ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Synaptics تولید انبوه حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر را آغاز کرد

حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، یکی از فناوری های مورد انتظار سال 2017 میلادی بود که علی رغم شایعات متعدد، هیچگاه به دنیای موبایل راه نیافت. حال شرکت سینپتیکس (Synaptics Inc) که یکی از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، یکی از فناوری های مورد انتظار سال 2017 میلادی بود که علی رغم شایعات متعدد، هیچگاه به دنیای موبایل راه نیافت. حال شرکت سینپتیکس (Synaptics Inc) که یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال در حوزه امنیت و احراز هویت بیومتریک به شمار می رود، نسل جدید حسگرهای اثر انگشت خود را به نام Clear ID خود را معرفی کرده است که در یکی از پرچمداران سال 2018 به کار گرفته شده.

این حسگر اثر انگشت که زیر شیشه تلفن همراه جای می گیرد، می تواند مشکل اصلی شرکت های سازنده موبایل را برای کاهش حاشیه اطراف نمایشگر حل کند. بسیاری از کمپانی ها از جمله سامسونگ، ال جی و وان پلاس مجبور شدند حسگرها را به پشت بدنه منتقل کنند که دسترسی به آن چندان ساده نیست. اپل حتی مجبور شد در آیفون 10 از خیر این حسگر کاربردی بگذرد و فقط به احراز هویت بیومتریک از طریق اسکن سه بعدی چهره (Face ID) اکتفا کند.

البته جنبش اکثر شرکت ها به سمت احراز هویت از طریق چهره مدتهاست که آغاز شده و شاید به مرور نیاز به حسگر اثر انگشت کمتر احساس شود، اما سینپتیکس با این موضوع موافق نیست. این کمپانی معتبر می گوید زمانی که موبایل در دستان شما نباشد و روی میز قرار گیرد، دسترسی به حسگر پشت بدنه یا استفاده از تشخیص چهره تقریباً ناممکن خواهد بود و اینجاست که حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر به کار می آید.

سینپتیکس ایده اولیه حسگر Clear ID FS9500 را حدود یک سال قبل معرفی کرد اما اکنون آمادگی خود را برای تولید انبوه آن اعلام نموده. این حسگر زیر پنل های اولد جای می گیرد که امسال در اکثر موبایل های پرچمدار دیده می شود. در حالی که حسگرهای کنونی از نوع خازنی هستند و اثر انگشت شما را با استفاده از جریان الکتریکی اسکن می کنند، Clear ID از نور صفحه نمایش برای این کار بهره می گیرد.

در واقع شیوه کار بدین صورت است که ابتدا حسگر انگشت را تشخیص می دهد، سپس صفحه روشن می شود تا نور کافی را به انگشت بتاباند، سپس اسکن انجام شده و عملیات تطبیق الگو و احراز هویت به اجرا در می آید. به گفته سینپتیکس حسگر Clear ID با انواع نمایشگرهای خمیده و انعطاف پذیر سازگار است و دو برابر سریع تر از فناوری اسکن سه بعدی چهره عمل می کند.

اگرچه شرکت سازنده دقت 99 درصدی حسگر Clear ID را تضمین کرده، اما برای بررسی صحت و سقم آن باید منتظر عرضه نمونه نهایی باشیم. سینپتیکس می گوید این حسگر در موبایل بعدی یکی از پنج سازنده برتر موبایل به کار گرفته شده که به عقیده کارشناسان، گلکسی اس 9 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    رابط کاربریش که مال شیاومیه

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    آفرین بالخره داره میاد،زودتر بیاد و دیگ از این حسگر اضافه جلو و پشت گوشی راحت شیم

  • alizesta
    alizesta | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    فکر نکنم سامسونگ باشه چون داره عجله میکنه، ایفونم که نیست، هواوی هم که گوشیشو داد،میمونه ال جی، سونی، اچ تی سی که شایع ترین گوشی بعد از اس ۹، گوشی می ۷ شیائومی هست

  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    مدل اولتراسونیک اینا بهتره دیگه نیازی به روشن شدن صفحه هم نیست
    اینجوری حسگر هر موقع تاچ روی نمایشگر رو تشخیص بده صفحه رو روشن میکنه
    باید با فورس تاچ هماهنگش کنن که اول یه فشار ظریف وارد بشه بعد نمایشگر روشن بشه

مطالب پیشنهادی