ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فن افزار شریف «طراح بازی» تربیت خواهد کرد

روز گذشته، مدرسه اینورس و شرکت فن افزار شریف به صورت مشترک از رشته «گیم دیزاین» رونمایی کردند. قرار است تا طی این دوره که 6 ترم و به مدت 2 سال طول خواهد کشید، ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

روز گذشته، مدرسه اینورس و شرکت فن افزار شریف به صورت مشترک از رشته «گیم دیزاین» رونمایی کردند. قرار است تا طی این دوره که 6 ترم و به مدت 2 سال طول خواهد کشید، افرادی با توانایی طراحی سیستمی و هنری بازی های ویدیویی تربیت شوند.

به گفته موسس مدرسه اینورس، این رشته اولین دوره آموزشی پیشرفته بازی‌ سازی کشور در بخش طراحی بازی است که با طرح درس آموزشی پیشرفته خود، تلاش بر کمک به تولید بازی‌ های ویدیویی با کیفیت برای ورود به بازارهای داخلی و جهانی می کند.

قرار است تا بعد از اتمام این دوره، گروه های بازی سازی مستقلی با حمایت دو مجموعه اینورس و فن افزار تشکیل شوند. از همین سو، تمام تمرکز این رشته به طور ویژه روی مبحث تولید و نشر بازی خواهد بود.

موضوعات آموزشی این رشته صرفاً به مباحث برنامه‌ نویسی یا طراحی هنری محدود نشده و قسمت قابل توجه ای از آن به صورت ویژه به «طراحی بازی» اختصاص خواهد یافت. به همین دلیل شرکت در آن برای افرادی که تجربه هایی در مباحثی همچون برنامه نویسی، فعالیت های هنری و انجام کارهای خلاقانه دارند، مناسب خواهد بود.

قرار است تا طی این دوره، از سایر بازی سازان و فعالین حوزه بازی های ویدیویی در سرتاسر کشور برای حضور در این کلاس ها دعوت شود تا امکان آشنایی آن ها با دانشجویان مستعد این رشته و انتقال تجربیات مهم، امکان پذیر شود.

به گفته امیرحسین فصیحی مدیرعامل شرکت فن افزار شریف، رشته طراحی بازی بیشتر از همه چیز، روی انجام کار تیمی و عملی تمرکز داشته باشد تا دانشجویان این رشته با شرایط کار تیمی حرفه ای در این حوزه آشنا شده و در نهایت محصولی باکیفیت و آماده برای عرضه در مارکت های داخلی و خارجی داشته باشند.

در ابتدا مدرسه اینورس، تنها 12 الی 16نفر را برای این دوره پذیرش خواهد کرد و ممکن است که با توجه به وجود افراد خلاق و مستعد به اندازه کافی، دور بعدی این رشته با فاصله زمانی کمتر از یک سال برگزار شود.

امکان شرکت در این دوره نیازمند قبولی در مصاحبه است. برای حضور در مصاحبه می توانید با آدرس ایمیل games@inverseschool.com در ارتباط باشید.

بسیاری از فعالین این حوزه، فن افزار شریف را بهترین شرکت بازی سازی داخلی می دانند. نشر موفق بازی در سطح مارکت های جهانی و پشتیبانی از تیم های جوان و مستعد، از جمله دلایل این امر هستند.

باید دید که برگزاری چنین دوره هایی به دست شرکت هایی مانند فن افزار شریف که افراد حاضر در آن، سابقه موفقیت در عرصه بازی سازی را دارند، تا چه حدی می تواند سرانجام مسیر مشخصی و مطمئنی را پیش روی افراد علاقه مند به بازی سازی قرار دهد.

پیش از این شایعاتی مبنی بر اضافه شدن رشته بازی سازی در چارت وزارت علوم شنیده می شد. بازی سازی چند سالی است که اهمیت ویژه ای بین قشر جوان کشور پیدا کرده و تعداد تیم های بازی سازی داخلی طی این سال ها، افزایش چشم گیری داشته است.

نبود قانون کپی رایت و چارت سازمانی مشخصی برای آموزش بازی سازی، از جمله مشکلات مهم علاقه مندان و فعالین این حوزه محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی