ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرتاب موفق نسخه دوم کپسول توریستی بلو اوریجین به فضا

بلو اوریجین کمپانی خصوصی فضایی که قرار است توریست ها را به مدار پایینی زمین ببرد، به تازگی نسخه دوم کپسول توریستی «Crew Capsule» را از تگزاس به فضا پرتاب کرده و با موفقیت روی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

بلو اوریجین کمپانی خصوصی فضایی که قرار است توریست ها را به مدار پایینی زمین ببرد، به تازگی نسخه دوم کپسول توریستی «Crew Capsule» را از تگزاس به فضا پرتاب کرده و با موفقیت روی زمین فرود آورده است.

پنجره های این کپسول که به گفته جف بزوس، مالک این شرکت بزرگترین پنجره های رو به فضا هستند، 70 در 100 سانتی متر اندازه دارند. پرتاب اخیر که با هدف آزمایش تجهیزات کپسول مذکور انجام شده، مهمترین آزمایش بلو اوریجین در بیش از یک سال اخیر بوده است.

براساس گفته های «باب اسمیت» (Bob Smith) مدیر عامل بلو اوریجین، اولین پرواز حامل توریست های فضایی در سال 2019 انجام خواهد شد. البته هنوز مبلغ بلیط این سفر کوتاه ولی هیجان انگیز مشخص نشده. همچنین اعلام شده پیش از ارسال توریست ها، چندین ارسال آزمایشی سرنشین دار توسط این کمپانی اجرا خواهد شد.

نیو شپرد به گونه ای طراحی شده که می تواند مسافران را در پروازی 11 دقیقه ای به ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین ببرد. سپس کپسول حامل توریست ها از راکت نیو شپرد (New Shepard) جدا شده و مسافران به مدت سه دقیقه در فضا حالت جاذبه بسیار ضعیف را تجربه خواهند کرد.

در نهایت کپسول و راکت به طور جداگانه روی زمین فرود می آید. راکت با استفاده از موتورهای خود فرود آرامی را روی زمین انجام می دهد. در حالی که کپسول با استفاده از تعدادی چتر به آرامی بر زمین می نشیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی