ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل بیش از هر سایت دیگری فعالیت های کاربران را رهگیری می کند

گوگل و فیسبوک بخش عمده ای از تبلیغات اینترنتی را دست دارند، بنابرین جای تعجب ندارد که در زمینه رهگیری فعالیت های اینترنتی کاربران برای نمایش هدفمند تبلیغات هم دستی بر آتش داشته باشند. اخیرا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

گوگل و فیسبوک بخش عمده ای از تبلیغات اینترنتی را دست دارند، بنابرین جای تعجب ندارد که در زمینه رهگیری فعالیت های اینترنتی کاربران برای نمایش هدفمند تبلیغات هم دستی بر آتش داشته باشند.

اخیرا کمپانی «Ghostery» که در زمینه توسعه مرورگر و افزونه هایی که مانع رهگیری فعالیت های کاربر می شوند فعالیت دارد، تاکید کرده که بسیاری از سایت های بزرگ دائما در حال ردیابی محتوایی که رویش کلیک می کنیم، وسایلی که میخریم و اطلاعاتی که به اشتراک می گذاریم  هستند.

این شرکت با هدف تعیین سایت هایی که در این زمینه بیشترین فعالیت را دارند، مطالعه گسترده ای را انجام داده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم گوگل در این زمینه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن فیسبوک با اختلافی چشمگیر در رده دوم قرار گرفته است.Trackerها معمول ترین ابزار مورد استفاده این شرکت ها بوده که با کمک آن به جمع آوری اطلاعاتی در مورد علاقه مندی های کاربران پرداخته اند.

رهگیری فعالیت های اینترنتی کاربر به این شرکت ها اجازه می دهد تبلیغات را مطابق سلیقه او نمایش دهند، به همین خاطر ممکن است پس از خرید یک کفش یا لباس خاص تا مدت ها مواردی از این دست برای شما نمایش داده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی