ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار سازمان اطلاعات آلمان نسبت به اکانت های ساختگی دولت چین در لینکدین

اخیرا سرویس جاسوسی آلمان جزئیات مربوط به تعدادی پروفایل در شبکه های اجتماعی را منتشر کرده که معتقد است همگی شان جعلی بوده و توسط سازمان اطلاعاتی چین ساخته شده اند تا اطلاعات شخصی مقامات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اخیرا سرویس جاسوسی آلمان جزئیات مربوط به تعدادی پروفایل در شبکه های اجتماعی را منتشر کرده که معتقد است همگی شان جعلی بوده و توسط سازمان اطلاعاتی چین ساخته شده اند تا اطلاعات شخصی مقامات و سیاستمداران این کشور را جمع آوری کنند.

سرویس اطلاعات داخلی اداره نگهبانی از قانون اساسی آلمان در همین راستا و طی اقدامی نامتعارف حساب های کاربری متعددی که تصور می کرد به افراد یا سازمان های ساختگی تعلق دارند منتشر نمود تا از این طریق مقامات رسمی این کشور را در رابطه با خطر درز اطلاعات ارزشمند شخصی شان از طریق شبکه های اجتماعی مطلع نماید.

جالب است بدانید که سرویس های جاسوسی چین هم اکنون در شبکه هایی نظیر لینکدین فعال هستند و مدت هاست که تلاش می کنند در فرصت مناسب اطلاعات و منابع جاسوسی مورد نیاز خود را به این طریق به دست بیاورند و برای نمونه به درک خوبی از عادات یک کاربر، سرگرمی هایش و علایق سیاسی وی دست پیدا کنند.

تحقیقات ۹ ماهه سازمان اطلاعات آلمان نشان میدهد که این حساب های ساختگی تحت پوشش منابع انسانی، مشاور یا محقق با بیش از ۱۰ هزار شهروند این کشور در لینکدین تماس گرفته اند. در گزارش این سازمان همچنین اشاره شده است که شمار افراد هدف برای این قبیل فعالیت های اطلاعاتی می تواند بسیار بیشتر از میزان برآورد شده باشد و همزمان پروفایل های ساختگی کشف نشده بیشتری احتمالا وجود دارند.

حساب های کاربری ساختگی دولت چین ظاهرا به عکس های کاربری بسیار مناسبی هم مزین شده اند و غالبا نیز درآنها از تصاویر زنان و مردان جوان و خوش چهره استفاده شده است. به عنوان مثال تصویر پروفایل Laeticia Chen که ظاهرا خود را به عنوان مدیر «مرکز سیاست های بین المللی و اقتصاد» چین معرفی کرده بود از یک کاتالوگ مد آنلاین گرفته شده است.

بررسی جداگانه ای که توسط رویترز انجام شده نیز نشان می دهد که برخی از این حساب های کاربری ساختگی توانسته اند با دیپلمات های ارشد و سیاستمداران چندین کشور اروپایی ارتباط برقرار کنند و هنوز مشخص نیست که آیا این ارتباطات به آنسوی شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی