ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری کوالکام و بلک بری در حوزه اتومبیل های خودران

با اتفاقاتی مانند شکل گیری چندین پرونده قضایی، تلاش Broadcom برای ادغام و احتمال از دست رفتن تجارت همکاری با اپل، کمپانی کوالکام قطعاً بیشتر از هر زمان دیگری به یک دوست نیاز دارد. و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

با اتفاقاتی مانند شکل گیری چندین پرونده قضایی، تلاش Broadcom برای ادغام و احتمال از دست رفتن تجارت همکاری با اپل، کمپانی کوالکام قطعاً بیشتر از هر زمان دیگری به یک دوست نیاز دارد. و با توجه به گزارش تازه رویترز، به نظر می رسد که بلک بری، همکار و شریک تازه این کمپانی غول تولیدکننده چیپ است. کمپانی کانادایی بلک بری که مدتی مطرود باقی مانده بود، به لطف چندین قرارداد فروش لایسنس و موبایل هایی مانند KEYone و Motion حالا وضعیت بهتری در تجارت موبایل دارد.

کوالکام و بلک بری اخیراً به صورت مشترک خبر از همکاری با یکدیگر در حوزه اتومبیل های متصل داده اند. واحد نرم افزار QNX بلک بری از همین حالا راهکارهای رانندگی خودکار را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد.

بلک بری می گوید که پلتفرم چیپست «اسنپدراگون 820 اتوموتیو»، بستر سخت افزاری این سیستم را مهیا می کند

نرم افزار QNX Hypervisor 2.0 این کمپانی، کنترل سیستم های پیچیده داخل اتومبیل را برعهده دارد و بلک بری می گوید که پلتفرم چیپست «اسنپدراگون 820 اتوموتیو»، بستر سخت افزاری این سیستم را مهیا می کند.

سال گذشته، کوالکام پیشنهاد کرد تا کمپانی تامین کننده نیمه هادی های اتومبیل NXP را به قیمت 38 میلیارد دلار بخرد. اگر این قرارداد نهایی شود (که بنابر شایعات به سال 2018 موکول شده)، کوالکام به اصلی ترین تامین کننده چیپ های صنعت اتومبیل های خودران تبدیل خواهد شد و به این طریق، دوستان و شرکای تازه ای می باید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی