ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سانتافه 2018 در میان امن ترین خودروهای آمریکا؛ درخشش کره ای ها در ایمنی

با نزدیک شدن به سال 2018 میلادی، موسسه IIHS نتایج ارزیابی های خود از خودروهای مدل 2018 را منتشر کرده است. بر این اساس از میان تمامی مدل ها، تنها 15 خودرو موفق به کسب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

با نزدیک شدن به سال 2018 میلادی، موسسه IIHS نتایج ارزیابی های خود از خودروهای مدل 2018 را منتشر کرده است. بر این اساس از میان تمامی مدل ها، تنها 15 خودرو موفق به کسب بالاترین امتیاز یا همان Top Safety Pick Plus شده اند. نکته بسیار جالب اینکه از بین این 15 مدل، 6 اتومبیل کره ای بوده و حامل برندهای هیوندای، کیا و جنسیس هستند.

سوبارو دیگر برندی است که درخشش بسیار خوبی داشته و با 4 مدل توانسته بالاترین امتیاز را کسب کند. بعد از این خودروساز ژاپنی مرسدس بنز با 2 و تویوتا، ب ام و و فورد هر کدام با یک نماینده در گروه ایمن ترین ها طبقه بندی شده اند.

در دسته Top Safety Pick که در واقع یک پله پایین تر قرار می گیرد، نام 47 مدل مختلف دیده می شود. در این دسته هم تویوتا با 10 و هیوندای با 9 نماینده بیشترین حضور را دارند.

موسسه IIHS که به سختگیری در امتیازدهی شهرت دارد، خودروسازان را ملزم کرده که برای دریافت عنوان Top Safety Pick Plus، در بخش نوردهی چراغ ها باید امتیاز "خوب" را کسب کنند؛ این نخستین بار است که چنین فاکتوری برای دریافت بیشترین امتیاز از این موسسه لحاظ می شود. گفتنی است بیشتر برندگان در این بخش با تکیه بر آپشن های ارایه شده، توانستند امتیاز مربوطه را دریافت کنند.

علاوه بر این در بخش حفاظت از سرنشین کناری در برخورد از گوشه کاپوت جلو نیز مدل های ارزیابی شونده، باید امتیاز "قابل قبول" یا "خوب" را کسب کنند تا در دسته Top Safety Pick Plus قرار گیرند.

پیش از این اکثر خودروسازان بیشتر بر روی راننده و سمت وی تاکید داشتند که این مساله اخیرا مورد توجه IIHS قرار گرفته و از اکتبر امسال، عملکرد سمت شاگرد نیز به فاکتورهای مورد ارزیابی اضافه شده است.

در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که هیوندای سانتافه و کیا فورته (سراتو) دو مورد از مدل های کره ای هستند که موفق به دریافت بیشترین امتیاز شده اند. این دو در بازار ایران نیز حضور داشته و جزو خودروهای خارجی محبوب و پرطرفدار به شمار می روند.

در تصویر زیر می توانید نتایج ارزیابی IIHS برای مدل های 2018 را بطور کامل مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    نمیدونم ناراحت باشم یا خوشحال !
    #تاسف#تاسف

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی