ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه هوش مصنوعی گوگل در چین
تکنولوژی

بازگشت گوگل به چین با تأسیس آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی این روزها به موضوع اول دنیای تکنولوژی تبدیل شده و شرکت ها در این میدان جدید به شدت در حال رقابت هستند. در همین راستا کمپانی گوگل اعلام کرد که به زودی یک ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

هوش مصنوعی این روزها به موضوع اول دنیای تکنولوژی تبدیل شده و شرکت ها در این میدان جدید به شدت در حال رقابت هستند. در همین راستا کمپانی گوگل اعلام کرد که به زودی یک لابراتوار اختصاصی برای توسعه هوش مصنوعی را در کشور چین راه اندازی می کند.

این کمپانی در حال حاضر مراکز مشابهی در نیویورک، تورنتو، لندن و زوریخ دارد، اما لابراتوار چین اولین پایگاه توسعه هوش مصنوعی گوگل در قاره آسیا خواهد بود. مرکزی که قرار است علاوه بر جذب استعدادهای پرجمعیت ترین قاره دنیا، روی مفاهیم پایه ای هوش مصنوعی کار کند.

بر طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مرکز هوش مصنوعی چین قرار است شامل هسته ای کوچک از محققین باشد که خوراک تحقیقاتی آنها توسط صدها مهندس چینی از سرتاسر این کشور تامین خواهد شد.

نکته جالب ماجرا آنجاست که بخش عمده سرویس های آنلاین و مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل در کشور چین در دسترس نیستند. می توان این طور در نظر گرفت تصمیم گوگل بر توسعه بومی تکنولوژی هایش در چین، در راستای هموار کردن مسیر بازگشت همین سرویس ها در بازاری پرسود چون چین باشد.

البته شاید بتواند هدف مهمتری را نیز در این میان در نظر گرفت. دسترسی به استعدادهای برتر چینی که پیش از این امکان همکاری با غول دنیای جستجو را نداشته اند می تواند برای مدیران این شرکت از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. بسیاری معتقدند که سختگیری های جدید دولت آمریکا راه را برای ورود و مهاجرت بسیاری از استعدادهای برتر آسیایی به این کشور خواهد بست، بنابراین لابراتوار جدید می تواند استفاده از توانایی های آنها را در بستری تازه فراهم آورد.

البته گوگل در آن سوی آبها نیز بدون رقیب نخواهد بود. کمپانی های بومی بزرگی چون Tencent، بایدو و علی بابا نیز از مدت ها قبل وارد عرصه تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شده اند و حتی از در مواردی از رقبای غربی خود پیش افتاده اند.

با این حال حد مرزی برای مزایا و کاربردهای هوش مصنوعی قابل تصور نیست، پس عجیب نخواهد بود که ببینیم رقابت بر سر توسعه و بهره مندی از این فناوری محدود به دره سیلیکون و کمپانی های حاضر در آن نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی