ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آیا سازنده سوپر اسپرت آریا FXE ریشه ای ایرانی دارد؟

همانطور که چندی پیش به اطلاعتان رساندیم، در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال شرکت Aria از یک ابر اتومبیل هیبریدی به نام FXE رونمایی کرد. در طول برگزاری نمایشگاه، این خودرو به دلیل مشخصات فنی بالا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همانطور که چندی پیش به اطلاعتان رساندیم، در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال شرکت Aria از یک ابر اتومبیل هیبریدی به نام FXE رونمایی کرد. در طول برگزاری نمایشگاه، این خودرو به دلیل مشخصات فنی بالا مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از رسانه ها به آن پرداختند.

توسعه دهنده این ابر اتومبیل که مقر آن در آمریکا واقع شده، در زمینه های حمل و نقل، هوافضا، سرگرمی، تولید انبوه و معماری فعالیت داشته و متخصصین آن بر فرایندهای طراحی، مهندسی، تولید و ارزیابی کیفیت نظارت می کنند.

بدون شک یکی از نکات جالب برای ما ایرانی ها به نام این شرکت یعنی آریا مربوط می شود. با این نام شاید برخی تصور کنند که کمپانی مذکور به نوعی ریشه ای ایرانی داشته باشد. برای آگاهی از این موضوع، سری به سایت گروه آریا زده و کمی در این باره تحقیق کردیم.

پس از آنکه نتواستیم در این رابطه اطلاعات مناسبی پیدا کنیم، تصمیم گرفتیم در گام نخست به سراغ شبکه های اجتماعی که گروه آریا در آنها دارای صفحات رسمی است، برویم و سوالی را درباره ریشه نام آن مطرح کنیم.

از آنجایی که گروه آریا حضور نسبتا فعالی در اینستاگرام دارد، این شبکه اجتماعی را برای برقراری ارتباط و طرح پرسش درباره ریشه نام شرکت و اصالت آن انتخاب کردیم.

خوشبختانه بعد از چند روز، گردانندگان این صفحه به شیوه ای جالب به پرسش ما جواب دادند. آنها تعریف و ریشه واژه Aria را که ظاهرا از یک لغت نامه برگرفته شده، در پاسخ کامنت ما افزوده اند. بر این اساس، واژه Aria در اصل ایتالیایی بوده و از کلمه لاتین aer به معنای هوا برگرفته شده است.

البته در پاسخ گروه آریا، به معنای این کلمه با تعریف زیر نیز اشاره شده است:

"یک صدای طولانی که با صدای تکخوان [در موسیقی] همراه می شود، به ویژه در اپرا یا اوراتوریو."

با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که برند Aria برخلاف بزرگانی مثل منصوری، رضوانی و آرش موتور اصالتی ایرانی ندارد. گفتنی است برای FXE یک پیشرانه هیبریدی با 1150 اسب بخار قدرت و 1784 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده؛ با تکیه بر این پیشرانه ابر اتومبیل جدید آمریکایی ها خواهد توانست در عرض 2.7 ثانیه سرعت خود را به 97 کیلومتر در ساعت رسانده و به حداکثر سرعت 337 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    aria با i به معنی تکخوان و تکنوازه. یه برند امریکایی گیتار هم به این اسم هست. arya با y ریشه ایرانی داره و به قوم آریایی اشاره داره

  • pouya s
    pouya s | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    ممنون از مطلب خوبتون

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    تیرمون به سنگ خورد اگه ایرانی بود از فردا باید کلی مطلب درباره صاحب موفق این شرکت میخوندیم و خودمون تحسین میکردیم

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    و باز هم ما ایرانیها که دوست داریم یک جوری همه چیز و به خودمون پیوند بدیم!!!!

مطالب پیشنهادی