ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش کمپانی های حوزه تکنولوژی به لغو قانون بی طرفی شبکه ای

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اخیراً به توقف قوانین مربوط به «بی طرفی شبکه ای» رای داده و از این پس به ارائه دهندگان خدمات اینترنت اجازه می دهد تا آزادانه نسبت به مسدودسازی، محدودسازی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اخیراً به توقف قوانین مربوط به «بی طرفی شبکه ای» رای داده و از این پس به ارائه دهندگان خدمات اینترنت اجازه می دهد تا آزادانه نسبت به مسدودسازی، محدودسازی و اولویت بندی محتویات آنلاین اقدام کنند. اگرچه کمپانی هایی مانند اپل، فیسبوک و مایکروسافت در مبارزه برای حفظ بی طرفی شبکه ای دخالت چندانی نداشته اند، اما سایر کمپانی ها تصمیم به بیان اعتراضات خود گرفته اند که برخی از آنها را در پایین می خوانیم.

نت‌فلیکس

ما از تصمیم کنار گذاشتن بی طرفی شبکه ای ناامیده شده ایم که ریشه در عصری بی سابقه از نوآوری، خلاقیت و تعاملات مدنی داشت. این آغاز نبرد قانونی طولانی تری است. نت‌فلیکس در مخالفت با این فرمان اشتباه FCC کنار نوآوران، چه کوچک و چه بزرگ می ایستد.

موزیلا

کمپانی موزیلا در بلاگ پست تازه خود نوشت که «به شدت از رای گیری FCC و همراهی آن در حذف قانون حمایت از اینترنت آزاد ناامید شده» و کاربران را تشویق کرده تا در راستای مبارزه برای اینترنت آزاد، به سراغ کنگره آمریکا و دادگاه ها بروند.

گوگل

ما به سیاست های بی طرفی شبکه ای متعهد می مانیم که از حمایت عمومی گسترده ای برخوردار بوده، توسط دادگاه ها به تایید رسیده و برای تمام بخش های اقتصاد اینترنت به خوبی عمل می کند. ما به همکاری با دیگر حامیان کوچک و بزرگ بی طرفی شبکه ای ادامه خواهیم داد تا محافظت قدرتمند و قابل اجرا [از بی طرفی شبکه ای] را ترویج دهیم.

توییتر

رای FCC به کنار گذاشتن قانون بی طرفه ای شبکه ای، ضربه ای به پیکره نوآوری و آزادی بیان است. ما به مبارزه برای دفاع از اینترنت آزاد و تغییر این تصمیم اشتباه ادامه خواهیم داد.

کردو موبایل

کمپانی Credo Mobile که یک اپراتور شبکه مجازی موبایل در سان فرانسیسکو است و با ورایزن همکاری دارد، در بیانیه ای به نقل از مدیرعامل این شرکت، ری موریس، کنار گذاشتن قانون بی طرفی شبکه ای را «تصمیمی بی ملاحظه» خوانده که «نسل بعدی کمپانی ها و تکنولوژی های نوآور را تهدید کرده و مهم تر از این، اینترنت را به عنوان پلتفرمی برای آزادی بیان و فعالیت های مدنی محدود می کند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی