عادت هایی که با ترک آن ها می توانید مسافرتی ارزان داشته باشید

عادت هایی که با ترک آن ها می توانید مسافرتی ارزان داشته باشید

بهترین و خوش‌خاطره ترین سفرها آن هایی هستند که می توان با صرف کمترین هزینه ها، از بیشترین امکانات بهره گرفته و از اماکن و جاذبه های متعددی بازدید کرد.

تقریبا همه ما پیش از راهی شدن به مقاصد گردشگری موردنظرمان، سعی می کنیم یک برآورد حدودی از هزینه ها داشته باشیم. برای این منظور باید در مورد شهر یا کشور مقصد تحقیقات گسترده ای انجام دهیم و در کنار تهیه فهرستی از اماکن دیدنی مورد نظر و برنامه ریزی دقیق برای استفاده بهینه از زمان سفر، لازم است از قیمت سیستم حمل‌ونقل، خورد و خوراک و محل اقامت نیز به طور دقیق آگاه شویم. به این ترتیب می توانیم هزینه های خود را مدیریت کرده و با خاطره ای خوب به خانه بازگردیم.

به منظور آشنایی با برخی از مسایلی که به صرف هزینه های کمتر در طول سفر کمک می کنند، توصیه می کنیم تا در ادامه مطلب همراهمان باشید.

در طول شب سفر کنید

برای صرفه جویی در هزینه هتل، شب سفر کنید

درست است که شب زمان خواب و استراحت بشمار می رود، اما اگر بتوانید از این زمان برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده کنید، آیا حاضر نیستید به جای روز در طول شب در جاده باشید؟ در این حالت، شما می توانید شب تا صبح را در اتوبوس، قطار یا ماشین به استراحت بپردازید و فردای آن در مقصد مورد نظر باشید. هم استراحت کرده اید و هم یک شب کمتر هزینه هتل یا خانه را داده اید.

قانون «۶ خانه دورتر» را در ذهن داشته باشید

از دکه های مستقر در مکان های توریستی خرید نکنید.

حتما خودتان هم این را می دانید که در مکان های توریستی، قیمت خوراکی ها و غذاها ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از قیمت های معمول و رایج است. بنابراین، قانونی به عنوان «۶ خانه دورتر» برای خود تعیین کنید. به این مفهوم که با کمی پیاده روی از محل اجتماع گردشگران دور شده و به مکان های خلوت تر رسیده و در آن جا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

در برخی از شهرها و کشورها، غذاهای خیابانی طعم و مزه بسیار خوبی دارند و با خرید آن ها می توانید به مقدار زیادی از هزینه های سفر بکاهید.

از اپلیکیشن های نمایش‌ مکان به صورت زنده استفاده کنید

«لوکیشن» موبایل را روشن کنید.

اخیرا تلگرام امکان به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده را در اختیار کاربران خود قرار داده است. می توانید از این فناوری برای پیدا کردن دیگر دوستان خود در تورهای مسافرتی کمک بگیرید. یا از اپلیکیشن هایی همچون BlaBlaCar برای این منظور استفاده کنید تا در صورت گم شدن، بتوانید بدون نگرانی همسفران خود را پیدا کنید.

از قبل هتل یا بلیط رزرو نکنید

اگر برنامه دقیقی برای سفر ندارید، از قبل بلیط نخرید.

اگر برنامه ریزی دقیق و حساب‌شده‌ای دارید و می دانید که در روز مشخصی رفته و در فلان تاریخ هم به خانه بازخواهید گشت، بهترین کار رزرو هتل و بلیط در تاریخ های مذکور است. اما اگر برنامه سفرتان را می توانید تغییر دهید و ممکن است چند روزی را به آن اضافه یا کم کنید، بهتر است که از قبل جا یا بلیطی را خریداری نکنید. زیرا ممکن است در طول سفر تصمیم دیگری اتخاذ کنید و در آن صورت مجبور خواهید بود خسارت لغو خرید را به شرکت های صادرکننده، پرداخت کنید.

مراقب کیف‌قاب‌ها باشید

پول نقد خود را در جای امن جاسازی کنید.

هیچ چیز بدتر از به سرقت رفتن کیف پول یا مدارک در یک کشور غریب نیست. بنابراین، برای اینکه از امنیت وسایل خود مطمئن باشید، بهتر است از پوشیدن یا استفاده از وسایل گران قیمت پرهیز کنید تا سوژه کیف‌قاپ‌ها نشوید. همچنین، اگر بتوانید گوشه امنی در هتل بیابید و برخی از وسایل ارزشمندتان را در آن جا مخفی کنید یا پول هایتان را در چند کیف مجزا بگذراید، بسیار بهتر خواهد بود.

اصول انعام دادن در کشور مقصد را یاد بگیرید

در مورد سیستم انعام دهی کشور مقصد تحقیق کنید.

در برخی از کشورها همانند آمریکا، انعام سرویس‌دهی بین ۱۵ تا ۲۰ در صد است. اما در بسیاری از کشورهای اروپایی، این هزینه در صورت حساب لحاظ شده است. بنابراین، پیش از پرداخت های اضافی در مورد سیستم انعام دهی کشور مقصد تحقیق کنید.

حتما از بیمه سفر استفاده کنید

برای خرید بیمه سفر خساست به خرج ندهید.

همه ما تصورمان این است که در طول سفر هرگز اتفاقی برایمان روی نمی دهد. اما این را در نظر داشته باشید که حادثه هرگز خبر نمی کند. پس برای پیشگیری از هر گونه هزینه اضافی و تنها با پرداخت مبلغ اندکی خود را پیش از سفر بیمه کنید و مطمئن باشید که این بیمه ارزش هزینه کردن را دارد.

به مجله ها و بروشورهای گردشگری اعتماد نکنید

برای تحقیق در مورد جاذبه های گردشگری مقصد از فروم ها و اسیت های معتبر استفاده کنید.

اگر برای مقاصد گردشگری خود در کشور مقصد، یک مجله خوش آب و رنگی که مملو از انواع اماکن دیدنی و رستوران های شیک است را انتخاب کرده اید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این را بدانید که رستوران ها یا هتل هایی که در مجله تبلیغ می شوند، اغلب گران قیمت و لوکس هستند و اگر قصد دارید سفر ارزانی در پیش داشته باشید، باید بی خیال آن ها بشوید.

پیش از سفر بهترین گزینه مطالعه فروم هایی است که مردم در مورد تجربه های مسافرتی خود در آن نوشته اند زیرا کاملا واقعی و عاری از جهت‌گیری های تبلیغاتی است.

پیش از سفر در مورد سیستم حمل‌ونقل مقصد تحقیق کنید

در مورد قیمت وسایل نقلیه کشور مقصد تحقیق کنید.

در مورد تمامی وسایل نقلیه عمومی و خصوصی شهر یا کشور مقصد خود تحقیق کنید تا بتوانید بهترین، مناسب ترین و به‌صرفه ترین گزینه را انتخاب کنید. آگاهی از حدود قیمت ها پیش از سفر شما را برای داشتن برنامه ریزی مناسب تر کمک می کند. به طور مثال، در برخی کشورها اوبر گزینه خوبی است و در در بعضی دیگر، مترو.

پول های نقد خود را یکجا نگذارید

پول های خود را در چند جای مختلف قرار دهید.

اگر عادت دارید همیشه پول نقد با خود حمل کنید، توصیه ما این است که همه آن ها را در یک کیف یا محل مشخص قرار ندهید. مقداری از پول را در محلی که احتمال دزدی از آن بسیار کم است بگذارید تا در صورت بروز هرگونه حادثه ناگواری، بی پول نمانید. مثلا نگهداری اسکناس در میان وسایل بهداشتی ایده چندان بدی نیست.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود