ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ده قابلیتی که گلکسی اس 9 را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می کند

گلکسی اس 9 سامسونگ مراحل آخر طراحی و تولید را پشت سر می گذارد و تا دو-سه ماه دیگر هم معرفی شده و از راه می رسد. طبق آخرین شایعات و گزارش ها، این تلفن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

گلکسی اس 9 سامسونگ مراحل آخر طراحی و تولید را پشت سر می گذارد و تا دو-سه ماه دیگر هم معرفی شده و از راه می رسد. طبق آخرین شایعات و گزارش ها، این تلفن همراه در تاریخ هشتم اسفند ماه سال جاری معرفی می شود، کمی زودتر از تاریخ مرسوم سال های گذشته.

تاکنون چندین قابلیت آن را شنیده ایم و می دانیم گلکسی اس 9 به آخرین فناوری نمایشگر Super AMOLED سامسونگ مجهز است، نمایشگری حتی بهتر از آنچه که در اس 8 شاهدش بودیم، دوربین آن هم نیز قرار است بهبودهایی پیدا کند و اس 9 اولین پرچمدار سامسونگ با اندروید 8 اوریو خواهد بود.

علی رغم همه این خبرهای هیجان انگیز، هنوز نکات زیادی در مورد گلکسی اس 8 وجود دارد که می تواند در اس 9 بهتر شود. اصلا بحث بر سر قدرت سخت افزاری بیشتر نیست و این ها نکاتی هستند که می توانستند در اس 8 هم رعایت شوند.

بهره بردن از به روزترین فناوری چیپست های مجتمع یا استفاده از رم بیشتر کاملا عادی است اما آنچه که می تواند اس 9 را حتی از اس 8 هم خاص تر جلوه دهد، 10 نکته ای است که به صورت کلی در موردشان صحبت می کنیم.

جایگاه اسکنر اثر انگشت

آزاردهنده ترین مشکل اس 8 که همه کاربران این تلفن همراه با آن بارها و بارها برخورد داشته اند، جایگاه نادرست اسکنر اثر انگشت در کنار لنز دوربین اصلی موبایل است. تقریبا همه از این موضوع گلایه دارند و حق هم دارند. این اسکنر نه تنها در جایگاه درستی قرار نگرفته و سبب کثیف شدن لنز دوربین می شود بلکه بسیار هم کوچک است.

تصاویری که اکنون از پروسه طراحی اس 9 لو رفته نشان می دهد که گویا سامسونگ به انتقاد طرفداران در این مورد گوش فرا داده و اسکنر را این بار زیر دوربین قرار داده، جایی که لازم نباشد انگشتتان را به شکلی غیر منطقی بکشید.

بهبود کارایی و عملکرد سامسونگ اکسپرینس

با وجود پردازنده های فوق سریع اما سامسونگ اکسپرینس هنوز هم مشکل نرم نبودن و گیر کردن را دارد. البته این مسئله آنقدرها آزار دهنده نیست و زود به آن عادت می کنید ولی بله، اگر یک تلفن همراه دیگر مثل آیفون یا پیکسل و وان پلاس را بردارید متوجهش خواهید شد.

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس یا بیش از اندازه سنگین است یا در کدهای خود مشکلاتی دارد و برای سخت افزاری به این قدرت هنوز بهینه نشده که با نرخ ثابت 60 فریم بتواند تصویر را ارائه دهد.

اسپیکرهای بهتر

هیچ وقت کیفیت یک اسپیکر یا هدفون خوب با کیفیت اسپیکرهای موبایل برابری نمی کند اما برخی هم هستند که علاقه دارند موسیقی را با اسپیکر تلفن همراهشان گوش دهند. یا خیلی از ما دوست داریم در یک فضای باز موسیقی یا ویدیویی را با چند نفر به اشتراک بگذاریم.

در این مورد، کیفیت اسپیکرهای گلکسی اس 8 در حد متوسط است. موبایل های جدید نظیر آیفون 8، پیکسل 2 و وان پلاس 5T به مراتب اسپیکرهای بهتری دارند و با این حال اکثر آن ها ضد آب هم هستند.

پشتیبانی Project Treble برای دریافت سریعتر آپدیت های اندروید

داشتن آخرین نسخه از سیستم عامل واقعا مهم است. باعث می شود احساس به روز بودن کنید و حتی اگر موبایلی قدیمی داشته باشید انگار بر لبه تکنولوژی هستید. گلکسی اس 8 اما هنوز اندروید 7 نوقا را اجرا می کند، ماه ها بعد از عرضه پیکسل های گوگل با اندروید 8 اوریو.

سامسونگ از دیگر سازندگان موبایل های اندرویدی بدتر نیست، همه آن ها در این مورد بد هستند. اما با پروژه تربل (Project Treble)، گوگل قول داده که آپدیت های اندرویدی سریع تر اتفاق افتد و امیدواریم که گلکسی اس 9 هم بخشی از این پروژه باشد.

دوربینی برای تصاویر پرتره

پیکسل 2 نشان داد که شما برای ثبت تصاویر در حالت پرتره نیاز به دوربین دوم ندارید. و شایعات هم نشان می دهد که گلکسی اس 9 سامسونگ مثل اس 8 فقط با یک دوربین ارائه خواهد شد.

بنابراین، چه بهتر از آنکه سامسونگ از گوگل در این زمینه درسی گرفته باشد و قابلیت ثبت تصاویر پرتره را به اس 9 بیاورد، نه حالت Selective Focus که اکنون در اس 8 داریم و واقعا دندان گیر نیست.

جک هدفون را حفظ کنید

هدفون های وایرلس آینده هستند و همه ما آن را قبول داریم. آنچه که همه قبول ندارند اما پرداخت 200 دلار بابت یک جفت هدفون وایرلس قابل قبول یا خالی بودن باتری هدفون ها در زمانی است که واقعا به آن نیازمندیم.

به همین خاطر است که می خواهیم جک هدفون سر جایش باقی بماند، حتی اگر قرار باشد به عمر باتری موبایل یکی-دو ساعت اضافه نشود.

والپیپرهای بهتر

البته که این موضوع اصلا اهمیت زیادی ندارد ولی والپیپرهای اصلی اس 8 اندکی بی کیفیت هستند و به طور کلی خیلی خوب نیستند. با اپلیکیشن های فراوانی می توان هزاران والپیپر عالی دریافت کرد اما داشتن عکس های درجه یک برای گلکسی اس 9 می تواند عالی باشد.

قابلیت شخصی سازی دکمه بیکسبی

ماجرا این است که بیکسبی واقعا چندان کارآمد نیست. چرا باید یک دکمه روی بدنه موبایل به قابلیتی اختصاص داشته باشد که کسی به ندرت از آن استفاده می کند؟ اما اگر بشود از این دکمه برای میوت کردن یا حتی بهره گیری از گوگل اسیستنت استفاده کرد چطور؟

در هر صورت اگر بتوان آن را شخصی سازی کرد به طوری که عملکردش در اختیار کاربر باشد، این دکمه حداقل به یک دردی خواهد خورد.

ویرایش تصویر 4K

نبودن اپلیکیشن هایی نظیر iMovie روی اندروید شدیدا حس می شود و ابزار ویرایش ویدیوی سامسونگ هم فقط اجازه ویرایش ویدیوهای 1080p را می دهد. این ماجرا نیز تاسف برانگیز است چون کیفیت تصاویر 4K به شکل قابل توجهی بهتر و پر جزئیات تر است.

فضای داخلی بیشتر

سامسونگ تلفن هایش را فقط در یک مدل 64 گیگابایتی به فروش می رساند ولی درگاه میکرو اس دی را هم قرار داده تا هر کس هر چقدر می خواهد فضا اضافه کند ولی برای برخی کاربران حرفه ای، وجود مدل هایی با حافظه بیشتر نیز می تواند دلچسب باشد.

در هر حال، گلکسی اس 8 تلفن همراه بسیار با کیفیتی بود و اس 9 می تواند روی دست آن بلند شود. به نظر شما چه قابلیت هایی در اس 9 می تواند بهبود یابد و چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا سامسونگ پرچمدارِ پرچمدارهای سال 2018 باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۶ آذر ۱۳۹۶

    بعد از حدود 7 ماه کار کردن با اس 8:
    جایگاه اسکنر اثر انگشت:
    واقعاً قبول دارم که خوب نیست و در مورد تصاویر لو رفته اس9 جاش بدتر هم شده
    گیر کردن رابط کاربری:
    توی این 7 ماه حتی یک مورد هم ندیدم حتی کمی گیر کنه یا تاخیر داشته باشه.
    اسپیکرهای بهتر:
    اسپیکر اس 8 به نظرم با کیفیته. اگه مال اس 9 بهترم بشه که خیلی خوبه
    آپدیت:
    فکر میکنم برای اس 8 تا حالا آپدیت اندروید 8 را نداده که اول روی اس 9 اون را ارائه بده. ولی آپدیتهای امنیتی به طور ماهیانه یا دو ماه یکبار براش میاد
    دوربین:
    تا حالا تصاویر دوربین ایفون 10 را ندیدم. ولی اس8 در مقایسه با آیفون 7 و 8 تصاویر به مراتب بهتری میگیره.
    جک هدفون:
    واقعاً گزینه به درد بخوری هست. حذفش نکنن خیلی خوبه
    والپیپر:
    خنده دار ترین مورد این مطلب بود
    شخصی سازی بیکسبی:
    خیلی خوبه اگه بشه شخصی سازی کرد. یک پیشنهاد هم دارم برای بیکسبی: زبان فارسی را بهش اضافه کن سامسونگ جون. خیل مشتری ایرانی داری
    ویرایش تصویر 4K
    نمیدونم. خودم همیشه فول اچ دی فیلمبرداری میکنم. 4k حافظه را بسیار سریع پر میکنه
    فضای داخلی بیشتر:
    با توجه به اینکه کارت حافظه فقط در صورت استفاده نکردن از سیم کارت دوم قابل استفاده است، بهتره که حافظه داخلی زیاد بشه

  • SHAHAB_MSD
    SHAHAB_MSD | ۲۶ آذر ۱۳۹۶

    الان هیچ کدوم قابلیت جدیدی نبود فقط قابلیت قبلی هارو بهتر میکنه که بایدم همین کارم کرد اگه این اتفاقات نیوفتن s9 با s8 دقیقا چه فرقی میکنه؟

  • nhho
    nhho | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    جک هدفون وخوب
    اومدی ??

  • Majid Basafa
    Majid Basafa | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    جدی ؟ الان والپیپر های s9 قراره گوشی رو بهتر کنه؟? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی