ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازاریابی

مدیر بازاریابی اپل: تشخیص چهره در موبایل‌ های اندرویدی ضعیف است

«فیل شیلر»، مدیر بازاریابی اپل در مصاحبه اخیر خود با یک رسانه اروپایی ضمن بیان برتری بی‌شک سیستم تشخیص چهره در آیفون ۱۰، عنوان کرده است که تشخیص چهره و همچنین سیستم خوانش عنبیه چشم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

«فیل شیلر»، مدیر بازاریابی اپل در مصاحبه اخیر خود با یک رسانه اروپایی ضمن بیان برتری بی‌شک سیستم تشخیص چهره در آیفون ۱۰، عنوان کرده است که تشخیص چهره و همچنین سیستم خوانش عنبیه چشم در موبایل‌های اندرویدی ضعیف هستند.

اپل یکی از پیشروترین مشخصات آیفون تازه‌وارد خود را سیستم تشخیص چهره آن می‌داند. این در حالیست که موبایل‌های اندرویدی از جمله تلفن‌های همراه رقیب دیرینه‌اش، مانند گلکسی نوت ۸ و خانواده اس ۸ همگی از چنین قابلیتی بهره می‌برند، سامسونگ نیز یکی از تمرکزهای اصلی خود را برای فروش این موبایل‌ها بر همین ویژگی قرار داده بود.

شیلر در مصاحبه‌اش با «برایت» می‌گوید که Face ID به گونه‌ کاملاً متفاوتی از موبایل‌های رقیب که قابلیت مشابهی دارند کار می‌کند و برای قرارگیری در آیفون باید به مرحله‌ای می‌رسید که بتواند با تاچ‌آی‌دی رقابت کند. به کلامی ساده‌تر، به سریع‌ترین شکل ممکن به افراد اجازه دهد وارد آیفون خودشان شوند. مدیر بازاریابی اپل همچنین عقیده دارد که Face ID یکی از آن قابلیت‌های منحصربه‌فردی است که در آیفون پیاده‌سازی شده و هنوز سایر شرکت‌ها نتوانسته‌اند آن را با چنین سطحی از کیفیت در محصولات خود ارائه دهند.

موبایل‌های اندرویدی سال‌هاست که قابلیت مشابهی دارند و می‌توانند با شناخت چهره کاربر، آنلاک شوند اما امنیت آنها کاملاً زیر سوال است، تا حدی که گاهی می‌توان حتی آنها را با یک تصویر قانع به باز کردن قفل ورودی کرد. با این حال از سال گذشته تا کنون سامسونگ تلاش کرده تا به جای سیستم ساده‌ای که خود گوگل در اندروید قرار داده بود، یک حسگر عنبیه چشم به پرچمدارهای خود اضافه کند.

سیستمی که سامسونگ ارائه داده مشخصاً از تلاش اولیه گوگل در اندروید امن‌تر است اما اپل همچنان بر برتری Face ID و پیچیده‌تر بودن نحوه کارکردن و امنیت بالاتر آن پافشاری می‌کند. این در حالیست که به نظر می‌رسد تا شبیه‌سازی سیستم Face ID در موبایل‌های دیگر زمان زیادی باقی نمانده چرا که هوآوی ادعا می‌کند سیستم دوربین عمق سنج جدیدش قادر است نقشه‌ای سه‌بعدی از صورت انسان را تهیه کند که ۳۰۰ هزار نقطه را تشخیص می‌دهد؛ چیزی حدود ۱۰ برابر بیشتر از آیفون X.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    من فیس ایدی رو خیلی خوشم اومد
    ای کاش میشد رو گوشی که دوست داریم باشه

  • حجازی
    حجازی | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    حالا خوبه تست دوقلوها ضعف ایفون رو نشون داد و قفل صفحش باز شد.. با ماسک صورت باز شد.. حتی با عکس باز شد. مگه خودشون از خودشون تعریف کنن.

  • علی رضا حسین زاده
    علی رضا حسین زاده | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    گربه دستش ب گوشت نمیرسه میگه بو میده . من خودم ایفون ندارم ولی میدونم ی چیز دیگه هسته حالا شما نمیتونین داشته باشین بدشو میگین

    • LOGANLEGEN
      LOGANLEGEN | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

      همه که مثل تو زیر خط فقر و عقده ای نیستن #فک نکنیم همه مشکل دارن

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

      این که میگی یه حرف خام و بدون منطقه.
      دوست عزیز الان قیمت یه آیفون۶ یا ۶s از خیلی از پرچمدارای اندروید کمتره. پس اینهمه کسایی که پرچمدار دستشونه پولشون نمیرسه برن آیفون بخرن؟ یا شاید باباشون سهام دار اندرویده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی