ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوت پد سرفس مایکروسافت
تکنولوژی

آیا این طرحی شماتیک از نوت پد سرفس مایکروسافت است؟

به نظر می رسد بر خلاف تصور بسیاری مایکروسافت هنوز ایده دفترچه یادداشت دیجیتال «Courier» را کنار نگذاشته، بلکه در حال توسعه این ایده در قالب محصولی جدید از خانواده سرفس است. به تازگی پتنتی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

به نظر می رسد بر خلاف تصور بسیاری مایکروسافت هنوز ایده دفترچه یادداشت دیجیتال «Courier» را کنار نگذاشته، بلکه در حال توسعه این ایده در قالب محصولی جدید از خانواده سرفس است.

به تازگی پتنتی به نام این کمپانی به ثبت رسیده که یک گجت تا شونده مشابه یک دفترچه یادداشت را به نمایش می گذارد. ماجرا وقتی جالب تر می شود که بدانیم پتنت مذکور به نام مهندسی از تیم سرفس به ثبت رسیده که بسیاری از پتنت های مرتبط با محصولات این سری به نام او ثبت شده است.

لولای گجت مورد بحث طوری طراحی شده که اجازه می دهد دو نمایشگر مجزای دستگاه به طور کاملاً افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک نمایشگر بزرگ را تشکیل دهند. حتی امکان باز شدن لولاها بیش از ۱۸۰ درجه همانند لپ تاپ های یوگای لنوو نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، محصول مورد بحث هم می تواند یک نوت پد کوچک باشد و هم یک تبلت تاشونده.

تمرکز پتنت مورد بحث روی طراحی لولاهای این گجت و نحوه عملکرد آنهاست، بنابراین هیچگونه اطلاعاتی در خصوص نرم افزار یا سخت افزار به کار رفته در آن ارائه نمی دهد. گرچه شاید ویندوز گزینه اصلی در این میان باشد، اما احتمال بهره مندی از یک سیستم عامل اختصاصی نیز با توجه به کاربری آن دور از انتظار نیست.

گرچه در تصاویر پیوست شده به این پتنت هیچ اثری از قلم استایلوس نیست، اما شنیده های پیشین و پتنت های قبلی ما را به این نتیجه می رساند که مایکروسافت قصد دارد در این گجت تجربه ای کامل از یادداشت برداری را برای کاربر فراهم آورد. ایجاد چنین تجربه ای بدون حضور قلم استایلوس ممکن نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • behdad mansouri
    behdad mansouri | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    واقعا یه دفترچه هوشمند که باهاش کتاب خوند، یادداشت برداری کرد، و تا حدودی واسه ویرایش و نوشتن اسناد آفیس باشه به شدت حس میشه در بین مصرف کنندگان حرفه ای، یکی از ویژگی های جانبی این دفترچه میتونه قابلیت مکالمه و پشتیبانی از سیمکارت باشه

مطالب پیشنهادی