ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین مسابقات ماشین‌های پرنده‌ در استرالیا

استارتاپ استرالیایی «آلاودا» (Alauda) اخیراً اعلام کرده که قصد دارد اولین مسابقات ماشین‌های پرنده را در تا سال ۲۰۱۹ در استرالیا برگزار کند. این اقدام بدین دلیل است که شرکت یاد شده چند وقتی است ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

استارتاپ استرالیایی «آلاودا» (Alauda) اخیراً اعلام کرده که قصد دارد اولین مسابقات ماشین‌های پرنده را در تا سال ۲۰۱۹ در استرالیا برگزار کند. این اقدام بدین دلیل است که شرکت یاد شده چند وقتی است به صورت محرمانه در حال ساخت نمونه‌ی اولیه کوادکوپر خود با نام «مارک ۱ ایراسپیدر» (Mark 1 Airspeeder) بوده و قصد دارد آن را پس از آزمایش اولیه در سال ۲۰۱۸، مقابل تولیدات شرکت‌های رقیب محک بزند.

بسیاری از مهندسان و متخصصان این حوزه معتقدند که تنها راه استفاده از این وسایل نقلیه (که در واقع پهپادهای بسیار بزرگ هستند)، در گروی ایجاد نوعی سرویس‌ تاکسی هوایی است. این در حالی است که آلاودا تفکر متفاوتی دارد.

آلاودا سرعت و مسابقات را هدف گرفته و به گفته سخنگویان این شرکت قصد دارد «فراری آسمان» را بسازد. «مت پیِرسون» مدیرعامل شرکت آلاودا در این باره می‌گوید:

«از زمانی که ماشین‌ها پدید آمدند، مسابقاتشان نیز وجود داشته است. ما می‌خواهیم با هر نوع وسیله‌ی نقلیه‌ای که می‌سازیم، مسابقه دهیم.»

تمرکز بر روی مسابقات می‌تواند باعث پیشرفت تکنولوژی و جذب مخاطب شود

به باور او تمرکز بر روی مسابقات می‌تواند باعث پیشرفت تکنولوژی و جذب مخاطب بشود. همانطور که مسابقات فرمول ای، پهپادها و مبارزات روبات‌ها پیش‌تر تاثیرگذاری این رقابت را در پیشرفت این حوزه‌ها نشان‌ داده است. این شرکت چند وقتی است که با مسئولین دولت استرالیا فعالیت می‌کند تا مسابقات ماشین‌های پرنده، هیچ‌کدام از آئین ‌نامه‌های این کشور را نقض نکند.

به گفته‌ی پیِرسون شرکت آلاودا دو سال است که به طور محرمانه در حال ساخت نمونه‌ اولیه محصول خود بوده که مدیر عاملش حاضر نیست آنرا «ماشین پرنده» بنامد. نمونه‌ی اولیه محصول این شرکت، یک وسیله نقلیه تک سرنشینی است که از تکنولوژی تولید نیروی محرکه‌ای شبیه به ماشین‌های تسلا استفاده می‌کند و به نوعی پهپادی بزرگ و الکتریکی محسوب می‌گردد.

نگرانی‌های بسیاری پیرامون ماشین‌های پرنده وجود دارد. کارشناسان به ویژه نظر مساعدی راجع به فعالیت ماشین‌های پرنده‌ی الکتریکی وجود ندارند. نگرانی اصلی آنها این است که آیا تولید انبوه این کلاً به صرفه خواهد بود؟آیا مسافران حاضرند جان خود را به خطر اندازند و سوار ماشین‌های پرنده‌‌‌ی خودران شوند؟ شاید با شروع این مسابقات در سال ۲۰۱۹ و عکس العمل مردم به آن، آینده‌‌ی صنعت ماشین‌های پرنده را روشن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی