ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میرابوک؛ پوسته‌ای که موبایل شما را به لپتاپ تبدیل می‌کند

پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل شاید تا به حال عملکرد جالبی نداشته اما هنوز گروه کوچکی از طرفداران خود را حفظ کرده است. کمپانی مایکروسافت توانسته با ارائه توانایی‌های اضافی  به موبایل‌های خود توجه برخی مخاطبین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل شاید تا به حال عملکرد جالبی نداشته اما هنوز گروه کوچکی از طرفداران خود را حفظ کرده است. کمپانی مایکروسافت توانسته با ارائه توانایی‌های اضافی  به موبایل‌های خود توجه برخی مخاطبین را جلب کند. برای مثال با معرفی ویژگی Continuum در سال ۲۰۱۵، جهش فوق‌العاده‌ای در دنیای تلفن همراه ایجاد نمود.

همانطور که می دانید Continuum به شما امکان می‌دهد که یک صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس را به موبایل خود وصل کرده و آن‌را به شکل یک کامپیوتر رومیزی درآورید. البته شرکت‌های دیگر هم ویژگی‌های مشابهی در این خصوص طراحی کرده‌اند که می‌توان به DeX سامسونگ و اینترفیس EMUI هواوی میت ۱۰ اشاره کرد.

با این حال برای استفاده از این قابلیت همیشه نیاز بود که داک مناسب را تهیه کنید. برای مثال به داک نمایش مایکروسافت برای موبایل‌های سری لومیا، پایه DeX سامسونگ برای گلکسی اس یا نوت 8 و یا یک کابل ساده‌ی USB-C برای هووای میت ۱۰ نیاز داشتید با استفاده از آنها تلفن‌همراه خود را به شکل یک لپتاپ درآورید.

همچنین لازم بود که یک مانیتور، صفحه کلید و ماوس بدون استفاده در خانه داشته باشید اما اخیراً شرکت Miraxess پوسته‌ی جدیدی خلق کرده که کاربران می‌توانند از آن، بدون آنکه نیازی به وسایل اضافی داشته باشند، تحت عنوان داک مستقیم استفاده کنند.

میرابوک محصول جدید این شرکت، پوسته‌‌ای است که یک صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و به یک باتری، صفحه کلید و موس مجهز شده است. بعلاوه در این پوسته دو درگاه‌ USB-C و دو پورت USB 3.0 تعبیه شده. ضمن اینکه در طراحی این دستگاه یک درگاه HDMI و یک جایگاه کارت حافظه SD به همراه یک داک توسعه پذیر در نظر گرفته شده که می‌توان لپتاپ را از طریق همین داک به موبایل خود وصل نمایید.

این کمپانی طرح مفهومی خود را لپداک (Lapdock) نامیده است. لپداک میرابوک ۲۴۹ دلار قیمت دارد و از موبایل‌های لومیای ۹۵۰ و ۹۵۰ XL،  گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8، هووای میت ۱۰، ایسر Liquid Jade، اچ پی Elite X3 و آلکاتل Idol pro 4 پشتیبانی می‌کند. این لپداک را هم‌اکنون می‌توان پیش خرید نمود ولی باید برای دریافتش تا تاریخ عرضه رسمی یعنی اردیبهشت ۹۷ صبر نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza sm
    reza sm | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    با ۲۵۰ دلار میشه یه لبتاپ خرید

  • abo_l
    abo_l | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    اگه بیسیم بود بهتر میشد

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    خوبه ولی میشه با این قیمت گزینه های بهتری انتخاب کرد

مطالب پیشنهادی