ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ناک اوت؛ فنون شکست ناپذیر بازی های مبارزه ای

بازی های مبارزه ای همیشه ایده خوبی برای وقت گذرانی و کری خوانی دوستانه هستند؛ اما همین وقت گذرانی های دور همی نیز می تواند موجبات نزاع های دوستانه شود، به خصوص زمانی که بتوانید ...

حسین توکلی
نوشته شده توسط حسین توکلی | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

بازی های مبارزه ای همیشه ایده خوبی برای وقت گذرانی و کری خوانی دوستانه هستند؛ اما همین وقت گذرانی های دور همی نیز می تواند موجبات نزاع های دوستانه شود، به خصوص زمانی که بتوانید دوست خود را شکست دهید و احساس قدرت کنید و رجز خوانی را به اوج برسانید.

حال تصور کنید که کاراکتری را انتخاب کنید که به حرکات کشنده و در عین حال آسان برای اجرا مجهز باشد. در این صورت نه تنها بر روی اعصاب حریفتان راه خواهید رفت، بلکه او را به مرز جنون خواهید کشید و به احتمال زیاد صدمات مالی از جمله پرت کردن دسته را شاهد خواهید بود.

متاسفانه یا خوشبختانه در تمام بازی های سبک مبارزه ای چنین کاراکتر ها و یا فنونی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

The Tekken-Eddy Gordo

مطمئنا تمامی ما با این پدیده مواجه شده ایم که پس از ماه ها تمرین با یکی از کاراکتر های سری تکن و تسلط بر روی حرکات و فنونش در یک بازی یک طرفه، بازنده مبارزه ای شدیم که فرد مقابل تنها یک تازه کار بوده است. بدون شک کاراکتر انتخابی فرد تازه کار داستان، ادی گوردو بوده.

ادی استاد سبک کاپوئراست؛ هنر رزمی ای تلفیقی که متشکل از حرکات موزون محلی برزیلی و جنب و جوش  بسیار بالا، به همراه ضربات کشنده سبک رزمی جوجیتسو است.

برای استفاده از این فنون در بازی توسط ادی کار سختی پیش رو ندارید، کافی است انگشتان خود را بر روی دکمه های مشت و لگد قرار داده و به صورت شانسی آن ها را بفشارید. پس از این شاهد خواهید بود که ادی چگونه با حرکات غیر قابل پیش بینی حریف را بین زمین و هوا معلق نگه داشته و با ضربات پی در پی به خدمتش می رسد.

پس از سال ها حضور در نسخه های مختلف سری بازی های تکن، ادی گوردو نه تنها در دنیای این بازی، بلکه در میان تمامی بازی های ویدیویی به یکی از تازه کار پسند ترین کاراکتر ها مشهور شده است.

پس اگر می خواهید برچسب تازه کار و یا حتی متقلب بهتان اطلاق نشود، تا جای ممکن از انتخاب ادی در بازی پرهیز کنید. و صد البته هر گاه در برابر او شکست خوردید، به خود یادآوری کنید که چیزی از ارزش های شما کم نشده است!

Street Fighter-Shoryuken

سری استریت فایتر در تمامی نسخه های خود سعی داشته است تا نوآوری را حفظ کند و در هر شماره قابلیت های جدیدی را عرضه کند. اما در دل تمامی این تغییرات چند فن وجود دارند که از قانون پایستگی بهره می برند و هیچ گاه از قدرتشان کاسته نشده و از هر شماره به شماره دیگری کوچ کرده اند.

تقریبا تمام طرفداران سری استریت فایتر آن ها را می شناسند و حتی چشم بسته می توانند آن ها را به اجرا درآورند. از جمله این فنون می توان به هادوکن (توپ آتشین)، تاتسوکامی (لگد چرخشی)، و در آخر مهلک ترین آن ها شوریکن یا همان آپرکات معروف ریو نام برد. استفاده از این فن زیاد کار سختی نیست و می توان آن را به صورت تکراری و پشت سر هم اجرا و یا به قولی اسپم کرد، ولی همین یک فن می تواند مبارزه را برای حریف به جهنم تبدیل کند.

در اولین گام به حریف نزدیک می شوید و شروع به اجرای فن می کنید؛ اگر حریف سعی کند به شما بچسبد، آپرکات صورتش را نوازش می کند. اگر از دور بدود و به سمت شما تکل برود؟ یک لحظه غفلت و باز آپرکات بعدی را دریاف می کند. سر جای خودش بایستد و به طراحی نقشه جدیدی برای حمله فکر کند؟ باز هم آپرکات.

اسپم کردن شوریکن یک راه راحت برای تمامی مبارزات سخت است که این موضوع مورد توجه بازیکنان بخش مولتی پلیر بازی نیز هست که باعث می شود پس از چند راند سر و کله زدن با آن، تنها راه پیش روی شما تسلیم شدن باشد.

Injustice-Green Lantern

در بازی ای که بیش از ضربات تن به تن، به استفاده درست از قدرت های شخصیت ها متکی است؛ وجود کاراکتری که قدرت های مخصوصش کمی قوی تر از باقی کاراکتر ها باشد می تواند بالانس مبارزات را به هم بزند.

این موضوع کاملا در مورد کاراکتر گرین لنترن در دنیای اینجاستیس صدق می کند. قدرت های او به سه بخش نزدیک زن، دور زن و دفاعی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها نه تنها برای به اجرا درآمدن به فرصت کمی نیاز دارند، بلکه بسیار راحت اجرا می شوند.

در کنار تمام این نکات باید این را هم مد نظر قرار داد که قدرت های هجومی گرین لنترن در کنار درصد آسیب بالا دارای ویژگی بیهوش کردن لحظه ای حریف را نیز به همراه دارند. همین نکته باعث می شود تا دست شما برای اجرای حرکت بعدی باز باشد و فرصت حمله دوباره را در حالی که حریف زمین گیر شده است داشته باشید.

قدرت های تدافعی او نیز قابلیت بازدارندگی فوق العاده ای دارند و می توان گفت بیش از 90 درصد ضربات و فنون حریفان را خنثی می کند. در کل گرین لنترن پکیج کاملی برای یک پیروزی آسان در بازی را در اختیار شما قرار می دهد.

Soul Calibur-Astaroth

زمانی که صحبت از کاراکتر های روی اعصاب می شود ناخودآگاه آستاروث، غول تبر به دست سری سول کلیبر به یاد می آید.

چرخش تبر آستاروث یک فن دو بخشی است که تنها با زدن دو دکمه قابل اجراست. در مرحله اول او تبرش را از زیر شکم حریف به بالا می کشد که باعث می شود او در میان زمین و هوا معلق بماند، در مرحله بعد با ضربه ای او را به زمین می کوبد تا در کنار آسیب زدن او را از حرکت بی اندازد.

حال این معجون مرگبار را با زمین هایی با سطح کوچک ترکیب کنید تا یکی از غیر قابل مهارترین فن های تاریخ سبک مبارزه ای را پدید بی آورید. به دلیل برد سلاح آستاروث فرار کردن از او در زمین های کوچک تقریبا غیر ممکن است و حتی اگر بتوانید از ضربه های او جان سالم به در ببرید به احتمال زیاد از رینگ مبارزه به بیرون پرتاب می شوید.

Super Smash Bros.-Combos

کاراکتر هایی همانند ادی و یا آستاروث را تصور کنید، حال آن ها را با لباس هایی شاد و رنگی در بستری طنز در نظر بگیرید؛ تبریک می گوییم شما به معجون سوپر اسمش بروز رسیدید!

در این بازی که اکثر شخصیت های معروف دنیای نینتندو حضور دارند، هستند کاراکترهایی که با ضربات زنجیره ای یا همان کمبو های بی توقف شما را به حال جنون برسانند. برای مثال کینگ دِدِده از بازی کربی.

ددده در کنار اسم عجیبش فنون عجیبی نیز در چنته دارد که باعث می شوند شما به جز نظاره گر بودن شکستتان، نتوانید کاری انجام دهید. او با چکشش و یک فن دو بخشی آن چنان شکست ناپذیر جلوه می کند که برای لحظه ای تمام زیبایی های دنیای نینتندو را فراموش می کنید و به زمین و زمان نفرین می فرستید.

فن او متشکل از دو ضربه است که در حرکت اول شما را به سمت خودش می کشاند و در مرحله دوم با چکشش به خدمتتان می رسد. همین قابلیت به جلو کشیدنش موجب می شود او بتواند این حرکت را بی توقف انجام دهد که در آخر باعث آسیب صد در صدی و حذف شما از مسابقه در مدت زمان ناچیزی می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    فقط فنون رزمی عمو جانی?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی