ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لذت رانندگی در دشت و بیایان؛ منهارت و پروژه تبدیل BMW X6 به یک آفرودر تمام عیار

منهارت (Manhart) یکی از تیونرهای خوشنام آلمانی است که سابقه ای طولانی در تقویت و ارتقای مدل های مختلف ب ام و دارد. این کمپانی معمولا به سراغ محصولات مزین به نشان M که در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

منهارت (Manhart) یکی از تیونرهای خوشنام آلمانی است که سابقه ای طولانی در تقویت و ارتقای مدل های مختلف ب ام و دارد. این کمپانی معمولا به سراغ محصولات مزین به نشان M که در اصل خود نسخه های ارتقا یافته محسوب می شوند، رفته و با ایجاد تغییراتی در بخش های ظاهری و فنی آنها را تا دندان مسلح می کند.

جالب اینکه چنانچه مهندسین این تیونر، به هر دلیلی قدرت موتورهای موجود در زیر کاپوت خودروهای باواریایی را کافی تشخیص ندهند، به سیم آخر زده و آن را با یک نمونه قدرتمندتر دیگر تعویض می کنند!

در یکی از آخرین پروژه ها، متخصصین منهارت ب ام و X6M را به اتاق جراحی خود برده و با انجام تغییرات بسیار زیاد، آن را به کابوسی برای مرسدس G کلاس تبدیل کرده اند!

از بخش فنی شروع می کنیم، جایی که به لطف پیستون ها و شاتون های جدید، توربوشارژرهای ارتقا یافته، ورودی های هوای فیبر کربنی و سیستم اگزوز جایگزین شده، موتور 4.4 لیتری V8 و توئین توربو اکنون می تواند 900 اسب بخار قدرت و 1200 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

دیگر تغییرات در بخش فنی شامل مواردی مثل ارتقای سیستم خنک کاری، تقویت سیستم ترمز، تقویت اکسل عقب، دیفرانسیل لغزش محدود و ارتقای گیربکس برای تحمل گشتاور خارق العاده موتور می شود.

در نمای ظاهری دامنه تغییرات گسترده بوده و کاملا مشخص است که با یک خودروی مخصوص آفرود روبرو هستیم. ارتفاع زیاد خودرو به همراه گلگیرهای متورم، رینگ های 21 اینچی Concave One، تایرهای همه جا رو 305x40 BF گودریچ، میله های محافظ اطراف اتاق، تایر زاپاس، حفاظ های فلزی کف، نور افکن های سقفی، هواکش های دوقلو، گارد و وینچ همگی حکایت از آن دارند که این باواریایی برای تجربه "لذت ناب رانندگی" در مسیرهای آفرود توسعه یافته است.

منهارت دست پرورده جدید خود را MHX6 Dirt² Concept نامگذاری کرده و برای آن قیمتی برابر با 395,000 یورو در نظر گرفته است. طبق برنامه ریزی ها، فقط 5 دستگاه از این خودروی هیجان انگیز تولید خواهد شد. نکته عجیب اینکه خریداران بعد از ثبت سفارش، باید 6 الی 8 ماه برای دریافت اتومبیل خود منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی