ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام اسنپدراگون 845 را برای واقعیت ترکیبی بهینه سازی می کند

اسنپدارگون 845 که جدیدترین عضو خانواده چیپست های کوالکام به شمار می رود از قابلیت هایی برخودار است که می تواند جای پای آن را در دستگاه های واقعیت ترکیبی محکمتر کند. یکی از این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

اسنپدارگون 845 که جدیدترین عضو خانواده چیپست های کوالکام به شمار می رود از قابلیت هایی برخودار است که می تواند جای پای آن را در دستگاه های واقعیت ترکیبی محکمتر کند.

یکی از این ویژگی ها پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 است که علاوه بر بهبود عملکرد گرافیکی، از شناسایی احتمال برخورد با اشیائی مثل دیوار هم پشتیبانی می کند. این قابلیت زمانی اهمیت پیدا می کند که کاربر از هدست های واقعیت مجازی استفاده کرده و فضای واقعی اتاق را نمی بیند.

بخش های مختلف اسنپدراگون 845

این چیپست به نسل سوم پلتفرم هوش مصنوعی کوالکام مجهز شده که هنگام حرکت توانایی شناسایی اشیاء و محیط اطراف دارد.

از طرف دیگر کمپانی آمریکایی اعلام کرده که با همکاری شرکت بازی سازی چینی «NetEase Games» برای بهینه سازی موتور بازی «Messiah» آنها روی چیپست های خود همکاری خواهد کرد.

مسئولان NetEase Games هم تاکید کرده اند که همکاری با کوالکام امکان تولید بازی های جذابتری را برای آنها فراهم خواهد کرد.

این دو کمپانی برای کاهش سربار پردازشگر گرافیکی با استفاده از رابط برنامه‌نویسی گرافیک «Vulkan» بخشی از محاسبات سنگین را به پردازنده منتقل می کنند.

NetEase از همین حالا برای توسعه اولین بازی واقعیت مجازی خود از SDK واقعیت مجازی اسنپدراگون  استفاده کرده است. این بازی که «پیشتازان گرگ و میش» نام دارد برای اسنپدراگون 845 بهینه سازی شده و سال آینده منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی