ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی کارت گرافیک Titan V انویدیا
تکنولوژی

انویدیا از قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی دنیا با نام Titan V رونمایی کرد [تماشا کنید]

انویدیا عادت دارد که در طی هر سال چندین بار از «قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی دنیا» رونمایی کند. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت دوباره رکوردهای قبلی خود را جا به جا کرده و از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

انویدیا عادت دارد که در طی هر سال چندین بار از «قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی دنیا» رونمایی کند. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت دوباره رکوردهای قبلی خود را جا به جا کرده و از جدیدترین پادشاه پردازشگرهای گرافیکی در حوزه رایانه های رومیزی، یعنی Titan V رونمایی کند.

البته این بار محصول جدید انویدیا نسبت به حاکمان پیشین از افزایش قدرت و کارایی چشمگیری برخوردار شده. ضمن این که Titan V لقب «نخستین GPU برای رایانه های رومیزی که بر مبنای معماری جدید Volta تولید شده است» را نیز یدک می کشد.

با این که کارت گرافیک جدید برای کاربران رایانه های رومیزی به تولید رسیده، اما این به آن معنی نخواهد بود که هر کسی توان خرید آن را دارد. به طور حتم برچسب قیمت ۳۰۰۰ دلاری Titan V در کنار نوع طراحی آن باعث می شود که مشتریانش محدود به مراکز علمی و تحقیقاتی و افرادی با کاربری های خاص تجاری شود

انویدیا GPU پرچمدار تازه خود را با تمرکز بر قابلیت های هوش مصنوعی و پردازش های مرتبط با شبیه سازی های علمی توسعه داده است. ۲۱.۱ میلیارد ترانزیستور تعبیه شده در پردازشگر مذکور توان پردازشی شگفت انگیز ۱۱۰ ترافلاپسی را برای آن فراهم می کنند. ۱۲ گیگابایت حافظه پرسرعت HBM2 در کنار ۵۱۲۰ واحد هسته CUDA نیز این مجموعه شگفت انگیز را تکمیل خواهند کرد. حضور ۶۴۰ هسته ویژه موسوم به «tensor cores» هم باعث شده تا توان یادگیری عمیق این چیپ گرافیکی جدید ۹ برابر بیشتر از نمونه های قبلی باشد.

هنوز مشخص نیست که انویدیا چه زمان قصد دارد معماری پیشروی Volta را به حوزه پردازشگرهای گرافیکی مخصوص گیمینگ بیاورد. از تاریخ معرفی معماری پاسکال فعلی در قالب کارت گرافیک GTX 1080 حدود یک سال و نیم می گذرد. نسل بعدی آن یعنی GTX 1080 Ti نیز همچنان بهترین و قدرتمندترین گزینه برای گیمرها به حساب می آید.

البته پر واضح است که کارت های گرافیکی مخصوص بازی با معماری Volta از قیمت بسیار بالاتری نسبت به نمونه های موجود برخوردار خواهند بود، بنابراین به نظر می رسد انویدیا قصد دارد تا حد ممکن معماری ارزان تر پاسکال را در بازار حفظ نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    ps4 pro =4.2 TFLOP

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    ۱۳ملیون؟؟؟ ۴تا ۱۰۸۰ باهم بزاری خیلی به صرفه تره نرخ فریم بالاتری هم میده

  • amir
    amir | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

    فکر کن یکی از اینا داخل play station 5 باشه.البته با play station 6 هم به 110 ترا فلاپس برسیم خیلیه

    • hmasroor
      hmasroor | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

      پلی استیشن که اینا رو بذاره قیمتش فضایی میشه مطمئن باشید نسل بعدی هم از گرافیک و سی پی یو AMD استفاده میکنه که قیمتش متعادل بمونه.درسته قدرت گرافیک های NVIDIA بیشتره اما کنسول ها ترجیح میدن با قیمت متعادل همچنان همون مشتری های قبلی رو بتونن حفظ کنن وگرنه فکر کنید PS5 یه دفعه 3 میلیون باشه کسی که 1 میلیون برای PS4 داده شاید دیگه هرگز سراغ PS5 نره ولی اگه قیمتش تو همون رنج نسل قبلی باشه بازم می تونه فروش خوبی داشته باشه.

      • HiKa
        HiKa | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

        @hmasroor
        دوست عزیز درسته که قیمت تایتان وی خیلی بالاست اما فقط چون اولینه قیمتش شده 3000 دلار! درست مثل تایتان های قبلی...
        برای مثال، تایتان قبلی (درست یادم نیست x بود یا xp) وقتی معرفی شد قیمتش خیلی بالا بود اما بعد از مدتی خود انویدیا با معرفی کارت 1080ti، با همون معماری، قدرتی بسیار نزدیک به مدل تایتان و از همه مهم تر قیمت خیلی پایین تر باعث شد کاربرا بتونن با قیمت پایین تر همون کارایی رو بگیرن.
        این مدل هم که الان معرفی شده احتمالا سال بعد خود انویدیا با قیمت کمتر کارت 1180 رو معرفی میکنه با کارایی نزدیک به همین کارت.
        کنسول های نسل بعد هم که احتمالا در سال 2019 یا 2020 معرفی و عرضه میشن، دور از ذهن نیست قدرت پردازشگرشون نزدیک به این حد بشه. چون نسل بعد به صورت پایه 4K هست و باید همه بازی هارو با کیفیت و فریم بالا اجرا کنه و تا چند سال هم مشکل پردازش نداشته باشه.

  • milad
    milad | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

    ۳ هزار دلار !!!

  • mr_J
    mr_J | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

    ۱۱۰ ترافلااااااااپسسسسسسسس ??????? یا خدااااااااا

مطالب پیشنهادی