ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت بیت کوین های کره جنوبی توسط عاملان کیم جونگ اون

طبق گزارشی که اخیرا توسط CNN منتشر شده، هکرهای کره شمالی احتمالا در تلاش برای سرقت بیت کوین های کره جنوبی هستند. این شبکه خبری گزارش داده که وابستگان به حکومت کیم جونگ اون با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۹

طبق گزارشی که اخیرا توسط CNN منتشر شده، هکرهای کره شمالی احتمالا در تلاش برای سرقت بیت کوین های کره جنوبی هستند.

این شبکه خبری گزارش داده که وابستگان به حکومت کیم جونگ اون با کمک مجموعه ای از ترفندهای سرقت و روش های استخراج در حال جمع کردن این پول مجازی متعلق به دشمن دیرینه خود هستند.

پلیس کره جنوبی نیز در همین راستا به CNN گفته است که در جولای و آگست امسال کارکنان چهار مرکز ارزی در این کشور که در زمینه تجارت بیت کوین فعالیت دارند ایمیل های مخربی را دریافت کردند.

ماهیت دقیق این ایمیل ها هنوز مشخص نیست اما گزارشات حکایت از آن دارند که برخی احتمالا حاوی درخواست باج بوده اند. طبق مطالب مندرج در وبسایت هایی نظیر فوربس، هکرهای وابسته به کره شمالی با استفاده از باج افزار (نوعی نرم افزار مخرب که دسترسی به اطلاعات کاربران را در ازای دریافت باج فراهم می کند) اقدام به این کار کرده اند که در این مورد قربانیان ظاهرا با پرداخت بیتکوین به اطلاعات خود دسترسی پیدا کرده اند.

یکی از مدیران سازمان دولتی اینترنت و امنیت کره جنوبی در مصاحبه اش با CNN اعلام کرده:

این یک حقیقت است که کره شمالی مبادلات ارزهای دیجیتالی را هدف حملات خود قرار داده است. ما نمی دانیم که کره شمالی تا کنون چه مقدار از این پول ها را به سرقت برده اما می دانیم که پلیس تلاش های این رژیم برای هک کردن را تایید نموده است.

Bryce Boland از مدیران ارشد عرصه تکنولوژی در سنگاپور که برای شرکت FireEye (فعال در زمینه امنیت سایبری) در مصاحبه با CNN گفته که کره شمالی هم اکنون مشغول آموزش تعداد زیادی کارشناس بیت کوین است که این یعنی حملات هکی این کشور در آینده روندی صعودی پیدا خواهد کرد. این افراد قطعا می توانند معاملات مذکور را با سرعت بسیار بالایی به انجام برسانند و هم زمان کاری کنند که کشف ردپای آن پول ها ساده نباشد.

هنوز هیچکس نمی داند که کیم جونگ اون دقیقا چه مقدار بیت کوین در اختیار دارد

البته گزارشات در این باره ماه هاست که انتشار یافته و آنطور که CNN گزارش داده هنوز هیچکس نمی داند که کیم جونگ اون دقیقا چه مقدار بیت کوین در اختیار دارد و صرفا تخمین زده شده که مقدار زیاد است و مرتبا هم بیشتر میشود.

بیتکوین یک پول مجازی است که صرفا در فضای آنلاین وجود دارد و مستقل از هر سیستم بانکداری معامله می شود. این ارز مجازی در سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و دو سال بعد از این اتفاق ارزش آن وارد یک سیر صعودی شد و در هفته های اخیر نیز به یک حوزه اقتصادی بسیار جذاب بدل گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی