ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این اموجی ها احتمالاً در سال 2018 به اندروید و iOS می آیند

کنسرسیوم یونیکد، سازمانی خصوصی که استانداردهای مربوط به استفاده از اموجی ها را در سیستم های عامل تعیین می کند، اخیراً از مجموعه اموجی های تازه ای رونمایی کرده که احتمالاً طی سال آتی میلادی، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

کنسرسیوم یونیکد، سازمانی خصوصی که استانداردهای مربوط به استفاده از اموجی ها را در سیستم های عامل تعیین می کند، اخیراً از مجموعه اموجی های تازه ای رونمایی کرده که احتمالاً طی سال آتی میلادی، شاهد فراگیری شان خواهیم بود. لیست تازه یونیکد هنوز کامل نیست و تصمیمات نهایی درباره اموجی های سال 2018، طی مراسمی در ماه ژانویه اعلام خواهد شد. هنگامی که با این اموجی ها موافقت شود، در نیمه دوم سال 2018 شاهد ورودشان به دیوایس های کاربران خواهیم بود.

در حال حاضر، لیست یونیکد بیش از 100 اموجی را شامل می شود اما بسیاری از آنها احتمالاً روشنایی روز را در دو سیستم عامل اندروید و iOS نخواهند دید. از جمله اموجی های جدید می توان به ابرقهرمان، شرور بزرگ، مرد و زنی با موهای قرمز رنگ، سرگیجه، پا، دندان، عینک دودی، لابستر و پرچم دزدان دریایی اشاره کرد.

سه اموجی بالا، از همین حالا از لیست یونیکد خط خورده اند

گذشته از اموجی های جدیدی که نیازمند تاییدیه یونیکد هستند، این سازمان قابلیت دیگری را هم مورد بررسی قرار داده: پشتیبانی از اموجی های پشت و رو شونده. اموجی هایی که به سمت راست یا چپ مایل هستند، می توانند به سمت دیگر نیز متمایل باشند؛ اما افزودن این قابلیت هنوز مشخص نیست، زیرا این تغییر کوچک در اموجی ها، ممکن است در پلتفرم های تبادل پیام مختلف، تفاوت معنایی بزرگی ایجاد کند.

اموجی ها پشت و رو شونده

بدیهی است که برای مهیا شدن امکان استفاده از اموجی های پشت و رو شونده، اپل و گوگل باید پشتیبانی از آنها را در سیستم های عامل خود آغاز کنند و این پروسه سبب می شود تا دسترسی مردم به این دست از اموجی ها بیش از پیش به تعویق بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

    کاش اموجی های یی استفاده و کم استفاده رو حذف کنند
    خیلی از اموجی ها هستند که تا حالا من یکی که پیش نیومده ازشون استفاده کنم و نه دیدم دیگران برام بفرستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی