ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشنهاد وزیر ارتباطات به اپراتورها: رایگان شدن مکالمات زیر ده ثانیه

در جلسه مشترک وزیر ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار شد تا زمان مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران، در این مناطق مکالمات زیر 10 ثانیه هزینه‌ای برای مشترکین نداشته باشد. در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

در جلسه مشترک وزیر ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار شد تا زمان مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران، در این مناطق مکالمات زیر 10 ثانیه هزینه‌ای برای مشترکین نداشته باشد.

در این جلسه «محمدجواد آذری جهرمی» درباره مشکلات پیرامون تماس در اپراتورها گفت و علت آن را توسعه زیرساخت‌های نسل سوم و چهارم اینترنت بر روی بستر موبایل عنوان کرد:

«در بعضی از شهرها و مناطق، بعد از ارایه نسل 3 و 4 تلفن همراه، قطعی مکالمات افزایش داشته و کیفیت ارتباطات کاهش پیدا کرده است. البته بخشی از این مشکلات ارتباطی مربوط به تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداری‌ها در نصب و راه‌اندازی و در بعضی موارد جمع آوری سایت‌های تلفن همراه است.»

جهرمی در صحبت‌های خود کیفیت تماس‌های یک اپراتور را به طور کلی مشکل‌ساز عنوان کرد و اذعان داشت که دو اپراتور دیگر نیز هرازگاهی مشکلاتی را در این زمینه دارند. به نظر می‌رسد منظور از اپراتور اول، سامانه رایتل باشد که هنوز هم بعد از گذشت چند سال مشکلات عدیده‌ای را در مناطق زیادی در قبال خدمات مخابراتی به کاربرانش دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها مشکلات بیشتری در این زمینه وجوددارد، بازهم مجهز شدن به نسل‌های جدید 3G و 4G بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم را معضل اصلی این مناطق نامید،  البته جهرمی بخشی از دردسرها را مربوط به عدم همکاری شهرداری‌ها در نصب و راه‌اندازی آنتن‌های مخابراتی و در بعضی موارد جمع‌آوری سایت‌های تلفن همراه توسط این سازمان می‌داند. مشکلی که وزیر ارتباطات قول بررسی آن را در روزهای آتی داد:

«مشکلات مطرح شده توسط اپراتورها در جلسه‌ای با شهردار تهران بررسی می‌شود تا بتوانیم وضعیت ارتباطات را در مناطق مختلف تهران بهبود ببخشیم و درباره همکاری شهرداری‌های سراسر کشور نیز در جلسه‌ای با وزیر کشور موضوع بررسی می‌شود .»

جهرمی در پایان این جلسه درباره ساخت برج‌های تجاری، مسکونی و مشکلاتی که این ساختمانها در حوزه ارتباطات ایجاد می‌کنند، گفت: «بهتر است دستورالعملی توسط اپراتورها و کارشناسان آنها برای پیشنهاد به نظام مهندسی تدوین شود تا ساختمان‌هایی که در این ابعاد ساخته می‌شوند ملزم به تجهیز امکاناتی برای نصب و راه‌اندازی آنتن‌های تلفن همراه باشند».

با وجود اینکه خود وزیر مشکلات وارده در مکالمات مردم را پیرامون توسعه نسل سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه در کنار عدم زیرساخت‌های لازم آن می‌داند، وی به تازگی خبر از  نهایی شدن پوشش 3G در تمام شهرهای کشور و تجیهز شدن 900 شهر از 1230 شهر ایران به فناوری 4G داده است. به نظر می‌رسد همراه این توسعه که ظاهر ماجرا را در بر می‌گیرد، تقویت زیرساخت‌ها ضروری است تا مشکلات تماس 42 میلیون کاربر تلفن همراهی که به اینترنت موبایل هم دسترسی دارند، بیشتر از وضعیت کنونی نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Javad-Rkh
    Javad-Rkh | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    اینجاست که میگه: خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان

  • sepehri
    sepehri | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    جوک سال همین هست ده ثانیه که هیچ یک ثانیه رو هم اینا رایگان نمیکنن هرروز همه چی رو دارن گرون میکنن

  • mahzar
    mahzar | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    ولی بدون شوخی ایده خوبیه موقعی که شارز نداری بدرد میخوره

  • mahzar
    mahzar | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    هر ده ثانیه تیکه ای از جملمو میگم قطع میکنم اینطوری یه دقیقه رایگان صحبت میکنمخخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی