ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاگردی که بر استاد غلبه کرد؛ موبایل‌، محبوبترین گجت برای عکاسی

آمار منتشر شده توسط فلیکر نشان ‌می‌دهد که تعداد عکس‌های گرفته شده با تلفن‌های‌ هوشمند سالانه در حال افزایش است اما در مقابل درصد استفاده کاربران از  DSLR‌ها نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۰

آمار منتشر شده توسط فلیکر نشان ‌می‌دهد که تعداد عکس‌های گرفته شده با تلفن‌های‌ هوشمند سالانه در حال افزایش است اما در مقابل درصد استفاده کاربران از  DSLR‌ها نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

همانند سال‌های گذشته، تلفن‌های هوشمند محبوبترین نوع دوربین استفاده شده روی این پلتفرم هستند. عکس‌های آپلود شده توسط این دستگاه‌ها، از ۴۸ درصد سال قبلی میلادی، دو درصد بیشتر شده و نصف ‌آپلود‌ها را به خود اختصاص داده است.

DSLRها نیز سهمی ۳۳ درصدی از آپلود‌های فلیکر را دارند. این گجت در سال گذشته تنها ۲۵ درصد از آپلود‌ها را تشکیل می‌داد اما امسال با جهش خیره‌کننده‌ی ۸ درصدی، یک سوم از آپلود‌ها را آن خود کرده است.

این آمار نشان می دهد که دوره‌ی دوربین‌های کامپکت خانگی به سر آمده

با مشاهده‌ی آمار پیشرفت تلفن‌های هوشمند و DSLRها مشخص می‌شود در این میان محبوبیت دستگاهی حتماً پایین آمده است. در حالیکه دوربین‌های کوچک سال ۲۰۱۶ توانسته بودند ۲۱ درصد از عکس‌های فلیکر را ثبت کنند اما امسال درصدشان تا ۱۲ پایین آمده که نشان ‌می‌دهد دوره‌ی این دوربین‌ها با قویتر شدن دوربین تلفن‌های هوشمند کم کم به سر آمده است.

فلیکر همچنین آمار برند‌ گجت‌های کاربرانش را نیز در جدول متفاوتی منتشر کرده است. طبق این آمار محصولات برند اپل بیشترین انتخاب کاربران این پلتفرم برای آپلود عکس‌ها بوده است.

مدل‌های آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 5s نیز پرطرفدارترین موبایل‌های این شرکت آمریکایی در فلیکر هستند. کانُن دومین برند محبوب در دستگاه‌های آپلود کننده‌ی عکس‌های کاربران بوده است. این شرکت توانسته با اختصاص دادن ۲۳ درصد از آپلود‌ها به خود، برند نیکُن را با ۱۸ درصد کنار بزند.

اگرچه آپلود به خانواده فلیکر نمی‌تواند آمار مناسبی برای شمارش طرفدارن گجت‌ها باشد اما شمایی کلی از محبوبیت نوع و برند دستگاه‌های ثبت تصویر به مخاطب می‌دهد. با دقیقتر شدن در این نتایج می‌توان فهمید که تلفن‌های همراه به سرعت در حال جایگزین کردن دوربین کوچک هستند. این مطلب استراتژی کلی شرکت‌های تولید کننده‌ی دوربین برای آینده را به نوعی مشخص می‌کند.

این در حالی است که ۲۵ عکس برتر در این پلتفرم همگی تقریباً با DSLRها گرفته شده‌اند و این حضور قاطع نشان ‌می‌دهد عکاسانی که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند به گجتی پایین تر از DSLRها رضایت نخواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    یکی از مشکلاتش که خیلی اذیتم میکنه نداشتن فوکوس دستیه... و دومیش سرعت شاتر...

  • ramtin rahnavard
    ramtin rahnavard | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    این محبوبیت به دلیله راحتی استفاده از دوربینِ گوشی برای ثبت لحظه است. شما عکس دوربینِ dslr رو که نشون همون استفاده کننده های دوربینِ گوشی بدین هوش از سرشون میره.

  • Mmd
    Mmd | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    چقد بدبختیم واقعا... flickr فیلتره???

مطالب پیشنهادی