ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اطلاعات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد؛ سفری به ژاپن فئودال

در جریان پنل یکی از جدیدترین انحصاری های سونی یعنی Ghost of Tsushima، سازندگان این بازی در استودیو ساکرپانچ، اطلاعات تازه ای را در مورد آن منتشر کردند. در این پنل، نت فاکس به عنوان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

در جریان پنل یکی از جدیدترین انحصاری های سونی یعنی Ghost of Tsushima، سازندگان این بازی در استودیو ساکرپانچ، اطلاعات تازه ای را در مورد آن منتشر کردند.

در این پنل، نت فاکس به عنوان کارگردان بازی، جیسون کنل، کارگردان هنری و بیلی هاپر کارگردان انیمیشن این اثر، روی صحنه آمدند. طبق اطلاعاتی که اعضای این استودیو منتشر کردند، اولین تریلر بازی که در جریان هفته گیم پاریس به نمایش در آمد، بخشی از جریان بازی بوده و تماماً به دست این استودیو طراحی شده است.

به گفته بیلی هاپر که وظیفه کارگردانی این تریلر را نیز بر عهده داشته، مهم ترین هدف یک تریلر، دادن سرمشقی کلی از بازی بوده و در مورد Ghost of Tsushima این سرمشق به نمایش چهره ای درست از قوم مغول بازمی گردد.

همچنین سازندگان بازی برای تطبیق اثر نهایی با تاریخ واقعی، تیمی را در ژاپن مستقر کرده اند که تا حد ممکن بازی، فرهنگ غنی و کهنه ژاپن را به درستی به معرض نمایش قرار دهد.

به نظر می رسد که بخش هایی از تریلر اولیه در نسخه نهایی آن که در طول هفته گیم پاریس به نمایش در آمد، حضور نداشته اند و دلیل این موضوع به احتمال زیاد به نزدیک شدن فضای تریلر به ژاپن کهن باز می گردد.

در طول پنل، کارگردان بازی به این نکته اشاره کرد که هیچکدام از اتفاقاتی که در تریلر بازی جریان ندارند، سهوی نبوده و هر کدام حاوی پیام خاصی هستند. برای مثال او از معنای پنهانی که پشت طوفانی که در طول تریلر بازی جریان دارد سخن گفت.

یکی دیگر از محورهای اصلی سخنان سازندگان Ghost of Tsushima به استفاده از فناوری موشن کپچر در این بازی مربوط می شد. تاکید سازندگان به استفاده از این فناوری تا حدی است که آن ها حتی اسب های حاضر در تریلر بازی را نیز با موشن کپچر کردن اسب های واقعی شبیه سازی کرده اند.

استفاده از موشن کپچر در تریلر اول بازی بیشتر امتحانی بوده تا سازندگان از استفاده این فناوری در نسخه اصلی نیز مطمئن شوند.

اگر از دارندگان کنسول های سونی در دو نسل اخیر باشید، حتماً با سری Infamous که به دست استودیو ساکر پانچ ساخته شده، آشنا خواهید بود. سازندگان این عنوان بعد از عرضه چند قسمت موفق از این سری سرانجام به دنبال تجربه چالشی کاملاً متفاوت و جدید بودند که همین موضوع باعث شکل گرفتن ایده اولیه ای پی جدید آن ها یعنی Ghost of Tsushima  شده است.

کارگردان بازی از ساخت این فرانچایز جدید با عنوان یک ریسک یاد کرده اما معتقد است که تیم او از پس این کار به خوبی بر خواهند آمد. به گفته او هیجان تیمی که روی این بازی کار می کنند باعث شده تا کار پیش تولید این اثر در کمتر از یک ماه به پایان برسد.

ساخت یک بازی در رابطه با ژاپن فئودالی باعث شده تا سازندگان این اثر اطلاعات تازه ای را در رابطه با تاریخ این کشور کهن به دست آورند. به گفته یکی از طراحان ارشد این بازی، Ghost of Tsushima برای افرادی که به کلیشه های فیلم های سامورایی و فرهنگ دوران اردو ژاپن علاقه دارند، هیجان انگیز خواهد بود.

آن ها از منابع واقعی برای طراحی قضای این بازی الهام گرفته اند و وقایع داستانی Ghost of Tsushima نیز بر اساس اتفاقات تاریخی واقعی روایت خواهد شد.

سازندگان بازی سعی کرده اند تا با ایجاد یک فضای واقعی بر اساس اطلاعات تاریخی، داستان خیالی خود را در بستری مناسب روایت کنند تا ارتباط برقرار کردن با آن برای طرفداران آسان تر شود.

در ادامه کارگردان بازی از تجربه دوبار سفر تیم سازنده بازی به منطقه سوشیما ژاپن که به احتمال زیاد بخش زیادی از داستان بازی در آن جا جریان خواهد داشت، سخن گفت.

روزنامه ای که اطلاعات حضور سازندگان بازی در ژاپن را منتشر کرده بود.

تیم توسعه دهندگان این اثر طی بازدید خود از ژاپن برای آشنایی با محیطی که بازی در آن جریان خواهد داشت، با یکی از نوادگان قبلیه سو آشنا شده اند. سو همان قبیله ای است که در داستان بازی مورد تهاجم و غارت مغول ها قرار گرفته و شما به عنوان یکی از اعضای همین قبیله، به دفاع از زمین مادری خود خواهید پرداخت.

همچنین طبق اطلاعاتی که کارگردان بازی پیش از شروع پنل Ghost of Tsushima منتشر کرده بود، وسعت این اثر ساخته قبلی استودیو ساکرپانج یعنی Infamous: Second Son بسیار بیشتر خواهد بود.

او همچنین خاطره جالب دیگری را در مورد سفر تیم سازنده این بازی به ژاپن بازگو کرد که باعث شده بود اطلاعات زیادی از این بازی به علت اخباری که یک روزنامه محلی از حضور اعضای این استودیو منتشر کرده بود، پیش از انتشار تریلر اول آن در فضای مطبوعات فاش شود اما ظاهراً به دلیل کم بودن تیراژ این روزنامه، این خبر بازتاب وسیعی پیدا نکرده است.

در بخش نگارش داستان بازی نیز سازندگان بازی تلاش زیادی برای یادگیری فرهنگ ژاپن کرده اند. اعضای ساکرپانچ حتی با بسیاری از متخصصان مذهب بودا و شینتو جلسات مختلفی را با محوریت Ghost of Tsushima برگزار کرده اند.

در طراحی لوگو و نشان هایی که در بازی حضور دارند نیز از نمونه های واقعی کمک گرفته شده اما وظیفه طراحی آن ها بر عهده طراح هنری ارشد بازی بوده است.

در انتهای پنل نیز کارگردان بازی نظر حاضرین سالن را در مورد استفاده از دیالوگ های ژاپنی در بازی جویا شد که اکثریت حاضر در سالن به این قضیه واکنش مثبتی نشان دادند.

Ghost of Tsushima در زمان نامشخصی از سال 2018 میلادی به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Gamer
    Reza Gamer | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    اقا شایان مچکر از نقد زیبات

مطالب پیشنهادی