه کردند به نحوی که من در هنگام انتخاب نام نهایی، کاملاً گیج شده بودم. در نهایت افراد تیم بازاریابی به سه اسم نهایی رسیده و من بین آن ها، ایکس و اس را انتخاب کردم.»

همچنین به نظر می رسد که از جایگاه خود در مایکروسافت، رضایت کامل داشته و در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با وضعیت شغلی او در این شرکت، این گونه پاسخ داد: «همه چیز در این جا عالی بوده و تنها ناراحتی من در رابطه با افرادی است که در این جا نتوانسته اند ایده های فوق العاده خود را به سرانجام برسانند»

او همچنین ادامه داد: «در این کمپانی افراد خلاق و باهوش زیادی حضور دارند و این موضوع که بعضی از ایده های این افراد تنها به دست عده ای معدودی مشاهده می شود، کمی ناراحت کننده است.»

او در رابطه با رضایت خود از شغل خود در مایکروسافت گفت: «من اینجا عاشق کارم هستم و به این موضوع امیدوارم که این منصب، آخرین شغل من باشد. تیم ما و طرفدارانی که داریم، بهترین قسمت از شغل من محسوب می شوند.»

او همچنین در ادامه مصاحبه به دیدگاه خود و مایکروسافت نسبت به بازی های ویدیویی اشاره کرد: «یکی از دلایل اصلی من برای قبول کردن این شغل، تلاش برای فراهم کردن امکان تجربه بازی های ویدیویی برای عده بیشتری از انسان ها است. به نظر من، بازی های ویدیویی شکل جالب و خالصی از هنر هستند .و بازی سازان و پلتفرم های بیشتر، موجب تولید بازی های بیشتر و در نهایت جذب گیمرهای بیشتری خواهند شد. و من حس می کنم که مایکروسافت سعی می کند تا عده بیشتری به بازی های ویدیویی دسترسی داشته باشنند.»

او همچنین از دلایل علایق خود به فراگیر شدن بازی های ویدیویی گفت: «نمی توان تعداد خاصی را به عنوان هدف در رابطه با این موضوع در نظر گرفت. بازی های ویدیویی تا کنون موفق به جذب یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان شده اند و من حس می کنم که این تعداد باید به دو میلیارد نفر افزایش پیدا کند. به نظر من باید افراد بیشتری به بازی های ویدیویی دسترسی داشته باشند تا بتوانند در مورد بازی ها گفت و گو کنند، مسابقه بدهند، به یادگیری بپردازند و افراد بیشتری بازی های ویدیویی را تجربه کنند.»

به عقیده او بازی های ویدیویی بهانه خوبی برای جمع شدن خانواده و دوستان به دور یکدیگر بوده و این صنعت می تواند باعث شود تا بسیاری از افرادی که هیچگاه یکدیگر را ندیده اند، در کنار همدیگر و در محیطی سالم، به تجربه سرگرمی مناسبی بپردازند و این موضوع یکی از مهم ترین بحث ها در رابطه با بازی های ویدیویی محسوب می شود.

او همچنین از دلایل عشق خود نسبت به شغلی که در اختیار دارد گفت: «بهتر است تا کمی از بحث های اقتصادی فاصله بگیریم. بحث اصلی صنعت بازی های ویدیویی در رابطه با تجارت نبوده و بیشتر در رابطه با افرادی است که در کنار هم مشغول انجام بازی بوده تا بهترین لحظات خود را با افراد نزدیک به خود رقم بزنند. به همین دلیل، صنعت بازی های ویدیویی، ارزشمند بوده و من عاشق شغل خودم هستم و به این موضوع که کاربران بتوانند تا خارج هر بحث مربوط به پلتفرم خاصی، به انجام بازی مورد علاقشان بپردازند علاقه دارم .

به عقیده پلتفرم ها موضوع اصلی در رابطه با بازی های ویدیویی نبوده و سرگرم شدن مخاطبان و ایجاد یک تجربه لذت بخش برای آن ها، هدف اصلی این صنعت بوده و موضوعی است که به بازی های ویدیویی ارزش و اعتبار خاصی می بخشد.

بعد از آن که فیل اسپنسر به تعدادی سوالات در رابطه با خود او و وضعیت کاری او در مایکروسافت پاسخ داد، مجری سوالات شخصی تری رو از او پرسید که یکی از آن به داشتن خالکوبی توسط اسپنسر مربوط می شد.

او با خنده به این سوال پاسخ داد که هیچ گاه روی بند خود خالکوبی خاصی نداشته اما به دلیل فعالیت پانزده ساله اش در مایکروسافت و برند ایکس باکس، اگر قرار بود تا چیزی را خالکوبی کند، لوگو ایکس باکس را انتخاب می کرد.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که در دوران دانشجویی، فردی اجتماعی نبوده و سرکله زدن با بازی های ویدیویی، موسیقی و کتاب های مصور، اصلی ترین سرگرمی او به شمار می رفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    ای کاش این نوع نگاه هم در ایران باشه و به جوانان خودمون اعتماد کنیم
    http://iranrooyesh.ir

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

      ای کاش جای دیگه ای رو برای تبلیغ کردن پیدا میکردی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی