ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حریم خصوصی Face ID و علت تاخیر در عرضه هوم پاد؛ موضوع صحبت های تازه فیل شیلر

«فیل شیلر» معاون ارشد مارکتینگ اپل اخیراً در مصاحبه ای که با وب سایت هلندی Bright داشته در خصوص آیفون 10، فناوری تشخیص چهره Face ID، واقعیت افزوده و هوم پاد توضیحاتی داد. شیلر در ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۱

«فیل شیلر» معاون ارشد مارکتینگ اپل اخیراً در مصاحبه ای که با وب سایت هلندی Bright داشته در خصوص آیفون 10، فناوری تشخیص چهره Face ID، واقعیت افزوده و هوم پاد توضیحاتی داد.

شیلر در این مصاحبه گفت با توجه به استفاده از Face ID در آیفون 10، مهمترین برتری اپل نسبت به رقبا، ادغام این فناوری با iOS است. او اشاره کرد اپل زمان زیادی را هنگام تصمیم برای جایگزینی کلید هوم، تعبیه دستیار صوتی Siri در گجت ها، اپل پِی و Touch ID صرف کرده است. به اعتقاد او اپل مشکلات پیشین کاربران را با استفاده از پیاده سازی فناوری ویژه Face ID حل کرده است.

در ادامه او سیستم های تشخیص چهره رقبا را بد ساخت خواند و در این مورد گفت:

آنها در تمامی شرایطی که Face ID کار می کند، قادر به کار کردن نیستند. ما در طول سال های گذشته قابلیت های یک نمونه [مشابه] ساده، یعنی کلید هوم را از بازگشت به صفحه هوم به گونه ای گسترش داده ایم که اکنون کارهای بسیار دیگری را انجام می دهد.

ما Touch ID را اضافه کردیم که شما را به صفحه برنامه های در حال اجرا هدایت می کند، Siri را اجرا کرده و اپل پِی را فعال می کند. ما قصد داشتیم تمام مشکلات [قبلی کاربران] را حل کنیم. موارد دیگری که کاربران [در آینده] می توانند با استفاده از چهره خود [توسط موبایل] انجام دهند، فراتر از این ها است.

شیلر همچنین درباره نگرانی هایی که به واسطه کارکرد Face ID و نیز دسترسی توسعه دهندگان به دوربین TrueDepth در مورد حریم خصوصی ایجادشده، اشاره کرد و گفت اپل به شدت تلاش می کند تا اعتماد کاربران به این شرکت را حفظ کند.

او همچنین اشاره کرد که هیچ یک از اطلاعات مرتبط با Face ID در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهند گرفت و هر آنچه که از چهره کاربر به واسطه Face ID [به موبایل] شناسانده می شود یا اطلاعاتی که به واسطه قفل گشایی موبایل در اختیار آیفون قرار می گیرد، با الگوریتمی ویژه رمز گذاری می شوند.

معاون ارشد مارکتینگ اپل همچنین اشاره کرد اطلاعاتی که اپلیکیشن ها از طریق Face ID به آن دسترسی دارند و نیز هر اطلاعاتی که از طریق TrueDepth در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد، از فرایندهای بررسی ویژه اپل عبور می کند. او در این مورد گفت:

سیاست هایی که توسعه دهندگان در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربرانشان اتخاذ می کنند باید کاملاً واضح و روشن باشند. آنها باید اعلام کنند که از اطلاعات مربوط به چهره کاربران استفاده می کنند و دقیقا با آن اطلاعات چه می کنند. شما [توسعه دهندگان] تحت کنترل قرار دارید و هر اپلیکیشنی که می خواهد از این اطلاعات استفاده کند باید سطح ویژه ای از مراحل تست و بررسی را پشت سر بگذارد.

شیلر در رابطه با واقعیت مجازی و افزوده هم اظهار نمود که اپل زمان زیادی را صرف مطالعه در رابطه با مزایا و موارد مصرف هر کدام از آنها کرده و در نهایت نیز به این نتیجه رسیده که اولین قدم پیرامون واقعیت مجازی ایجاد اکستنشن ها یا افزوده های مبتنی بر آن در macOS است. او گفت:

ما دریافتیم که واقعیت مجازی راهکاری فوق العاده برای برخی مصارف است. البته که این فناوری هنوز هم به بازاری بزرگ برای کاربران نهایی بدل نشده اما خالقان محتوا مشغول کار روی این مساله هستند. ما بر این باوریم که فراهم سازی بسترهای مناسب برای این منظور روی مک بسیار اهمیت دارند و نخستین گام مان برای این منظور ایجاد افزونه های واقعیت مجازی روی macOS است.

دیدگاه شیلر در رابطه با واقعیت افزوده اما بیشتر از مورد قبلی مثبت اندیشانه است. وی در مصاحبه خود اظهار نمود که واقعیت افزوده کاربردهای گسترده و فراگیری دارد و از پتانسل های لازم برای تغییر کلیه دسته بندی های نرم افزاری بزرگ حال حاضر برخوردار است.

آخرین نکته از زبان شیلر که البته اهمیت آن کمتر از سایر موارد نبود به تاخیر در عرضه هوم پاد باز می گردد. وی در این باره گفت که اپل به زمان بیشتری نیاز داشت تا مطمئن شود که همه چیز درست است. در مورد آینده نیز شیلر اعلام نمود که هوم پاد نقش بسیار مهمی را در چشم انداز اپل از خانه های هوشمند ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی