ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به زودی قسمت اپلیکیشن های فروشگاه تحت وب کروم را می بندد

در ماه آگوست سال گذشته میلادی، گوگل از تصمیم خود برای بستن قسمت اپلیکیشن های فروشگاه تحت وب کروم خبر داد. هدف از این کار غیر فعال کردن اپلیکیشن مستقل Chrome Apps عنوان شده بود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

در ماه آگوست سال گذشته میلادی، گوگل از تصمیم خود برای بستن قسمت اپلیکیشن های فروشگاه تحت وب کروم خبر داد. هدف از این کار غیر فعال کردن اپلیکیشن مستقل Chrome Apps عنوان شده بود که تقریبا هیچ کس آن را در مرورگر خود دانلود نمی کرد.

تصمیم سال گذشته گوگل بالاخره امروز عملی شده و کاربران مرورگر کروم دیگر نمی توانند از طریق Chrome Web Store به اپلیکیشن ها دسترسی داشته و به نصب آن ها اقدام کنند.

با این حساب، کلیه اپلیکیشن هایی که در مرورگر گوگل نصب شده اند از اوایل سال 2018 به طور کامل غیر فعال خواهند شد. البته کاربران سیستم عامل کروم همچنان تا تاریخی نامشخص می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند. ضمنا افرادی که از گوگل کروم صرفا برای وبگردی استفاده می کنند نیز همچنان قادر به دانلود و استفاده از افزونه ها و تم های شخص ثالث خواهند بود.

به گزارش آرس تکنیکا، گوگل Chrome Apps را به نفع اپلیکیشن های پیش رونده تحت وب (Progressive Web Apps) غیر فعال می کند؛ محصولاتی نرم افزاری که قابلیت های یک اپلیکیشن کامل را به وبسایت ها می آورند. بد نیست بدانید که اپلیکیشن های PWA از سال گذشته کار خود را در اندروید آغاز کردند و پیش بینی می شود که تا اواسط سال 2018 به پلتفرم دسکتاپ هم قدم بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

    آفرین serveice worker ها!

  • rasoul norouzi
    rasoul norouzi | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

    نسل جدید وب اپلیکیشن ها قابلیت هایی بی نظیر زیادی دارن، یکی از اونها قابلیت کش هست، به نظرم کم کم جای اپلیکیشن های کلاسیک رو میگیرن، به خصوص که بحث اینترنت فایو جی و فراگیر شدن پردازش های ابری مسیر رو برای وب اپلیکیشن های بسیار هموار خواهد کرد، شاید از این هم بتونیم نتیجه بگیریم که مرگ پلتفرم های سنتی نزدیک باشه! به خاطر اینه که مایکروسافت و آمازون و گوگل، آی بی ام و ... رو پردازش ابری انقدر تمرکز کردن

مطالب پیشنهادی