ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

جعبه ابزار: پنج پسورد منیجر امن برای محافظت از حساس ترین اطلاعات شما

اگر فراموش کردن یوزرنیم و پسورد حساب های کاربری مشکل همیشگی شماست، شاید پسورد منیجرها بتوانند کمک بزرگی برایتان باشند. این اپلیکیشن ها می توانند تمام پسوردهای مهم تان را در یک محیط امن و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اگر فراموش کردن یوزرنیم و پسورد حساب های کاربری مشکل همیشگی شماست، شاید پسورد منیجرها بتوانند کمک بزرگی برایتان باشند. این اپلیکیشن ها می توانند تمام پسوردهای مهم تان را در یک محیط امن و رمزنگاری شده نگه دارند تا احتمال سوء استفاده هکرها از این اطلاعات به صفر برسد.

برای مدت های طولانی، اپلیکیشن 1password به خاطر ذخیره رمزهای عبور در حافظه داخلی دیوایس ها گزینه امن و قابل اعتمادی به شمار می رفت و تقریبا اکثرا کاربران از آن راضی بودند. اما وان پسورد اخیرا تصمیم گرفته که رمزهای عبور را به غیر از حافظه داخلی، روی سرورهایش هم ذخیره کند و طبیعتا این مسئله نارضایتی بسیاری از کاربران این اپ را به همراه داشته است.

اما خوشبختانه به جز وان پسورد، هنوز گزینه های دیگری هستند که رمزهای عبور را در فضای آنلاین ذخیره نمی کنند. در این جعبه ابزار پنج نمونه خوب و رایگان از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی می کنیم.

Buttercup

پلتفرم ها: اندروید، iOS، ویندوز، مک او اس، لینوکس

خصوصیت ویژه: نگهداری از رمزهای عبور در حافظه دستگاه

اگر رویه وان پسورد را برای ذخیره رمزهای عبور نمی پسندید، شاید بد نباشد که Buttercup را امتحان کنید. این پسورد منیجر رایگان رمزهای عبورتان را فقط در حافظه دستگاه ذخیره کرده و هیچ جای دیگر آن ها را بارگذاری نمی کند.

البته Buttercup گزینه ای برای پشتیبان گیری از رمزهای عبور در گوگل درایو و دراپ باکس هم در نظر گرفته، اما توصیه می کنیم که از آن استفاده نکنید.

این پسورد منیجر رایگان به غیر از حضور در تمام پلتفرم های مهم، مزیت دیگری هم دارد: می توانید از افزونه آن در کروم و فایرفاکس هم استفاده نمایید. Buttercup از رمزهای عبور شما با الگوریتم های رمزنگاری 256-بیتی محافظت می کند تا خیال تان بابت امنیت اپلیکیشن راحت باشد، هر چند نبود احراز هویت دو فاکتوره برای ورود به آن را باید یکی از نقاط ضعفش به حساب بیاوریم.

Myki

پلتفرم ها: اندروید، iOS

خصوصیت ویژه: استفاده از اثر انگشت و Face ID به عنوان رمز اصلی

اسمارت فون های مدرن امروزی معمولا از اثر انگشت برای احراز هویت کاربر استفاده می کنند. پسورد منیجر Myki هم دقیقا همین کار را انجام داده: با چک کردن اثر انگشت، Face ID یا پین کد چهار رقمی، برای دسترسی به پسوردها به شما مجوز ورود می دهد.

خوشبختانه Myki هم مثل باترکاپ کاملا رایگان است و پسوردها را هم در فضای آفلاین ذخیره می کند. البته گزینه ای برای همگام سازی پسوردها میان دیوایس های مختلف وجود دارد که برای آن باید به اینترنت متصل باشید.

اما چون همگام سازی پسوردها به صورت رمزنگاری شده و P2P انجام می گیرد، خیال تان راحت است که اطلاعات در فضای ابری ذخیره نمی شوند. Myki از احراز هویت دو فاکتوره برخوردار است و به عنوان یک اپلیکیشن موبایل، برای ورود به حساب های کاربری به راحتی با پلتفرم های دسکتاپ جفت می شود.

LessPass

پلتفرم ها: وب، اندروید

خصوصیت ویژه: رمزهای عبور ذخیره نمی شوند، بلکه اپلیکیشن هر بار آن ها را محاسبه می کند

LessPass با تمام پسورد منیجرهای این مطلب تفاوتی اساسی دارد. تنها کاری که این اپلیکیشن انجام می دهد، ساخت یک حساب کاربری با یک رمز اصلی امن و قدرتمند برای شماست تا هیچ گاه از یادتان نرود. بعد از این کار، LessPass کنترل ورود به تمام حساب های کاربری تان را به شیوه ای منحصر به فرد در دست می گیرد.

روش کار بدین صورت است که با ثبت نام در یک سایت اینترنتی، LessPass بسته به رمز اصلی که در نظر گرفته اید، محاسباتی انجام داده و یک رمز عبور واحد برای آن سایت ایجاد می کند.  این رمز عبور در هیچ جا ذخیره نمی شود، بلکه LessPass هر بار که می خواهید وارد آن سایت بشوید مجددا با انجام محاسبات رمزی که در نظر گرفته را مجددا بازیابی و شما را وارد حساب کاربری تان می کند.

با همین شیوه خلاقانه، می توانید مطمئن باشید که رمزهای عبور شما هیچ جا ذخیره نمی شوند و احتمال فاش شدن آن ها تقریبا به صفر می رسد.

Padlock

پلتفرم ها: اندروید، iOS، ویندوز، مک او اس، لینوکس

خصوصیت ویژه: مینیمال، رایگان و آسان برای استفاده

اگر تا حالا از اپلیکیشن های پسورد منیجر استفاده نکرده اید، Padlock برای شروع می تواند بهترین گزینه باشد. پد لاک به قدری ساده و مینیمال طراحی شده که حتی کاربران آماتور هم از کار در محیط آن گیج نمی شوند.

بزرگترین مزیت اپلیکیشن همین سادگی کار است که در اپ هایی مثل LastPass یا 1Password شاهد چنین موضوعی نیستید. البته پد لاک با وان پسورد مشکل مشترکی دارد و آن هم نیاز آن به بارگذاری اطلاعات شما در فضای ابری برای همگام سازی پسوردهاست. اما خوشبختانه برای محافظت از رمزهای عبور می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

Remembear

پلتفرم ها: اندروید، iOS، ویندوز، مک او اس

خصوصیت ویژه: رایگان، ساده برای استفاده، پشتیبانی از اثر انگشت

استفاده از اثر انگشت برای دسترسی به اطلاعات در عوض وارد کردن رمز، کار بسیار راحت تری است. Remembear با همین شیوه مدیریت رمزهای عبور را برایتان آسان می کند.

اگر لپ تاپ یا موبایل تان از حسگر اثر انگشت بهره می برد، با Remembear می توانید به راحتی وارد حساب های کاربری تان شوید و حتی پرداخت های الکترونیکی تان را هم با اثر انگشت انجام دهید.

نسخه موبایل Remembear حتی از یک مرورگر درون برنامه ای هم برای راحت تر شدن کار شما بهره می برد، هر چند شاید نیازی به آن نداشته باشید چرا که آیکن شناور اپلیکیشن از همه جای سیستم عامل در دسترس تان قرار دارد. Remembear در حال حاضر رایگان است، اما بعید نیست که به زودی بعضی قابلیت هایش پولی شوند. بنابراین فرصت دانلود اپ را تا زمانی که رایگان است از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Sadeghi
    Mohammad Sadeghi | ۱ دی ۱۳۹۶

    Keepass رو فراموش کردید
    سال‌هاست از keepass استفاده میکنم و ازش راضیم

  • Alireza Ahmadi
    Alireza Ahmadi | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    انگاری remebear میخواد پولی بشه

  • yashar_azarsaeid
    yashar_azarsaeid | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    یعنی الان LastPass امن نیست؟! بی خیال

  • Mahdi Norozi
    Mahdi Norozi | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    lastpass کاره منو تا حالا راه انداخته بعضی وقتا خنگ میشه ولی راضیم ?

  • ami_ald
    ami_ald | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    من robofrom برای کامپیوتر استفاده میکنم خیلی عالیه خودش خودکار رمزو توی سایتا وارد میکنه کلی قابلیت داره زبانشم فارسی میشه

مطالب پیشنهادی