ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار دیجیتالی گوگل به فیچرفون ها خواهد آمد

با وجود محبوبیت اسمارت فون ها، همچنان صدها میلیون نفر در جهان از فیچرفون ها (موبایل های غیرهوشمند و ساده) استفاده می کنند و به نظر می رسد که گوگل نمی خواهد این بازار پر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

با وجود محبوبیت اسمارت فون ها، همچنان صدها میلیون نفر در جهان از فیچرفون ها (موبایل های غیرهوشمند و ساده) استفاده می کنند و به نظر می رسد که گوگل نمی خواهد این بازار پر رونق را از دست بدهد. ساعاتی پیش اهالی مانتن ویو نسخه سفارشی شده دستیار دیجیتالی خود یعنی گوگل اسیستنس را برای فیچرفون ها معرفی کردند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، این ورژن فعلا تنها در دسترس فیچرفون های هندی Reliance JioPhone بوده و عرضه جهانی آن هنوز مشخص نیست. JioPhone موبایلی اقتصادی با پشتیبانی از شبکه 4G و تحت سیستم عامل KaiOS، یک نسخه سفارشی از سیستم عامل فایرفاکس، است که اوایل امسال عرضه شد.

JioPhone رایگان بوده و در صورت استفاده از طرح های مختلف کاربران می توانند آن ها را خریداری کنند. این موبایل در همکاری با گوگل ساخته شده است.

جالب اینجاست که خود JioPhone دارای دستیار صوتی با نام HelloJio است. برای آوردن دستیار گوگل به این موبایل ها، اهالی مانتن ویو مجبور شده اند گوگل اسیستنس را با صفحه نمایش 2.4 اینچی QVGA همگام کنند. البته اگر چه رابط کاربری دستخوش تغییراتی شده اما ویژگی های کلیدی سرویس همچنان در نسخه فیچرفون ها حضور دارند.

احتمالا انتشار دستیار دیجیتالی گوگل برای JioPhone بیشتر شبیه به یک تست باشد. به همین خاطر ممکن است در آینده شاهد حضور گوگل اسیستنس روی فیچرفون های دیگری باشیم. با توجه به آخرین گزارشات، در جهان 780 میلیون از فیچرفون ها برای انجام کارهای گوناگون به خصوص اینترنت استفاده می کنند. سهم بازار هند از این رقم 500 میلیون است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    اگر سيستم عامل مبتني بر فايرفاكس os داره كه دگ فيچرفون نيست!
    خيلي عجيبه كه گوگل در توسعه يك سيستم عامل مبتني بر سيستم عامل شركت رقيب كمك كرده!

  • جوادی
    جوادی | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    من نمی دونستم فیچر فون چیه ??

    • Ali.T
      Ali.T | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

      چطوری جوادی

مطالب پیشنهادی