ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری‌‌های بیولوژیکی جدید با عرق شارژ خواهند شد

محققان دانشگاه بینگامتون نیویورک، باتریِ بیولوژیکی برای استفاده در پوشیدنی‌ها طراحی کرده‌اند که می‌تواند عرقِ انسان را به انرژی تبدیل کند. تحقیقات پیشین این گروه از محققان، پایه‌گذار طراحی این باتری بیولوژیکی شده است. پژوهش‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

محققان دانشگاه بینگامتون نیویورک، باتریِ بیولوژیکی برای استفاده در پوشیدنی‌ها طراحی کرده‌اند که می‌تواند عرقِ انسان را به انرژی تبدیل کند.

تحقیقات پیشین این گروه از محققان، پایه‌گذار طراحی این باتری بیولوژیکی شده است. پژوهش‌های قبلی این گروه در رابطه با طراحی و توسعه‌ی باتری‌های کاغذ-محور و انعطاف‌پذیر بودند که به ساخت باتری‌هایی انجامیدند که می‌توانست یک ال‌ای‌دی را تا ۲۰ دقیقه روشن نگه دارد. سونی نیز پیشتر باتری‌هایی طراحی کرده بود که می‌توانست از کاغذ باطله انرژی تهیه کنند.

با این حال این باتری جدید به علت پارچه‌ای بودن می‌تواند راحت‌تر در ساخت پوشیدنی‌ها به کار رود و چه بسا در آینده‌ی نزدیک لباس‌هایی تولید گردند که عرق بدن  را برای شارژ کردن دستگاه‌های ثبت ضربان قلب و میزان قندِ خون بکار برند. علاوه بر این توسعه‌ی چنین باتری‌هایی راه را برای تولید جوراب، دستکش و دیگر پوشیدنی‌ها با قابلیت شارژ شدن هموار می‌کند.

به گفته «سوکئون چوی» استاد مهندسی کامپیوترِ دانشگاه بینگامتون و سرپرست این تحقیقات، این اولین باری است که یک سلول ذخیره کننده‌ی انرژی قابل انعطاف ساخته شده که در زیر لایه‌ی یک تکه پارچه تعبیه خواهد شد. او خاطر نشان نمود که عرق انسان می‌تواند با حفظ زیست پذیریِ باکتری در سطح بدن، منبع مناسبی برای شارژ طولانی مدت این باتری‌ها ایجاد کند.

به گفته وی اگر این باتری‌ بتواند از باکتری‌های موجود در بدن انسان استفاده کند، آنگاه این تکنولوژی خواهد توانست در ساخت پوشیدنی‌های تجاری مورد استفاده قرار گرفته و از عرق انسان برای شارژ شدن استفاده کند. اگرچه فعلاً بازدهی الکتریکی این منابع تغذیه هنوز کم است اما با تقویت آن می‌توان اولین باتری‌های پارچه‌ای با دوام بالا برای استفاده در پوشیدنی‌ها تولید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    عرق کشمش

    • علی موثق
      علی موثق | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

      ??

    • Aref Falahati
      Aref Falahati | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

      نه با عرق یونجه.

مطالب پیشنهادی