ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی جامع به بخش Nazi Zombies در بازی Call of Duty: WWII

بخش زامبی سری کال او دیوتی طی سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به طوری که با وجود انتقادهای زیاد نسبت به نسخه های اخیر این فرانچایز موفق، اکثر منتقدان و هواداران بازی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

بخش زامبی سری کال او دیوتی طی سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به طوری که با وجود انتقادهای زیاد نسبت به نسخه های اخیر این فرانچایز موفق، اکثر منتقدان و هواداران بازی های ویدیویی از بخش زامبی کال او دیوتی های اخیر،  رضایت کامل داشته اند.

بازگشت کال او دیوتی به جنگ جهانی دوم بهانه ای شده تا شاهد ترکیب هیجان انگیز زامبی و نازی ها باشیم و بخش زامبی CALL OF DUTY: WW2، با پسوند NAZI ZOMBIES معرفی شود.

جدا از تاثیراتی که جابجایی زمانی بازی روی سبک این قسمت داشته، حضور زامبی ها در قالب اعضای حذب آلمان نازی نیز، رنگ و بوی متفاوتی به این بخش اضافی در آخرین نسخه از کال او دیوتی بخشیده است. در ادامه جدا از معرفی ویژگی های جدید این قسمت، نحوه پیدا کردن مهارت پیروزی در چالش های مختلف NAZI ZOMBIES را برای شما شرح خواهیم داد.

به نظر می رسد که سازندگان بازی دستشان در توسعه و ابراز خلاقیت در بخش زامبی آخرین نسخه از کال او دیوتی، بیشتر از بخش داستانی و حالت چندنفره آن باز بوده است.

هولوکاست به روایت زامبی ها

زامبی های نازی پر است از ارجاعات مختلف به سایر بازی هایی که به مقوله زامبی، جنگ جهانی دوم و حتی حذب نازی پرداخته اند و همین موضوع، اکتشاف و سپری کردن زمان در آن را لذت بخش می کند.

فلسفه کلی بخش زامبی به این صورت است که شما در ابتدا پول کمی برای تجهیز خود برای بقا در مقابل زامبی ها داشته و با کشتن آن ها پول بیشتری برای مجهز شدن به دست می آورید.

در ابتدا که هنوز به اسلحه های قدرتمند و تجهیزات درست و حسابی مجهز نشده اید، بهترین روش برای به دست آوردن پول به ضربات با استفاده از دست، چاقو و انواع سلاح سرد موجود در بازی بر می گردد.

قطعاً مطلع هستید که بخش زامبی مهمات کمتری نسبت به بخش چندنفره و داستانی دارد و از همین رو، استفاده از ضربات با سلاح های سرد به شما کمک خواهد کرد که جدا از کسب پول بیشتر، در مهمات خود نیز صرفه جویی کنید.

بهتر است تا زمانی که خودتان به سلاح های قوی تر مجهز نشده اید و موج های زامبی های بازی نیز بیشتر نشده اند، استفاده از ضربات Melee را امتحان کنید تا نهایت بهره را از آن ها را با کسب پول های بیشتر، ببرید.

جدا از پولی که می توان صرف به دست آوردن سلاح کرد، Blitze‌ های خاصی در بازی حضور دارند که نقش لول آپ شدن را برای شما ایفا خواهند کرد. این Blitze‌ ها در بخش های مختلفی کاراکتر شما را قدرتمند تر خواهد کرد.

از سرعت بیشتر ضربات گرفته تا امکان خرید سللاح هایی سنگین تر و سرعت تعویض خشاب، همگی با لول آپ هایی که در این بخش انجام می دهید، امکان پذیر خواهند شد.

بهتر است تا توجه خاصی نسبت به به روزرسانی خودتان و به دست آوردن توانایی های جدید برای شخصیتتان داشته باشید مگرنه قطعاً در مراحل بالاتر و چالش های جدید تر، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و آن زمان دیگر امکان قدرتمند ساختن و کشتن راحت زامبی ها وجود ندارد.

به طور کلی، 5 الی 10 موج اول حمله زامبی ها در بازی، آن چنان چالش برانگیز نبوده و بیشتر به علت آشنایی شما با حال و هوای کلی این بخش تعبیه شده است. جدا از بحث آموزشی موج های اولیه، همان طور که پیش از این گفتیم، می توان از آن ها به عنوان روشی برای کسب درآمد و قدرتمند سازی ساده تر شخصیت تحت کنترل شما استفاده کرد.

همچنین باید استراتژی های مختلفی در مبارزه با انواع مختلف زامبی ها در بازی داشته باشید. بعضی از زامبی نسبت به دیگر نژادها سرعتی تر بوده و نیاز به دقت و سرعت عمل شما در زدن ضربه های نهایی دارند.

بعضی ها نیز کند تر حرکت کرده اما به راحتی از پای در نخواهند آمد و در مواجه با این نوع زامبی ها باید تا جایی که می توانید، حساب شده از خشاب های اسلحه های خودتان استفاده کنید و حتی برنامه دومی برای فرار از آن ها داشته باشید.

محیط های بازی همینقدر ترسناک و تاریک هستند!

زامبی های قدرتمند بازی Brute نام دارند. زمانی که Brute به مرور در موج های جدیدتر به شما حمله ور خواهند شد، بهتر است تا تجهیزات و صد البته استراتژی کافی برای مقابله با آن ها را در آستین خود داشته باشید.

نقشه پرداز خود باشید!

در صورت توانایی در از بین بردن Brute ها، امتیازهای خوبی به دست خواهید آورد اما در صورتی که توانایی لازم برای مواجه شدن با آن ها ندارید، فرار را بر قرار ترجیح داده و از صحنه درگیری بگریزید و مطمئن باشید که آن ها به علت سرعت پایین خود، هیچ وقت به شما نخواهند رسید.

Brute ها بارها شما را در نقاط مختلف مشاهده خواهند کرد و در اکثر موارد تا زمانی که مزاحمشان نشوید، تعقیبتان نخواهند کرد. از بین بردن این زامبی در صورتی پیشنهاد می شود که به یک هم تیمی مجهز و حرفه ای دسترسی داشته باشید.

بخش زامبی بازی به صورت خطی محض دنبال نشده و شما راه های مختلفی برای فرار یا درگیری با زامبی ها خواهید داشت، پس بهتر است در صورتی که هنوز سلاح های قدرتمندی ندارید و با مکانیک های مختلف بازی آشنا نیستید، راه های دیگری را برای فرار از مخمصه پیدا کنید.

جدا از زامبی ها، چالش های مختلفی شما را در طول این بخش تهدید می کند.

لازم به ذکر است که تمام موارد بالا را به صورت دو و چند نفره نیز می توان انجام داد. بازی با فردی دیگر در بخش زامبی آن را آسان تر نخواهد کرد و شما به استراتژی و هماهنگی بیشتری برای مواجه شدن با سیل مختلف زامبی ها نیاز خواهید داشت.

بهتر است تا بخش چند نفره زامبی را در همان ابتدا آغاز نکنید و یاری آشنا به شرایط بخش زامبی را برای خود انتخاب کنید. بخش دونفره بازی در صورتی که با هم تیمی هماهنگ و مناسب دنبال شود، قطعاً تجربه بهتری از حالت تک نفره آن خواهد بود اما باز هم تاکید من بر این موضوع است که از توانایی های خود و کسی که قرار است به عنوان هم تیمی در کنار شما مبارزه کند، مطمئن شوید و سپس نسبت به شروع مراحل اقدام کنید.

حتی رسیدن به مراحل بالای این بخش نیاز به ساخت یک تیم خوب دارد و آن طور نیست که مراحل مختلف بخش زامبی را با فرد دیگر شروع کرده و بعد از نابود کردن سیل های پی در پی زامبی ها، به راحتی این بخش را به پایان برسانید.

تجهیزات مختلفی در بازی هستند که بهتر است از همان ابتدا به آن ها دسترسی پیدا کنید تا کار راحتی در مراحل سخت داشته باشید.
تجهیزات مختلفی در بازی هستند که بهتر است از همان ابتدا به آن ها دسترسی پیدا کنید تا کار راحتی در مراحل سخت داشته باشید.

نقش آفرینی به روایت زامبی ها

جدا از همکاری، بخش شخصی سازی نیز اهمیت زیادی در Nazi Zombies دارد. المان های نقش آفرینی زیادی در بخش چند نفره Call of Duty: WWII وجود دارد که راه خود را به این بخش نیز پیدا کرده اند.

در بخش زامبی، به ازای کسب امتیاز تجربه که با شرکت در نبردهای مختلف حاصل می شود، می توانید اسلحه های خود را آپگرید کرده و برای مبارزه با زامبی ها، آماده تر شوید. لوازم جانبی اسلحه ها، تاثیر زیادی روی کاربرد و برآیند آن ها داشته و روش های کسب امتیاز تجربه نیز متفاوت هستند. بهتر است تا نهایت دقت را در این بخش انجام داده تا بتوانید عملکرد بهتری در تیم خود داشته باشید.

برای دسترسی به همین تجهیزات اضافی و به دست آوردن امکانات بیشتر به واحدی به نام Jolt نیاز خواهید داشت. بهتر است تا این نکته را فراموش نکنید که Jolt هایی که بدست می آورید، متعلق به تیم شما بوده و بهتر است تا مواقعی به علت منافع تیمی، Jolt ها را با هم تیمی خود نیز قسمت کنید.

تقسیم این پول ها به این صورت است که با ریختن آن ها روی زمین، همی تیمی شما می تواند تا آن ها برای خود بردارد. در طول مراحل مختلف بازی، ممکن است که هم تیمی یا خود شما نیز به این پول ها نیاز پیدا کنید و بهتر است تا رابطه خوبی با یکدیگر برای منتقل کردنشان داشته باشید.

ایده آل ترین حالت این است که پا به پای هم تیمی خودتان رشد کرده تا حالت ضعیف و قوی در تیم ایجاد نشود. این حالت ممکن است ریتم بازی را بهم بزند و به لذت بردن شما از بخش زامبی، صدمه جبران ناپذیری وارد کند. تقسیم پول ها نیز یکی از بهترین روش ها برای رشد یکسان در تیم خواهد بود.

از عمده تغییرات Nazi Zombies به سایر بخش های زامبی مشابه در کال او دیوتی های قبلی، پررنگ تر شدن نقش استراتژی در پیشبرد مبارزات است. 4 کلاس مختلف برای انتخاب کاراکتر در بازی حضور دارند که توانایی های مختص به خود را برای مقابله با زامبی ها خواهند داشت.

بهتر است تا جایی که امکان دارد، کلاسی را که به توانایی و علاقه مندی های شما نزدیک تر است را انتخاب کرده و با همان کلاس نیز بخش زامبی بازی را تا جای ممکن پیش ببرید.

جدا از در نظر گرفتن سبکی که در آن مهارت دارید، باید به کلاس هم تیمی خود نیز توجه کنید تا در نهایت تیم قوی و مجهزتری برای مبارزات داشته باشید.

قابلیت های شخصی سازی و به روزرسانی شخصیت ها، شما را به یاد بازی های نقش آفرینی خواهند انداخت.

دفترچه نجات

از نکات جدید بخش Nazi Zombies در بازی Call of Duty: WWII، به اضافه شدن دفترچه راهنما به شخصیت انتخابی شما مربوط می شود. اهداف مختلفی برای پیشروی در بازی وجود داشته که استفاده از این دفترچه ها به پیدا کردن و انجام آن ها کمک شایانی می کند.

اهداف مختلفی روی دفترچه بازی درج می شوند که بنابر اهمیت خودشان، هایلایت خواهند شد. انجام سایر ماموریت ها نیز از شما سربازی مجهز تر خواهد ساخت اما این موضوع به طور کامل به وقت شما بستگی خواهد داشت.

به طور کل، دفترچه ها شما را در مسیر مشخصی که برای پایان هر راند وجود دارد، قرار می دهند و از گیر کردن شما به همراه هم تیمی خود در گوشه ای از نقشه، جلوگیری می کند.

اگر می خواهید Nazi Zombies تجربه پرباری برایتان باشد و تنها به قسمتی که دقایقی کمی را در آن گذرانده اید تبدیل نشود، بهتر است تا مهارت استفاده از این دفترچه ها را به خوبی یاد بگیرید.

قسمت Nazi Zombie در بازی Call of Duty: WWII ویژگی های جدیدی دارد که آن را نسبت به سایر بخش های زامبی در کال او دیوتی های قبلی متفاوت می کند. به نظر می رسد که سازندگان این سری از علاقه روز افزون کاربران کال او دیوتی به این بخش پی برده و انرژی بیشتری برای طراحی جدیدترین نسخه از آن صرف کرده اند.

معلوم نیست که آیا در آینده نزدیک، محبوبیت بخش زامبی آن را به یک بازی مستقل تبدیل خواهد کرد یا نه، اما شخصاً تا جایی که تهیه کنندگان کال او دیوتی تنها در مستقل کردن این بازی به فکر جیب خودشان نبوده و میزان خنده داری پرداخت درون برنامه ای و لوت باکس را در آن قرار ندهند، به طور کامل با تبدیل شدن این بخش به یک بازی مستقل موافق خواهم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • kevin
    kevin | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    اصلا راجع به داستان این بخش حرف نزد مقاله فکر میکنم
    اصل داستان این نیست که هی زامبی بکشیم بریم مرحله ی بعد
    راجب اون دکتر مرموز هم حرفی نزد راجب ایستر اگ ها هم حرفی نزد

    • شایان کرمی
      شایان کرمی | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

      تو این مقاله سعی کردیم بیشتر راجع به ترفندهایی که باعث می شند تو بازی راحت تر پشیرفت کنید، حرف بزنیم. سعی می کنیم تو مقالات بعدی به این موضوعاتی که شما اشاره کردید هم بپردازیم.

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    من که هر کاری کردم نتونستم تو بلک اپس ۳ زامبیشو تا آخر برم. دهنم سرویس شد از مرحله ۱۵ بیشتر نشد برم. کسی میدونه چطور میشه تمامش کرد

  • S. A. F
    S. A. F | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    ولی باید فضای روشن هم داشت، مثل بلک اپس 1

  • Reza Gamer
    Reza Gamer | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    بسیار عالی مثل همیشه

مطالب پیشنهادی