ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقش مهم ثروت خانواده در احتمال نوآور شدن فرزندان

مطالعات دانشگاه های استنفورد، هاروارد و وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از تاثیر فاحش سطح در آمد خانواده در احتمال نوآور شدن کودکان است. بر این اساس احتمال نوآور شدن کودکانی که در خانواده های متمول ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

مطالعات دانشگاه های استنفورد، هاروارد و وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از تاثیر فاحش سطح در آمد خانواده در احتمال نوآور شدن کودکان است.

بر این اساس احتمال نوآور شدن کودکانی که در خانواده های متمول متولد می شوند نسبت به کودکان دارای والدین با درآمد زیر متوسط، ده برابر بیشتر است.

علاوه بر این شانس کودکان سفیدپوست برای نوآوری سه برابر بیش از کودکان سیاه پوست است. یکی دیگر از مسائل دخیل در آینده کودکان پیشینه خانواده و محیط زندگی آنها است، که حتی بر نوع نوآوری آنها تاثیر گذار خواهد بود.

برای مثال کودکانی که در «سیلیکون ولی» زندگی می کنند احتمالا در زمینه های از قبیل کامپیوتر دست به نوآوری خواهند زد، در صورتی که کودکان ساکن در «مینیاپولیس» که مرکز صنایع پزشکی است از شانس بیشتری برای ارائه دستاوردهای جدید در این حوزه برخوردارند.

از سوی دیگر تنها 18 درصد از افراد نوآور 40 ساله زن هستند و علی رغم اینکه این درصد در حال متعادل تر شدن است اما برابر شدن آنها با نرخ فعلی 118 سال دیگر طول خواهد کشید.با نگاهی به نتایج این تحقیق درمی یابیم اگر زنان، اقلیت ها و کودکان فقیر با نرخی مشابه با کودکان متمول به جامعه نوآوران بپیوندد، تعداد افراد نوآور در جامعه 4 برابر خواهد شد.

محققان این پروژه تاکید کرده اند که با ارائه برنامه های کارآموزی و برگزاری جلسات آموزشی توسط افراد نوآور برای زنان، اقلیت ها و کودکان کم بضاعت می توان نسل جدیدی از نوآوران را تربیت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • F R O S T bite
    F R O S T bite | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    نقشش بی بدیله !

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    پوله که همه چی میاره...

  • Vahid Moshiri
    Vahid Moshiri | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    اگر عکس مطلب براتون جالبه MB&F MAAD Gallery رو سرچ کنید!

مطالب پیشنهادی