ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی انویدیا، شب و روز را جابه جا می کند

به نظر می رسد انویدیا تمام تلاش خود را به کار بسته تا تصور ما از تصاویر حقیقی و مجازی را تغییر دهد. این کمپانی که اخیرا سیستمی را برای تولید تصاویر ساختگی توسعه داده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

به نظر می رسد انویدیا تمام تلاش خود را به کار بسته تا تصور ما از تصاویر حقیقی و مجازی را تغییر دهد.

این کمپانی که اخیرا سیستمی را برای تولید تصاویر ساختگی توسعه داده بود، حالا سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری را برای تغییر شرایط آب و هوایی، جابجایی شب و روز و تبدیل گربه سانان به یکدیگر طراحی کرده است.

سیستم جدید یک روش یادگیری بدون نظارت است که امکان تغییر محتوای ویدئو را با دقتی بالا فراهم می کند.روش های فعلی نیازمند مقایسه مقادیر زیادی داده است که هنگام طراحی سیستم های بدون ناظر چالش های زیادی را پیش روی توسعه دهندگان قرار می دهد.

به عبارت دیگر سیستم های مشابه برای تولید داده های مورد نیاز به مجموعه داده های برچسب گذاری شده نیاز دارند.با این حال سیستم جدید انویدیا به داده های برچسب گذاری شده نیاز ندارد.

این پروژه برای تولید تصاویر از «شبکه عصبی عمیق مولد» (GAN) استفاده می کند. GAN از دو شبکه مجزا تشکیل می شود که یکی از آنها تصاویر را بر اساس داده های ورودی تولید کرده و دیگری واقعی بودن آنها را بررسی می کند.

هر بار که شبکه دوم مشکلی را در تصویر پیدا می کند، شبکه اول خروجی را بهبود بخشیده و با تکرار این فرایند سیستم به خودش آموزش می دهد.

یکی دیگر از قابلیت های این برنامه تبدیل تصاویر گربه سانان مختلف از قبیل گربه، پلنگ، گربه وحشی و غیره به یکدیگر است که با ظرافت خاصی صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ashkan
    ashkan | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    همه چیز طبیعیش خوبه اما هوش مصنوعیش بهتره?

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    تا چند وقت دیگه از هوش مصنوعی میخوای یه سریال با قسمتهای یک ساعتی با داستان غیر قابل پیشبینی هیجان انگیز و احساسی در سبک فانتزی بسازه بذات و اونم یه چیزی خیلی بالاتر از ترانه یخ و اتش یا ارباب خلقه ها تحویلت میده ..

  • z12
    z12 | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    ??????
    تا چند وقت دیگه به هوش مصنوعی فیلم نامه بدی
    فیلم تحویل ت میده
    عجب ها

مطالب پیشنهادی