ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مایتی بوی مدل 1987؛ کوچکترین محصول سوزوکی با نصف قدرت پراید وانت

شما فکر می کنید که چرا مردم به استفاده از کامیونت ها و وانت ها تمایل نشان می دهند؟ این وسایل نقلیه به مالکان خود حس توانایی، قدرت و انرژی القاء می کنند. سوزوکی مایتی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

شما فکر می کنید که چرا مردم به استفاده از کامیونت ها و وانت ها تمایل نشان می دهند؟ این وسایل نقلیه به مالکان خود حس توانایی، قدرت و انرژی القاء می کنند.

سوزوکی مایتی بوی که یک وسیله نقلیه دو نفره است تنها وانت باری که در دسته خودروهای کی (kei) قرار دارد. در صنعت خودروسازی ژاپن وسایل نقلیه ای که سایز کوچک بوده و از قدرت موتور و مصرف سوخت کم برخوردار اند در رده K قرار می گیرند. این سایز خودرو غالبا در ژاپن وجود دارد و در سایر کشورهای جهان به دلیل جثه بزرگ مشتریان و خیابان های بزرگتر اثر چندانی از این کلاس دیده نمی شود.

یک نسخه 1987 این خودرو که به گیربکس دستی 5 سرعته مجهز است در وبگاه کریگزلیست منطقه سیاتل با قیمت حدودی 8500 دلار برای فروش گذاشته شده است.

طول قسمت پشتی خودرو نیز اگر بتوان آن را قسمت باری نامید 60 سانتی متر بوده و برای حمل بارهای کوچک سایز مناسب است.


از آنجا که این وسیله نقلیه در کلاس خودروهای کی قرار دارد بنابراین حداکثر ظرفیت موتور در بیشترین حالت ممکن 550 سی سی بوده و قدرت آن نیز 31 اسب بخار است، چیز در حدود کمتر از نصف قدرت 71 اسب بخاری وانت پراید.

فروشنده خودرو مدعی است که این وانت بار می تواند به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برسد. بعلاوه مصرف بنزین خودرو نیز در هر 100 کیلومتر تنها 3.36 لیتر بنزین عنوان شده است. البته لازم به ذکر است که در صورتی که راننده با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت براند، مصرف بنزین آن بیشتر نیز خواهد شد.

همچنین این سوزوکی تا حدود 200 کیلوگرم بار را نیز می تواند جابجا کند که گفته می شود در بعضی از مدل ها میزان ظرفیت جابجایی بار با دو برابر این حجم نیز امکان پذیر است.

شاید برای شما جالب باشد که این خودرو به عنوان تنها وانت باری که در کلاس کی تولید شده است در بازار فروش چندان محبوب نبوده و نتوانسته است با موفقیت به فروش برسد. با وجود عدم موفقیت در فروش و متوقف شدن تولید این خودرو در خط تولید سوزوکی، ما همچنان شاهد محبوبیت آن در ژاپن هستیم.

طول کم قسمت پشتی سوزوکی مایتی بوی که حاصل بکار بردن معماری مخصوص کامیونت های بی دماغه است این وسیله نقلیه را به جای یک وانت بار مخصوص طبقه کارگر بیشتر شبیه به کامیونت ها کرده است.


همانطور که از اسم خودرو مشخص است (مایتی بوی به معنی پسر توانا) این وانت بار یک خودروی عظیم الجثه سریع نیست بلکه یک وسیله نقلیه جمع و جور است که اتفاقا در بازار فروش نیز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sd
    sd | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    خیلی جالبه قسمت بارش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی