ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت آلفابت از اوبر
تکنولوژی

به دنبال شکایت آلفابت، دستگاه قضایی آمریکا تحقیقات خود از اوبر را آغاز کرد

به دنبال شکایت کمپانی آلفابت بابت دزدی اطلاعات محرمانه، دیروز وزارت دادگستری آمریکا رسماً اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات جنایی مفصلی را از استارت آپ اشتراک خودروی اوبر به انجام برساند. این نخستین بار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

به دنبال شکایت کمپانی آلفابت بابت دزدی اطلاعات محرمانه، دیروز وزارت دادگستری آمریکا رسماً اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات جنایی مفصلی را از استارت آپ اشتراک خودروی اوبر به انجام برساند. این نخستین بار است که یک مقام رسمی در دولت فدرال به صورت تلویحی بحث دزدی طرح های محرمانه آلفابت را تایید می کند.

چند ماه قبل کمپانی آلفابت مدعی شده بود که یکی از مهندسان سابق وایمو با نام «آنتونی لواندوفسکی» پیش از خروج از شرکت گوگل، اقدام به کپی چندین گیگابایت اطلاعات محرمانه طراحی رادار خودروهای هوشمند وایمو و انتقال آنها به اوبر کرده است.

لواندوفسکی مدتی کوتاه پس از خروج از گوگل استارت آپ Otto را راه اندازی نمود و چندی بعد اوبر این استارت آپ را به مالکیت خود درآورد. همین مسئله باعث شد تا آلفابت اوبر را مقصد اطلاعات دزدیده شده از سرورهایش بداند.

گرچه کمپانی اشتراک خودروی آمریکایی تمام اتهامات مطرح شده از جانب آلفابت را مردود می داند، اما تحقیقات جنایی وزارت دادگستری فدرال می تواند زوایای جدیدی از این ماجرا را افشا نماید.

نکته مهم دیگر آن است که شاید شکایت آلفابت تنها انگیزه تحقیقات مذکور نباشد. استفاده برخی از رانندگان اوبر از نرم افزاری موسوم به Greyball که خودروی آنها را از دید نظارت مراجع قانونی مخفی می کرده نیز مورد سوال و بررسی مقامات خواهد بود.

از دیگر دردسرهای قضایی اوبر می توان به اتهام تبانی غیر قانونی این شرکت در هند با شاکی پرونده تجاوز یکی از رانندگانش به مسافر زن خود اشاره کرد. همین موارد سبب می شود که بسیاری در انتظار انتشار نتایج تحقیقات جنایی دادگستری آمریکا در این خصوص باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی