ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوتر iMac Pro اپل بالاخره عرضه شد؛ ماشینی قدرتمند که برای هرکسی نیست

iMac Pro، قدرتمندترین کامپیوتر اپل تا به این لحظه، روز گذشته بالاخره برای سفارش در دسترس قرار گرفت و مشتریان از همین حالا می توانند نسبت به خریدش اقدام کنند. اگر از کاربران مک باشید، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

iMac Pro، قدرتمندترین کامپیوتر اپل تا به این لحظه، روز گذشته بالاخره برای سفارش در دسترس قرار گرفت و مشتریان از همین حالا می توانند نسبت به خریدش اقدام کنند. اگر از کاربران مک باشید، به احتمال زیاد از همین حالا برای خرید آی مک پرو آماده هستید، اما برای اکثر مردم که استفاده ای تخصصی از چنین دستگاهی ندارند، بهترین ایده احتمالاً فاصله گرفتن از ماشین 4999 دلاری اپل است.

اپل برای نخستین بار در ماه ژوئن گذشته از آی مک پرو رونمایی کرد، بنابراین اگر به دنبال چنین کامپیوتری باشید احتمالاً از همین حالا با مشخصات کامل دستگاه آشنایی دارید. آی مک پرو به پردازنده های Intel Xeon کلاس W با 8، 10، 14 یا 18 هسته مجهز شده است؛ اما برای اکثر فعالیت ها، اپل مدل 10 هسته ای را به مردم پیشنهاد می دهد زیرا فرکانس بالاتر گاهی از هسته های اضافه مهم تر است. انتخاب میان دو پردازشگر گرافیکی Radeon Pro Vega 56 و Radeon Pro Vega 64 نیز به خریداران سپرده شده است.

آی مک پرو از چهار پورت USB-C و تاندربولت بهره می برد و به چهار پورت USB-A مجهز شده است. از منظر حافظه رم هم گزینه های بسیار ارزشمندی پیش روی خریداران وجود دارد و مدل پایه دستگاه، همراه با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی عرضه می شود و این ارقام می تواند تا 128 گیگابایت رم و 4 ترابایت حافظه داخلی هم افزایش پیدا کند.

اپل می گوید تمام سیستم به گونه ای بهینه شده که آی مک پرو حالا با استفاده از قطعاتی یکسان، عملکردی بهتر نسبت به ورک استیشن های شخصی سازی شده دارد. ضمناً ساکنین کوپرتینو معتقدند ساخت ورک استیشنی با مشخصات قابل مقایسه، در نهایت هزینه بیشتری نسبت به آی مک پرو روی دست تان خواهد گذاشت.

مشخصات نمایشگر ای مک پرو حقیقتاً تحسین برانگیز است. با رزولوشن 5120x2880 پیکسل و روشنایی 500 نیتی، نمایشگر 27 اینچی و رتینا آی مک پرو قادر به نمایش میلیاردها رنگ است و از گاموت رنگی P3 بهره می برد. با این حال، خبری از دامنه داینامیک بالا یا HDR نیست. البته شاید هنوز برای نتیجه گیری زود باشد، اما نمایشگر آی مک های اپل همواره کیفیت بالایی داشته اند و آی مک پرو هم قطعاً همین مسیر را ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    ای مک های قدیمی هم کار همه رو راه میندازه به راحتی میشو روش فتوشاپ و نرم افزارای ادیت فیلم اجرا کرد
    ایمک پرو زیاد فرقی نداره با قدیمی ها سخت افزار زیاد فقط به درد ویندوز میخوره نه محصولات اپل چون ویندوز همه نرم افزار ها و بازی هارو اجرا میکنه ای مک پرو فقط پول دور ریختنه

  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    ترا یا 4 ترا ssd میشه بمن بدی؟ اخه برام سواله ببینم چطوری میتونی یه ابر کامپیوتر قوی تر و ارزون تر ببندی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی